Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi raivoaa kai nälkäänsä , kun ei suostunut syömään aamiaista!

Vierailija
12.07.2016 |

itsellä jyskyttää matalapaine silmien välissä, eikä 4veen ovien paiskominen ja karjuminen auta! lapsi heräsi 7.oo eikä suostunut syömään MITÄÄN. ei kelvannut kaurapuuro mansikkahillolla, ei ruisleipä kinkulla & juustolla. muuta leipää meillä ei ole, eikä murojakaan eli saa nyt sitten olla syömättä!

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin ja tämä johtuu ilm. sitä, että on isällään tottunut suklaamuroihin! ./ minä en muroja ostele, mokomaa sokerihöttöä joten lapsi saa valita puuron tai leivän. sanokaa vain natsiksi..

Ap

Eikö sulla vaihtoehtona muuta ole kuin puuroa tai leipää? Eipä noi ravintoarvoltaan paljon muroista eroa :)

"Itä-Suomen yliopistosta tohtoriksi väitelleen Maria Lankisen tutkimuksessa selvitettiin suomalaisen superruoan vaikutusta muun muassa elimistön rasvoissa. Tutkimuksen mukaan esimerkiksi ruisleivän syöminen saa aikaan merkittäviä ja terveyden kannalta edullisia muutoksia veren rasvoissa.

- Ruisleivän syöminen vaikuttaa muun muassa sokeriaineenvaihduntaan. Aterian jälkeen ei tule suurta piikkiä verensokerien vaihteluissa. Myös suoliston mikrobeille jää purtavaa ruisleivän nauttimisen jälkeen eli vaikutukset suolistoon tunnetaan jossain määrin, Lankinen kertoo.

Lankinen muistuttaa, että ruisleivällä on erinomainen ravintosisältö ja se sisältää runsaasti kuituja sekä B-ryhmän vitamiineja muun muassa folaatteja, joista monilla suomalaisilla on puutetta."

http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726

Ruisleivän terveysvaikutukset on EU:ssa kumottu jo aikaa sitten. Ainoa asia, mitä ei kumottu, oli kuidun runsas määrä, joka sitten vaikuttaa paskan määrään.

Vierailija
42/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päätin tehdä kompromisin ja ostaa suklaa-wetabixeja. ovat vähän kuin puuroa :D  ostin myös ruispaahtista ja tänään tilataan pitsat :) 

joo ex on vähän "euron juusto ja suklaamuroja"-tyyppi, hyvä isä kyllä muuten, mutta tuo ruokapuoli.. kun asuimme yhdessä, minä olin kokki tai muuten meillä olisi syöty pelkkiä roiskeläppiä ja pussipastaa!

ap

Samaa tavaraa te molemmat syötätte :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja tuosta aamupalasta vielä: tarjolla oli siis ruisleipää kinkulla/juustolla/ paprikalla, kaurapuuroa mansikkahillolla tai voisilmällä ja  iso lasi maitoa. ei siis pelkkää "mautonta vetistä puuroa" tai "kuivaa leipää"!

ap

Vierailija
44/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

päätin tehdä kompromisin ja ostaa suklaa-wetabixeja. ovat vähän kuin puuroa :D  ostin myös ruispaahtista ja tänään tilataan pitsat :) 

joo ex on vähän "euron juusto ja suklaamuroja"-tyyppi, hyvä isä kyllä muuten, mutta tuo ruokapuoli.. kun asuimme yhdessä, minä olin kokki tai muuten meillä olisi syöty pelkkiä roiskeläppiä ja pussipastaa!

ap

ai jos tilaan pari kertaa vuodessa pitsan? 

ap

Vierailija
45/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukut on osa sitä vanhenmuutta, joiden kanssa pitää vaan elää. Ikuista sunnuntaita ei ole. Tänä aamuna ei aamupala maistunut ja ei siitä kannata hikeä ottaa ja kaikkia rutiineja uusiksi laittaa. Ei lapsi siitä rikki mene, jos yhtenä aamuna ei syö tai syö niitä suklaamuroja. 

