Mikä on sinusta kamalin/pelottavin kohtaus kauhuelokuvassa?
Kommentit (54)
Ei mikään, rakastan kyllä vanhoja kauhuelokuvia, niitä osattiin ennen tehdä. Nosferatu ja Night of the Living Dead on suosikkeja
Vierailija kirjoitti:
Kaunassa kun se Kayakon ääni alkaa kuulumaan ja sit ne hiukset ja sitten koko nainen ...
Itse tarina on hyvin mielenkiintoinen ja koskettavakin .
Mä oon niin yksinkertainen että mua aina naurattanut kun ajattelen korisevaa Kaija Koota =D
Manaajassa se porras "hämähäkkikävely"- kohtaus
The Descent on kokonaisuudessaan aika ahdistava, varsinkin ahtaita paikkoja kammoavalle
Kaunassa kaikki porras-ja ullakkokohtaukset
Marttyyrit-elokuvassa se anorektinen nainen, joka on siis sen alussa olevan tytön traumakuvitelma
Se lyhytelokuva "Lights out" (amatöörin tekemä siis, löytyy muistaakseni myös youtubesta tuolla nimellä)
kokematon_1997 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokematon_1997 kirjoitti:
Serbian filmissä vastasyntyneen raiskaus oli aika ällöttävä. Pelottava tavallaan, jos miettii että on olemassa ihmisiä, jotka oikeasti harrastavat moista.
Ei tuo ole kauhua, se on jotain muuta. Brutaalia sairasta .. Miks katsot tollasii
Goreahan se on... Tykkään goresta. Se kannibaalielokuva on myös aika brutaali. En nyt millään muista nimeä. Kuitenkin, se on kielletty aika monessa maassa.
Cannibal holocaust varmaankin.
Conjuring 2 oli kokonaisuudessaan melko karmiva, pelotti vielä pitkään sen jälkeen enkä nukkunut kunnolla viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa: Manaajassa se, kun tyttö tulee niitä portaita alas. Siitä on jo vaikka kuinka kauan, kun näin elokuvan, mutta edelleen muistan, kuinka pelkäsin.
Tämä ja sitten se kun tyttö työntää itseensä sitä krusifiksiä.
Blair Witch Project kun se nainen menee hysteeriseksi ja tärisee pimeässä räkä nokasta roikkuen
Niitä on niin monia ettei voi valita yhtä kaikista kamalinta tai pahinta.
Manaajahan on ihan komediaa mun mielestä.
No jos nyt jonkun esimerkin sanoisin niin the mist elokuvan lopussa, kun ammuksia on jäljellä kolme ja sen jälkeiset tapahtumat.
Mamassa kun Mama on sen naispääosan sängyn alla.
Insidious-leffoista vaikeaa valita yksittäisiä kohtauksia.
The Witchissä kun noita vie vauvan. Kokonaisuudessaan ahdistava elokuva muuten... samoin The Canal, pahin lopussa kun tajuaa että se mies on pimahtanut niin pahasti että meinaa tappaa lapsensa.
Babadook kamala kun nainen rääkyy lapselleen ja lapsi pelkää, kamalaa koska totta joillekin....
Löytyiski jostai edes yks pelottava kauhu leffa....ikinä vielä sellasta nähny ja olen kauhu leffojen suur kuluttaja ^^
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt jonkun esimerkin sanoisin niin the mist elokuvan lopussa, kun ammuksia on jäljellä kolme ja sen jälkeiset tapahtumat.
Katoin youtubesta tän ja ai kauheeta... Itku tuli
Insidious-elokuvassa kun ensimmäisen kerran ilmestyy se punainen "saatana" hyppäsin varmaan 20cm perseelläni ilmaan. Näen vieläkin painajaisia siitä, vaikka olen sentään nähnyt kauhuelokuvia enkä yleensä pelkää örkkejä. Hyh hyh, koko elokuva oli kyllä karmiva.
Vierailija kirjoitti:
Kun Mörkö lipuu Muumilaaksoon.
Sama. Yhdestäkään kauhuleffasta ei niin väristyksiä ole tullut, lastenohjelmista kyllä.
M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katoin youtubesta tän ja ai kauheeta... Itku tuli
Tämä jää kyllä kaivelemaan pitkäksi aikaa. Yksi parhaita leffaloppuja Usual Suspectsin lisäksi. Yllätyskäänne on joskus paikallaan.
Auditionin jätin kesken siinä vaiheessa kun ne lihanleikkaussiimat otettiin kehiin. Myös Polanskin Inhon onnistuin kattoon loppuun vasta tokalla kerralla. Inhossa ei ollut mitään erityistä kohtausta, mutta se tunnelman raskaus on liikaa.
En tiedä, mut sillon joskus 70-luvulla porukkaa joutu terapiaan nähtyään Manaajan. Semmoista elokuvaa ei oltu ennen nähty uskovaisessa USA:ssa.