Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei vie neljää lastaan tänä kesänä mihinkään.

Vierailija
11.07.2016 |

Ei kuulemma ole varaa. Silti on varaa ripsienpidennyksiin ja akryylikynsiin. Lapset ovat jo kouluikäisiä nuorin menee eskariin. Mitä kerrottavaa heillä on koulussa kesästä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut lasten kitisevän asiasta? Jollet, niin ei taida olla sinun murheesi, mitä kerrottavaa lapsilla on tai ei ole koulussa.

Vierailija
2/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he kertovat mukavasta ja rauhallisesta kesästä ilman stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa mihinkään? Ei retkelle, ei uimaan, ei kirjastoon, ei kylään, ei pyöräilemään, ei ongelle? Vai ei mihinkään, eli kotona ovat koko kesän jossain kerrostalossa jossa ei ole edes leikki pihaa?

Vierailija
4/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä mitä kynnet ja ripset maksavat, mutta oletan että vähemmän kuin päivä Linnanmäellä viideltä? 

Vierailija
5/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viettääkö hän muuten aikaa lasten kanssa? Ei minullakaan ole varaa viedä lapsia minnekään mutta en todellakaan ajatellut sen pilaavan heidän kesää. Uimaranta, puisto, metsä ja piknik tulee olemaan meidän kesä ja ihan hyvä kesä mielestäni.

Vierailija
6/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
7/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lyhyitä lintsi/Serena, korkeassaari juttuja lukuunottamatta ei tehdä yhteistä reissua. Syy siihen, että isommat 19v,17v ja15v ei enää halua lähteä meidän kanssa mihinkään reissuun ja 11v ei halua lähteä ilman kaveria mihinkään. Niinpä sitten vaan hengataan kotona, isommat on kesätöissä suuren osan kesää, kuopus on vailevasti kaverillaan ja kaveri meillä. Uimassa käydään välillä jos hyvä ilma, kuopus oli myös leirillä. Mummolaankaan ei halua enää mennä, kun sielläkään ei oo kavereita. Isompia varsinkaan 15v en halua jättää kovin moneksi päiväksi yöksi kotiin, kun isot siskot hengailee poikaystäviensä kanssa kuitenkin, eivätkä ole aina öitä kotona. Näin siis meillä nyt kun lapset isompia...ja kaikkitietävät ystävät kai katsovat meitäkin keiroon kun ollaan vaan tässä rivarissa takapihalla hengailemassa koko kesä.

Vierailija
8/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on niin vähän miksi niitä lapsia on niin monta? Ja näitä perheitä on tuossa työpaikan viereisessä ongelmalähiössä turhan paljon. Akryylikynnet ei paljon maksa mutta vuoden kalja/siideri/tupakkalaskulla kävisi jo pitemmänkin reissun koko perhe.

Vierailija
9/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on niin vähän miksi niitä lapsia on niin monta? Ja näitä perheitä on tuossa työpaikan viereisessä ongelmalähiössä turhan paljon. Akryylikynnet ei paljon maksa mutta vuoden kalja/siideri/tupakkalaskulla kävisi jo pitemmänkin reissun koko perhe.

Onko matkustelu itseisarvo? Jos ei aio viedä lapsia koskaan huvipuistoon, ei saisi tehdä lapsia, koska heistä tulee masentuneita, itsemurha-alttiita yhteiskunnan elättejä? Eikö ilman matkustelua voi kasvaa iloiseksi ja tasapainoiseksi ihmiseksi?

Vierailija
10/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua ärsyttää ihmiset jotka sanoo "ei KUULLEMMA ole varaa". Luuletteko te että raha kasvaa puussa vai mikä siinä on vaikea ymmärtää?

Ok, rakennekynnet voi tuntua turhalta rahaerältä, eivät ne mitkään halvat ole. Mutta entäs jos niiden huolto on perheen äidille kuun ainut parituntinen kun hän saa omaa aikaa?

Ei ne lapset rikki mene vaikkei kalliita matkoja olisikaan.

Vierailija
11/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko matkustelu itseisarvo? Jos ei aio viedä lapsia koskaan huvipuistoon, ei saisi tehdä lapsia, koska heistä tulee masentuneita, itsemurha-alttiita yhteiskunnan elättejä? Eikö ilman matkustelua voi kasvaa iloiseksi ja tasapainoiseksi ihmiseksi?

Ei, mutta en osaa kuin sääliä noita pieniä lapsia jotka leikkivät lähiöräkälän terassin vieressä sillä aikaa kun isi ja äiti rentoutuu, äiti huutelee komentoja tupakan/viinankarhealla äänellään kirosanojen säestyksellä. Tuollainen reissuton kesä on monen todellisuutta, pyöräilen siitä ohi kun töistä lähden.

Vierailija
12/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan hemmetin noloa! Mulla kans lapsena moni kesä oli tollanen "mukava ja rauhallinen ilman stressiä" ja oikeesti se on noloa kun pitää ääneen kertoa kesän kohokohtia ja joskus jopa piti kirjoittaa aine miten vietin kesäni.. Etenkin ääneen kertominen koko luokalle kesän vietosta oli hirveä, edeltävä tyyppi käynyt tyyliin espanjassa ja kaikissa huvipuistoissa ja kaikkea muuta kivaa, itse olin vaan kotona ja kesän kohokohta oli se kun sai käydä uimassa tai pyöräilemässä. Sit se aine, siinäki oli jokin tietty sivumäärä mikä piti kirjoittaa.. miten lapsi joka ei tehnyt kesällä melkein mitään voi kirjoittaa siitä aineen? Oikeasti, miettikää vanhemat näitä asioita vähän laajemmin ja lapsenkin näkökulmasta

Vierailija
13/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta en osaa kuin sääliä noita pieniä lapsia jotka leikkivät lähiöräkälän terassin vieressä sillä aikaa kun isi ja äiti rentoutuu, äiti huutelee komentoja tupakan/viinankarhealla äänellään kirosanojen säestyksellä. Tuollainen reissuton kesä on monen todellisuutta, pyöräilen siitä ohi kun töistä lähden.

Puhuttiinko jossain että kyseinen äiti joi ja poltti ja komensi lapsia kirosanan säestyksellä....se meni minulta ohi.

Vierailija
14/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan hemmetin noloa! Mulla kans lapsena moni kesä oli tollanen "mukava ja rauhallinen ilman stressiä" ja oikeesti se on noloa kun pitää ääneen kertoa kesän kohokohtia ja joskus jopa piti kirjoittaa aine miten vietin kesäni.. Etenkin ääneen kertominen koko luokalle kesän vietosta oli hirveä, edeltävä tyyppi käynyt tyyliin espanjassa ja kaikissa huvipuistoissa ja kaikkea muuta kivaa, itse olin vaan kotona ja kesän kohokohta oli se kun sai käydä uimassa tai pyöräilemässä. Sit se aine, siinäki oli jokin tietty sivumäärä mikä piti kirjoittaa.. miten lapsi joka ei tehnyt kesällä melkein mitään voi kirjoittaa siitä aineen? Oikeasti, miettikää vanhemat näitä asioita vähän laajemmin ja lapsenkin näkökulmasta

Vähällä rahalla pystyisi järjestämään paljonkin jos vanhemmilla on intoa. Monet luontojärjestöt järjestävät perheille reissuja, voi olla jännää olla metsässä ja paistaa vaikka makkaraa nuotiolla. Varattomat saavat lomia kun vaan niitä anovat, bussilla pääsee moneen paikkaan ja kaupungeissa on paljon ilmaistakin tekemistä. Mutta jos köyhyys on henkistä laatua ei noita vaihtoehtoja paljon lapsille tarjota.

Vierailija
15/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niitä on johonkin huvipuistoon raahata? Melkein samalla hinnalla mennään vaikka Eurooppaan tai Aasian kun osaa vaan katsoa mistä ja milloin varaa. Ja tosiaan tuo tupakka ja alkoholi syö paljon rahaa jonka voisi käyttää yhteisiin muistoihin.

Vierailija
16/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla outo ystävä. Istutko siellä useinkin hänen seuranaan kiroamassa ja kännäämässä?

Vierailija
17/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos lähtee sille linjalle, että on jotenkin tosi noloa, jos ei matkusta paikkaan a, omista kännykkää b ja seuraa TV-sarjaa c jne. jne., niin elämästä tulee tosi ankeaa. Ikinä ei voi kuitenkaan omistaa ihan kaikkea ja tehdä ihan kaikkea, mutta jos siihen pyrkii, jää harmittamaan ne asiat, joista jää paitsi, eikä edes muista niitä lukuisia asioita, joihin on panostanut. Kun itse olin nuori, olin hiljainen, ujo ja vähän koulukiusattu. Jos halusin uusia vaatteita, äitini oli ilomielin ostamassa ym., ja tajusin, että hän yritti saada minusta "samanlaista kuin muut". Ajatus oli toki sikäli kaunis, ettei halunnut minun tulevan kiusatuksi, mutta kyllä omien lasteni kohdalla yritän ennemmin vahvistaa sitä itsetuntoa, jotta voi olla joissain asioissa erilainenkin. Jos aikuinen viestittää lapselle, että meidän pitää käydä Lintsillä, jotta voit koulussa sanoa käyneesi jossain kesällä, niin syy käyntiin on minusta oikeasti outo ja lapsen kokemusta väheksyvä. Tietysti äärimmäinen köyhyys on asia erikseen, mutta minusta on aika yleinen ilmiö, että kaikkea koetetaan tehdä ja hankkia ihan vain sen varalta, ettei kellään olisi mitään pahaa sanomista.

Tosin kyllä oma lapsenikin sanoi juuri viime talvena tokaluokalla, että häntä niin hävettää maanantaisin, kun hänellä ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa viikonlopuista, ei olla tehty mitään hämmästyttävää. Mutta jos hänelle ehdotti jotain menoa, ei yleensä edes kiinnostanut. Lapsi viihtyi pääsääntöisesti kotona ja pihapiirissä ja kavereiden kanssa, mutta hän oli alkanut omaksua ajattelutavan, ettei se jotenkin kummasti "riitä", vaikka siitä itse nauttisikin. En kuitenkaan ajatellut korjata tilannetta raahaamalla häntä sinne sun tänne vain siksi, että olisi maanantaina kerrottavaa. Olemme kotona ja  liikumme ihmisten ilmoilla ihan oman mielemme mukaan, ei muita miellyttääksemme.

Vierailija
18/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä mitä kynnet ja ripset maksavat, mutta oletan että vähemmän kuin päivä Linnanmäellä viideltä? 

Ripsien huolto yleensä 50-80 euroa kerta, sama summa kynsissä. Huolto yleisimmin 3-4 viikon välein molemmissa. Kyllä siitä muutamassa kuukaudessa kasvaa sellainen potti, että voisi mennä viiden hengen porukalla vaikka sinne Lintsille. Aika itsekästä mielestäni, jos lapset Lintsille oikeasti haluaisivat ja siitä läpi kesän haaveilevat.

Vierailija
19/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähällä rahalla pystyisi järjestämään paljonkin jos vanhemmilla on intoa. Monet luontojärjestöt järjestävät perheille reissuja, voi olla jännää olla metsässä ja paistaa vaikka makkaraa nuotiolla. Varattomat saavat lomia kun vaan niitä anovat, bussilla pääsee moneen paikkaan ja kaupungeissa on paljon ilmaistakin tekemistä. Mutta jos köyhyys on henkistä laatua ei noita vaihtoehtoja paljon lapsille tarjota.

Olen tuo jolle vastasit. Ei mulla lapsena joka kesä ollut sellanen ettei tehty mitään.

Köyhiä oltiin, mutta pääsin käymään huvipuitoissa ja monissa muissa tapahtumissa ja pari kertaa saatiin tuettu loma. Mua pänni se että vanhemmat oli vaan laiskoja sekä saamattomia, en päässyt retkille luontoon luontojärjestön/seurakunnan kautta koska äiti ei viitsinyt ilmoittaa minua mukaan niihin, parista puheusta ja jonkun kaavakkeen täyttämisestä nyt oli varmaa niin kauhea vaiva. Kotona vaan piti olla, bussimatkat ei tullut kuuloonkaan koska vanhemmat ei bussiin astu vaikka kirveellä uhattas.

Uskon että ap:n kaveri on just tämmönen vähävarainen joka valittaa ettei oo rahaa tehdä mitään.. ja vaikka olisikin niin uskon että eivät silti saisi laiskuuden ja saamattomuuden takia tehtyä mitään. Noi retket luontoon ja piknikki siellä olisi just parasta! :) Muistan kun mummon kanssa sai tehdä niin pari kertaa kun olin ihan pikkulapsena siellä kesiä, jos ei ole vara tehdä mitään reissuja niin vanhemmat viekää edes lapset pyöräretkelle tai johonkin että on edes muisteltavaa sitten aikuisena ja onhan se samalla mukavaa ajanvietettä perheen kanssa, kyllä se kaljakuppilan voittaa

Vierailija
20/32 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä akryylikynsien huolto vuoden ajalta? Entä jos alkoholin käyttö on vähäistä ja ei tupakoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä