Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudesta suhteesta kertominen ex-aviomiehelle?

Mietin
12.07.2016 |

Miten olette tehneet?

Tilanne on se, että erosta on 9kk. Olen tapaillut mukavaa ja fiksua miestä nyt sen aikaa että katson että on ok esitellä hänet lapsille. Lapset ovat 8v ja 15v. Mies asuu sen verran kaukana että käytännön syistä tapaa lapsia max kerran kuussa, minua useammin.

Koska tapaa lapsia, niin lasten isä tulee ennemmin tai myöhemmin tietoiseksi uudesta suhteestani.

"Pitääkö" minun kertoa hänelle suhteesta itse, että yhteiset lapsemme nyt tapaavat tällaista uutta ihmistä?

Jos, niin miten hemmetissä se tehdään? Ahdistaa. Minä olen erossa se jättäjä. Ero oli miehelle kova paikka. Olen kuullut yhteisiltä kavereilta jo juttuja miten hän on puhellut että "naisia olisi tulossa enemmän kuin ehdin tavata". Eli hänkin kyllä miettii jo elämää eteenpäin. Kai. Ja se olisi minusta tosi helpottavaa että hänellä olisi joku. Minulle oli aika iso juttu jättää, olla "syyllinen" vaikka molemmat sopassa olimme keittäjinä ja ihan varmasti tein kaikkeni mitä pystyin ettei tarvitsisi erota. No, se joutui tapahtumaan.

Jotkut ystävät sanovat että ei ole minun asiani miehelle raportoida, että en ole tilivelvollinen. Okei, ehkä niin.
Mutta eikö ole aika epäreilua lapsia kohtaan asettaa heidät siihen tilanteeseen että isä kuulee sen heiltä.

Mies on aina ollut mustasukkainen. Ei mitenkään vaivaksi asti, eikä häntä pelätä todellakaan mitenkään tarvitse. Hän on asiallinen mies. Mutta tulee loukkaantumaan. Tulee epäilemään että uusi mies liittyy eroon jotenkin, vaikken edes tuntenut häntä ennen eropäätöstä.

Miten olisi asiallista toimia? Lapsia kohtaan, minua kohtaan, eksää kohtaan? Miten saisin mahdollisimman pienin kuohuin tilanteen ohi?

Toki voin heittää miehelle nuo kavereilta kuulemani jutut jos/kun hän alkaa aukoa päätään. Mutta haluaisin hoitaa asian mahdollisimman fiksusti ja korrektisti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies asuu kaukana eikä tapaa lapsia, parin km päässä?? Mitä mä en nyt tajuu..

Uusi mies asuu kaukana, lasten isä lähistöllä.

Sorry epäselvä teksti.

Vierailija
22/34 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä siis ajattele että lasten täytyy kantaa salaisuutta. Mutta isommat varmaankin ainakin ovat kertomatta koska tietävät ettei isä tule ilahtumaan.

Kai se vaan on osittain sitä että on tosi outo tilanne ja ennalta ahdistavaa kertoa miehelle jolle olen 20v ollut uskollinen ja joka edelleen varmaan on mustasukkainen että minulla onkin joku toinen. Vaikka se on tässä kohtaa jo ihan ok jne.

Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin lasteni isästä, kun lapset olivat jo n.20-vuotiaita. Mies oli jo löytänyt uuden. Olimme exän kanssa olleet yhdessä 16-vuotiaista ja erotessamme yli neljäkymppisiä. Päätimme, että joka tapauksessa ollaan aikanaan lasten häissä ja tulevien lastenlasten tapahtumissa yhdessä, on parempi puhua asiat selviksi aina kun uutta ja tärkeää tulee. Minäkin parin vuoden jälkeen löysin uuden miehen ja kuinka ollakaan hänellä oli samantapainen ero takanaan. Vaimo oli löytänyt uuden.  Tapasimme aina  hyvässä  hengessä kun perheessä tapahtuu uusia asioita: häät, ristiäiset,  rippijuhlat.  Kaksi vuotta sitten exäni vaimo kuoli  ja hän tukeutui meihin , vietti aikaa mökillämme ja puhui paljon mieheni kanssa. Nyt minun miehelläni on vakava sairaus ja lasten lisäksi suuri tuli tulee exältä.  Tämä meni varmaan ohi aiheen, mutta oltiin alusta asti rehellisiä. 

Vierailija
24/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeen kertoa seurustelusuhteesta. Sitten kun oikeasti on vakavaa ja vaihdetaan kihlat tai muutetaan yhteen niin voi sanoa, että lasten elämässä on nyt uusi ihminen.

Vierailija
25/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeen kertoa. Miksi tuot miehen lasten elämään? Meillä mies toi uuden naisen ja sen jälkeen lapset kieltäytyi menemästä isän luo. Olen nyt totaali yh.

Vierailija
26/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaanpa se uus mies löytyi!

Vierailija
27/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää kertoa. Tuollainen salaisuus on lapsille liian suuri säilytettäväksi. Oma jättäjä-eksäni toimi juuri noin raukkamaisesti kuin ap eli oli pohtinut eroamista jo pitempään ja sitten eron kynnyksellä vielä lupaili että harkitaan mutta oli kuitenkin jo päättänyt erota. Ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä, mutta on pakko koska lapset. Meni yllätysnopsasti uusiin naimisiin (jälleen vähän ap:n tyyliin) eikä olisi kertonut mulle mitään, mutta jälkeenpäin kuultuna ex-anoppi oli ilmeisesti (onneksi) painostanut kertomaan. Laittoi sitten todella kliseisen sähköpostiviestin seurustelusta ja naimisiinmenon kuittasi tekstiviestillä. Molemmat yhden lauseen viestejä. Olin arvannut eksän tapailevan jotakuta, koska jonkin aikaa ennen seurustelun ilmoittamista lapset olivat olleet hyvin vaivautuneita tapaamisten aikana sekä sain lisäksi selville lasten olleen hoidossa  isovanhempien luona monesti arki-iltaisin ja viikonloppuisin kun eksä vikitteli miehiä.

Lisäksi kannattaa muistaa, että jos on yhteishuoltajuus niin on velvollisuus kertoa lasten elinolosuhteisiin vaikuttavista seikoista entiselle puolisolle (tai oikeammin sillä entisellä puolisolla on oikeus saada tieto) ja naimisiinmeno tai yhdessä asuminen on tällainen seikka. Sen vuoksi olisi hyvä kommunikoida nämä asiat hyvässä hengessä. On hyvä huomioida, että etävanhempi voi tehdä lastensuojeluilmoituksen jos hän ei voi olla varma lasten elinolosuhteista ja niiden kunnossa olemisesta.

Vierailija
28/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertonut, exä kuuli lapsilta. Ja sitten alkoi kauhea utelu yms, väitti että hänen pitää tietää ensin jos suhde on vakava....vaikka erosta oli jo pari vuotta ja exä jättäjä.

Minä en ole tilivelvollinen exälleni, en muutenkaan kerro uusista kavereistani tai omista menoista.

Sittemmin menin naimisiinkin, ja siitäkin exä hermostui, kun en kertonut.

Vierailija
29/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis tekstari? ihan tyyliin "tapailen erästä ihmistä. Sinänsähän asia ei sinulle kuulu, kuten ei minullekaan sinun mahdolliset uudet kuviot, mutta ajattelin reilusti ilmoittaa koska asia ei ole salainen, eikä lastenkaan tarvitse sitä peitellä sinun kanssa ollessaan."

Todennäköisesti exä vetää herneet nenään, mutta, niin se tekisi vissiin kuitenkin? Ennemmin tai myöhemmin asia joka tapauksessa paljastuu. Lienee helpompi tapailla ja tutustua ihmiseen, kun ei tarvii piilotella.

Vierailija
30/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän kuukautta? Taitaa olla pikkasen liian lyhyt aika pitkän suhteen jälkeen.

Vierailija
31/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olis tekstari? ihan tyyliin "tapailen erästä ihmistä. Sinänsähän asia ei sinulle kuulu, kuten ei minullekaan sinun mahdolliset uudet kuviot, mutta ajattelin reilusti ilmoittaa koska asia ei ole salainen, eikä lastenkaan tarvitse sitä peitellä sinun kanssa ollessaan."

Todennäköisesti exä vetää herneet nenään, mutta, niin se tekisi vissiin kuitenkin? Ennemmin tai myöhemmin asia joka tapauksessa paljastuu. Lienee helpompi tapailla ja tutustua ihmiseen, kun ei tarvii piilotella.

Kiitos. Näin teen.

Vierailija
32/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti nappasit uuden jos ainakin 15 vuoden suhteen jälkeen jo 9 kk kuluttua sinulla on uusi mies... mahtaa tuntua lapsista hämmentävältä vaikkeivat sitä sanoisikaan ääneen.

En olisi iihan vielä "sotkenut" lapsia tähän soppaan. Miksi moinen kiire?

Vierailija
33/34 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti nappasit uuden jos ainakin 15 vuoden suhteen jälkeen jo 9 kk kuluttua sinulla on uusi mies... mahtaa tuntua lapsista hämmentävältä vaikkeivat sitä sanoisikaan ääneen.

En olisi iihan vielä "sotkenut" lapsia tähän soppaan. Miksi moinen kiire?

Suhde oli 20 vuotta.

En tiedä kiireestä. Asiat vaan menivät. Kyllä teini-ikäisiä hämmentää vanhemman uusi suhde milloin vain.

Liian sopiva ihminen osui kohdalle.

Lapset ovat ok onneksi kuitenkin. Avoimia, juttelevaisia, hyväntuulisia.

Heillä on molemmat vanhemmat. Niissä suhteissa ei ole juuri ongelmaa.

Minun uusi mieheni ei tule vielä pitkään aikaan tiiviiksi osaksi arkea. Mutta ei ole syytä miksi minun pitäisi sepitellä juttuja lapsille missä milloinkin olen kun tapaan häntä. Se ei ole lapsilta pois, koska tästä huolimatta olen enemmän lasteni kanssa arjessa kuin suurin osa kaikista perheellisistä tuttavistani.

Mutta tässä pohdiskelin vain sitä miten informoin heidän isänsä asiantilasta mahdollisimman siististi, korrektisti, kohteliaasti, kuohuitta.

Aloittaja

Vierailija
34/34 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh. Tänään mä kerron. Ahdistaa.