Vierailija
46/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Isä tapaa lastaan joka toisena viikonloppuna?

Vierailija
47/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ai jos tilaan pari kertaa vuodessa pitsan? 

ap

Itehän luettelit äsken, mitä ostit.

Vierailija
48/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin ja tuosta aamupalasta vielä: tarjolla oli siis ruisleipää kinkulla/juustolla/ paprikalla, kaurapuuroa mansikkahillolla tai voisilmällä ja  iso lasi maitoa. ei siis pelkkää "mautonta vetistä puuroa" tai "kuivaa leipää"!

ap

Kai se tuokin alkaa maistua puulta, jos joka aamu pitää jäyhää ruisleipää tai mussuttaa puuroa! Osta välillä hyvää valkoista leipää ja anna vaikka muroja, mysliä, weetabixia, jugurttia tms. 

Kamalaa jos ruokailut päättyvät raivokohtauksiin ruokahysteerisen mamman takia. Ei ole ihme että nuorille kehittyy syömishäiriöitä kun ruuasta tehdään tuollainen sirkus jo pikkulapsesta pitäen.

Vierailija
49/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan ok hetki luopua periaatteista.

Anna sitä aamupalaa mitä suostuu syömään (ja mitä teiltä löytyy) ja ota lapsi syliin.

Rauhallista päivää teille!

Niin, että ihan palkitaan kiukuttelusta ja sillä saa mitä haluaa? Jos antaa periksi nyt, niin saa antaa aina, mitä järkee. Äiti haluaa tarjota terveellistä ruokaa ja sitä silloin syödään ja aamupalan aikaan. Seuraavaksi on lounas eikä siihen väliin syötetä mitään sokerihöttöjä 'mikä sattuu kelpaamaan' voi luoja sentään.

Just tällasten periksi antavien vanhempien lapsia on meidänkin lähipiirissä, lapset pompottelee vanhempiaan. Raskasta katsoakin ja lapsista on tullut epämiellyttäviä vänisijöitä.

Vierailija
50/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lasten kanssa "valitse sotasi"-asenne. syökööt suklaamuroja aamupalaksi ja päivällisen telkan eessä, kunhan syö!  karkkipäivästä pidetään kummiski kii ja kaikki on hiton hoikkia.

Vierailija
51/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on lasten kanssa "valitse sotasi"-asenne. syökööt suklaamuroja aamupalaksi ja päivällisen telkan eessä, kunhan syö!  karkkipäivästä pidetään kummiski kii ja kaikki on hiton hoikkia.

Entäs ovatko terveitä?  Jos nyt, niin entäs myöhemmin?

Vierailija
52/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sitä aamupalaa mitä suostuu syömään (ja mitä teiltä löytyy) ja ota lapsi syliin.

Niin, että ihan palkitaan kiukuttelusta ja sillä saa mitä haluaa? Jos antaa periksi nyt, niin saa antaa aina, mitä järkee. Äiti haluaa tarjota terveellistä ruokaa ja sitä silloin syödään ja aamupalan aikaan. Seuraavaksi on lounas eikä siihen väliin syötetä mitään sokerihöttöjä 'mikä sattuu kelpaamaan' voi luoja sentään.

Just tällasten periksi antavien vanhempien lapsia on meidänkin lähipiirissä, lapset pompottelee vanhempiaan. Raskasta katsoakin ja lapsista on tullut epämiellyttäviä vänisijöitä.

Ei lapsi siitä piloille mene jos JOSKUS tulee vähän vastaankin. 

Raskasta sekin on katsoa, kun näkee näitä jatkuvalla kurilla alistettuja lapsia ja vanhempia jotka käyttää valtaansa väärin.

Vierailija
53/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syötä sokeri muroja,mutta annoit jäätelön?!?

Vierailija
54/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve lapsi pärjää kyllä lounaaseen asti jos ei aamiainen ole kelvannut. Anna kiukutella. Älä myönny penikan manipulaatioon.

Vierailija
55/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että siinäs kuullitte.  Omapäisyys ja uhmakkuus täytyy nujertaa ja kitkeä pois lapsesta, ja saada hänet asioihin sitten vaikka nälän avulla, jos ei muu auta. Ei lasten kanssa neuvotella!

Vai olisiko kuitenkin näiden kahden äärinpään välissä olla joku muoto? Pitäähän aikuisenakin osata neuvotella ja leikkimälläkö tuo taito pitäisi opetella?

Vierailija
56/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei näin. Älä opeta, että raivoamalla saa mitä tahtoo

Mun motto on " choose your battles" eli olen joskus vastaavassa tilanteessa antanut periksi ja ihan fiksuja lapsia noista on kasvanut.

Vierailija
57/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä missä tilanteessa olet kun lapsi on 16v? Nyt jo neuvottelet 4v lapsen kanssa, mitä hän tahtoisi syödä. Lapsi syö sitä mitä hänelle tarjotaan tai sitten on syömättä HILJAA JA NÄTISTI. Ilmoittakoon, kun on valmis syömään mitä tarjotaan.

Ja sovi selvät pelisäännöt miehen kanssa, molempien luona pitää olla samat säännöt, eihän tuosta muuten tule mitään.

Jatkuvalla "kurilla" alistamisella kasvatetaankin terveitä aikuisia. Milloin lasten kanssa luodaan keskusteluyhteys ja hän saa alkaa osallistumaan häntä koskeviin päätöksiin ja olla mukana luomassa niitä kodin yhteisiä sääntöjä? Itse olen 16-vuotiaan äitinä huomannut, että raivoisa teinikapina ei olekaan osa tervettä kasvua ja kehitystä, kuten esim. palstalla pelotellaan. 

16v ja 4v ovat AIKA eri asia :D Ja ei vanhemmat voi alkaa kaikesta neuvottelemaan lapsensa kanssa, ainakaan niin että lapsi saa aina tahtonsa läpi. 

Vierailija
58/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve lapsi pärjää kyllä lounaaseen asti jos ei aamiainen ole kelvannut. Anna kiukutella. Älä myönny penikan manipulaatioon.

Vanhemmat oikein taida kestää sitä lapsen kiukkua. Eihän tässäkään lapsella mitään hätää ollut. Ap kannattaa miettiä mitä hän itse söi aamupalaksi, kun kasetti ei kestä.

Vierailija
59/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä missä tilanteessa olet kun lapsi on 16v? Nyt jo neuvottelet 4v lapsen kanssa, mitä hän tahtoisi syödä. Lapsi syö sitä mitä hänelle tarjotaan tai sitten on syömättä HILJAA JA NÄTISTI. Ilmoittakoon, kun on valmis syömään mitä tarjotaan.

Ja sovi selvät pelisäännöt miehen kanssa, molempien luona pitää olla samat säännöt, eihän tuosta muuten tule mitään.

Jatkuvalla "kurilla" alistamisella kasvatetaankin terveitä aikuisia. Milloin lasten kanssa luodaan keskusteluyhteys ja hän saa alkaa osallistumaan häntä koskeviin päätöksiin ja olla mukana luomassa niitä kodin yhteisiä sääntöjä? Itse olen 16-vuotiaan äitinä huomannut, että raivoisa teinikapina ei olekaan osa tervettä kasvua ja kehitystä, kuten esim. palstalla pelotellaan. 

16v ja 4v ovat AIKA eri asia :D Ja ei vanhemmat voi alkaa kaikesta neuvottelemaan lapsensa kanssa, ainakaan niin että lapsi saa aina tahtonsa läpi. 

16v synnyt 16-vuotiaana?! :D Eikähän 16-vuoteen mahdu ne muutkin vuodet...

Vierailija
60/86 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempi JOSKUS tulee vastaan niin onko se auttamatta, että lapsi saa aina tahtonsa läpi?! Edelleen peränkuulutan sitä, että kaikesta ei tarvitse tehdä tahtojen taistelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan