Onko velat tunne-elämältään sairaita?
Mä en millään ymmärrä miten se että ei laita geenejään eteenpäin voisi olla "terve" tai älykäs valinta. On normaalia haluta lapsia, mikä on pielessä jos niitä ei halua?
Kommentit (28)
Miksi ihan pakko vääntää näitä provoja? Kukaan ei jaksa innostua.
Periytyvätsairaudet on itselläni syynä lapsettomuuteen. En halua pakottaa jotain toista elämään esim rintasyövän pelossa joten parempi näin. Katkera olen vanhemmilleni että paskoista geeneistä huolimatta ovat 3 lasta tehneet ja tällä hetkellä 2lla meistä on jo diagnoosi joka vaikeuttaa koko loppu elämää. Tämän sairauden takia on myös turha alkaa adoptoida kun ei tiedä kauanko täällä on ja pystyykö lapselle tarjoamaan kunnollista elämää. En koeolevani tunnevammainen, itsekäs tai mitään muutakaan negatiivista päätökseni takia. Eläintenkin kanssa katsotaan tarkkaan mitkä yksilöt saavat lisääntyä ja tämä käytäntö olisi hyvä ottaa käyttöön ihmisilläkin. Kiitos, anteeksi ja näkemiin.
Olen yhden lapsen äiti ja nautin lapsen kasvun myötä ilmaantuneesta vapaa-ajasta. Eli ymmärrän veloja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kun elämänvalinnat sulle kuuluu? T, yksi vela kaikkien puolesta
Ps, synnytys varmaan sattuu vitusti ja on kuulemma se helpoin osuus hommassa!
Haluatteko todella tehdä tästä maasta islamistisen valtion,siltä se näyttää jos suomalaiset ei suostu lisääntymään.
Pedofiilit ja puolison tai lasten hakkaajat ovat tunne-elämältään sairaita. Eivät ne, jotka eivät tee lapsia, koska tietävät olevansa onnellisempia ilman. Jos vela pakotettaisiin tekemään lapsia, hän saattaisi hyvinkin sairastua mieleltään.
Jos aloittajan mielestä on tervettä haluta lapsia, niin miten perustelet sen, että on epätervettä olla haluamatta niitä?
Ehkäpä en sitten ole tunne-elämältäni terve. Olenkin tutkitusti poikkeuksellisen empaattinen ja herkkä. En halua lapsia, koska tuskin kestän edes rakkautta lemmikkeihini ja lapsiaan kuulemma rakastaa monta kertaa enemmän.
Oon tullutsiihen tulokseen, että ns. Velat on enemmän ja vähemmän outoja ja itsekeskeisiä. Elämä pyörii siistin matkustelun ja viinin lipityksen ympärillä. Siinä sitä on aikuiselle sisältöä kerrakseen:D sitä en vieläkään tajua, miksi niitä eksyy säännöllusesti vauva-palstalle :O