Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei vie neljää lastaan tänä kesänä mihinkään.

Vierailija
11.07.2016 |

Ei kuulemma ole varaa. Silti on varaa ripsienpidennyksiin ja akryylikynsiin. Lapset ovat jo kouluikäisiä nuorin menee eskariin. Mitä kerrottavaa heillä on koulussa kesästä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on niin vähän miksi niitä lapsia on niin monta? Ja näitä perheitä on tuossa työpaikan viereisessä ongelmalähiössä turhan paljon. Akryylikynnet ei paljon maksa mutta vuoden kalja/siideri/tupakkalaskulla kävisi jo pitemmänkin reissun koko perhe.

Entä akryylikynsien huolto vuoden ajalta? Entä jos alkoholin käyttö on vähäistä ja ei tupakoi.

Mä laskin että kynsien huolto maksaa vähintään 600€ vuodessa. Ollaan pienituloisia niin eipä minulla sellaisia ole vaan ennemmin laitan ne rahat lapsen huvipuistoreissuun.

Vierailija
22/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä mitä kynnet ja ripset maksavat, mutta oletan että vähemmän kuin päivä Linnanmäellä viideltä? 

Ripsien huolto yleensä 50-80 euroa kerta, sama summa kynsissä. Huolto yleisimmin 3-4 viikon välein molemmissa. Kyllä siitä muutamassa kuukaudessa kasvaa sellainen potti, että voisi mennä viiden hengen porukalla vaikka sinne Lintsille. Aika itsekästä mielestäni, jos lapset Lintsille oikeasti haluaisivat ja siitä läpi kesän haaveilevat.

Hyvä pointti, mutta toisaalta... Missä menee hyväksyttävän itsekkyyden raja? Äiti on itse rahansa tienannut, ja hän elättää niillä lapsiaan vuoden ympäri. Jos hänelle kynnet ja ripset ovat tärkeät, niin pitäisikö hänen olla ilman niitä jotta lapset pääsisivät kerran huvipuistoon? Mielestäni asiaa on tarkasteltava kokonaisuutena. Kynnet ja ripset eivät ole liioiteltua itsekkyyttä, jos lapsilla kuitenkin on harrastuksia, kesällä tehdään jotain muuta mukavaa yhdessä jne. Mutta jos tilanne todella on se, että kaikki raha menee äidin puunaamiseen ja lapset jäävät aivan osattomiksi, se on väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on käyty kesän aikana 2 eri reissua pitkin suomea, käyty kaikenmaailman huvipuistoissa ja viihdekeskuksissa. Oltu myös mökillä, mummolassa, tehty retkiä omassa kaupungissa. Ja kivaa on ollut. Välillä oltu joitain päiviä ihan vaan kotonakin.

Jokaiselle, joka kysyy meidän 8-vuotiaalta mitä on tehnyt kesällä, 8v vastaa "ollut kavereiden kanssa". Mitään muuta ei kesästään tule mieleen.

Vierailija
24/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miksi joka ikinen kerta näissä keskusteluissa oletetaan, että vähävaraisen perheen vanhemmat ovat alkoholisteja ja/tai tupakoitsijoita elämänhallintansa menettäneitä luusereita?

Vierailija
25/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Vai pitäisi kesän olla suoritus ja näyttää mahdollisimman hienolta muiden silmissä ? Ilman reissuja voi olla elämysrikas kesä. Tavataan sukulaisia, käydään retkillä, uidaan, nukutaan teltassa koska se on hauskaa, rentoudutaan, käydään jäätelöllä... Kesä ei ole suoritus ja kukaan lapsi ei tarvitse kalliita ulkomaanmatkoja kehittyäkseen tasapainoiseksi aikuiseksi.

Vierailija
26/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta miksi joka ikinen kerta näissä keskusteluissa oletetaan, että vähävaraisen perheen vanhemmat ovat alkoholisteja ja/tai tupakoitsijoita elämänhallintansa menettäneitä luusereita?

Eivät kaikki ole mutta miitä on varsin paljon sosiaalietujen varassa elävissä perheissä - jotka niitä köyhiä ovat.

Vierailija
27/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä yksikin ope lukee niin älkää laittatko lapsia kertomaan kesästä koko luokan kuullen. Kun aikanaan. KANGASNIEMELLÄ sain open kuka sanoi luokan edessä montako kirjoitusvirhettä minä tein. Olin ekalla. Häpeä ei ketään kasvata. Olin tosi huono eka luokalla. Sittemmin korkeasti koulutettu.

Vierailija
28/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on niin vähän miksi niitä lapsia on niin monta? Ja näitä perheitä on tuossa työpaikan viereisessä ongelmalähiössä turhan paljon. Akryylikynnet ei paljon maksa mutta vuoden kalja/siideri/tupakkalaskulla kävisi jo pitemmänkin reissun koko perhe.

No justiinsa joo. Mulla menee satunnaiseen tupakointiin ja satunnaisiin alkoholijuomiin valehtelematta maksimissaan keskimäärin 20-30  euroa kuussa (sisältää ravintolassa juotavat annokset, kotiin ostetut viinit yms). Että 240- 360 euroa riittää pitemmälle reissulle koko perheelle?  telttailukin maksaa vähintään sen 15 e/yö /teltta auton kanssa leirintäalueilla. Meillä ainakin kolmen lapsen kanssa olisi sula mahdottomuus koittaa pärjätä noin pienellä rahalla. Saatika jollakin rakennekynsien hinnalla. Mekin ollaan ihan tyytyväisiä kotikaupunkilomailuun!

Vierailija
29/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä akryylikynsien huolto vuoden ajalta? Entä jos alkoholin käyttö on vähäistä ja ei tupakoi.

Mä laskin että kynsien huolto maksaa vähintään 600€ vuodessa. Ollaan pienituloisia niin eipä minulla sellaisia ole vaan ennemmin laitan ne rahat lapsen huvipuistoreissuun.

Hienoa sinä! Voitit juuri vauva.fi:n heinäkuun marttyyripalkinnon!

Vierailija
30/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he kertovat mukavasta ja rauhallisesta kesästä ilman stressiä.

ihan hemmetin noloa! Mulla kans lapsena moni kesä oli tollanen "mukava ja rauhallinen ilman stressiä" ja oikeesti se on noloa kun pitää ääneen kertoa kesän kohokohtia ja joskus jopa piti kirjoittaa aine miten vietin kesäni.. Etenkin ääneen kertominen koko luokalle kesän vietosta oli hirveä, edeltävä tyyppi käynyt tyyliin espanjassa ja kaikissa huvipuistoissa ja kaikkea muuta kivaa, itse olin vaan kotona ja kesän kohokohta oli se kun sai käydä uimassa tai pyöräilemässä. Sit se aine, siinäki oli jokin tietty sivumäärä mikä piti kirjoittaa.. miten lapsi joka ei tehnyt kesällä melkein mitään voi kirjoittaa siitä aineen? Oikeasti, miettikää vanhemat näitä asioita vähän laajemmin ja lapsenkin näkökulmasta

Mä kirjoitin sivukaupalla merestä ja metsästä ja kallioista ja pelastamastani linnusta ja onkimisesta ja pyöräilystä. Ehkä kysymys oli sulla mielikuvituksesn puutteesta ja rajoittuneesta ilmaisusta? Ei ole tarkoitus v*ttuilla, mutta samat asiat voivat olla toiselle suurimerkityksisiä. Sinä vertautit itseäsi Espanjassa olleeseen, minä en ikinä, koska mulla oli aina paras kesä.  Olin paikkakunnan "hienoimmassa" koulussa, jossa useimmat olivat juuri näitä kaiken saaneita lapsia. Vertailu olisi ollut lyhin tie helvettiin siinä porukassa ;)

Vierailija
31/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12 ja 14v. Ei ne mihinkään suostu lähtemään. Nuoremmalla paha murrosikä menossa. Kyllä sitä kerkii sitten kun ovat suostuvaisia.

Nuoremmalla kausikortti huvipuistoon ja kävi siellä kerran.

Vierailija
32/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja kaikkitietävät ystävät kai katsovat meitäkin keiroon kun ollaan vaan tässä rivarissa takapihalla hengailemassa koko kesä.

Älä kerro ystävillesi kaikkea, mitä teidän perhe tekee tai on tekemättä. Tuskin te niin kiinnostavia olette, että he päivittäin käyvät pensasaidan takana kurkkimassa teidän tekemisiänne.

Ihmisiä on tosi helppo harhauttaa. Jos sinulta kysytään, mitä teitte lomalla, vastaa epämääräisesti "kyllähän me kaikenlaista" ja kysy heti perään kiinnostuneesti, mitä kysyjä teki lomallaan. Ja kun hän alkaa kertoa, pidä keskustelu siinä. Kysy tarkennuksia, älä päästä keskustelua enää teidän loma-asioihinne. Ihmiset tykkäävät puhua itsestään ja omista asioistaan. Suurin osa heistä ei tule huomaamaan, miten ohjaat keskustelua.

Jos he myöhemmin kysyvät teidän lomasta uudelleen, voit todeta, että "no johan mä siitä kerroinkin" ja harhautat uudelleen kysymällä taas jotakin kysyjän asioista. "Mitenkäs se olikaan... Saitteks te sen ripulin heti tokana päivänä? Söitteks te salaattia vai mistä se tuli?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän