Kondomin käyttö ehkäisynä parisuhteessa.
Toimiiko oikeasti jollakin? Olen kolmessa seurustelusuhteessa sitä yrittänyt käyttää. Epillerit kun ovat omalle terveydelle niin haitallisia. Tulee hiivaa, pissatulehduksen oireita ja kestona pms ahdistus.
Yksikään näistä miehistä ei ole lauennut kumin kanssa. Jokaisessa tapauksissa on ollut jo vähintään hetki seurustelua takana, eli kyse ei ole jännittämisestä.
Tottuuko mies kumiin ajan kanssa? Aina ollaan luovutettu ja olen ruvennut syömään pillereitä kun aikamme ollaan keskeytysmetodin kanssa menty ja on tuntunut liian riskialttiilta kuitenkin pitkäkestoisesti.
Kommentit (81)
Hyvin toiminut vuosikaudet. Hormoneita en enää kroppaani tunge. Sen verran ikävät sivuvaikutukset tuli useista eri pillerimerkeistä, minipillereistä ja ehkäisyrenkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä toki, ja voihan se olla että mun mies valehtelee, mutta parempi se kuin sellainen ääliö joka pakottaa syömään pillereitä että saa vedellä paljaalla.
Tää oon taas niin tätä.
Yhtä hyvin mies voi ajatella että parempi nainen joka syö pillereitä silläkin riskillä että hänelle joskus tulee jotain sivuvaikutuksia siitä, kuin ääliönainen joka pakottaa minut käyttämään kortsua ja vähentämään siten omaa nautintoani vaan siksi ettei hänelle vaan ikinä sattuisi tulemaan itse mitään nautintoa vähentäviä vaikutuksia.
T. Mies
Pillerit nyt ei vähennä nautintoa vaan siinä voi olla koko ajan sivuvaikutuksia, siis ihan jokainen vuorokauden tunti viikosta ja kuukaudesta toiseen. Yksi sivuvaikutus on se, että kaikki halut seksiin loppuu. Miten tuo on vähäisempää kuin miehen nautinnon väheneminen?
Meillä toimi kondomi hyvin, mutta siis näin:
Esileikit ja hyväilyt ilman, sisääntyöntyminen ilman...voi mennä pitkäänkin hyvin, kun pitää mielessä miltä tuntuu.
Kun on hilkullaan, laitettiin kondomi, silloin nainenkin halusi sen nopeasti päälle :-)
Loppurynkytys sitten lujaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä! Ei mitään ongelmaa, ihan perusjuttu, jokaisessa parisuhteessa ehkäisynä kondomi aikuisiällä. Toisaalta jos miehellä olisi jotain asenneongelmaa kondomia kohtaan tuskinpa suhde edes jatkuisi.
Eli ilmoitat aina miehille, että minun kanssani käytät sitte aina kondomia, vaikka se haittaisikin nautintoasi kuinka paljon....minä haluan että käytät kondomia ja sillä selvä...jos et käytä niin jätän sinut?
Sinun täytynee olla muuten aika upea pakkaus sitte, jos miehet ovat kerta toisensa jälkeen tuohon suostuneet.
Tuota voisi verrata siihen että mies ilmoittaa sinulle, että joka ikinen kerta kun ollaan ollaan sängyssä niin sinun pitää sitte imeä minun munaani pitkään ja hartaasti....koska se on ainoa asia josta todella nautin ja joka saa minut kiihottumaan....joten saat luvan aina tehdä sitä tai muuten jätän sinut.
Eihän sitä kondomia tarvitse käyttää silloin, kun nainen on raskaana. Muutenkin sinä sotket nyt raskauden ehkäisyn ja nautinnon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimi kondomi hyvin, mutta siis näin:
Esileikit ja hyväilyt ilman, sisääntyöntyminen ilman...voi mennä pitkäänkin hyvin, kun pitää mielessä miltä tuntuu.
Kun on hilkullaan, laitettiin kondomi, silloin nainenkin halusi sen nopeasti päälle :-)
Loppurynkytys sitten lujaa!
Isäkö siellä kirjoittelee? Itse en olisi halunnut kuulla äidiltäni, miten helposti hän tuli raskaaksi.
Olen 25-vuotias nainen ja käyttänyt ainoastaan kondomia ehkäisynä. Ajattelin jatkaa samaan malliin vaihdevuosiin asti, kun hormonit ei nappaa ja kuparikierukka pois suljettu vaihtoehto.
Olen seurustellut neljä vuotta ja sitä ennen muutama yhden yön seikkailu, eikä kenellekään miehelle ole ollut ongelma käyttää kondomia. Ehkä olen ollut onnekas? Itse koen kortsun käytön helppona ja halpana ehkäisynä (ostamme 100kpl säästöpaketteja) eikä sen laitto mitenkään lannista tunnelmaa kesken :)
Sitä ihmettelen välillä miten ihmiset saavat hajotettua kortsuja, kun ei minulla ole koskaan sellaista tapahtunut ja aika monta olen kerennyt käyttää tässä vuosien varrella... En omista rakennekynsiä tai pane kännissä, joten ehkä sekin auttaa.
Minulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt (verenhyytymishäiriö).
Kuparikierukka ei käy kun on jo runsaat menkat ja paha metalliallergia.
Sterilisaatiota en halua koska olen jo "kitunut" 2 raskautta ja synnytystä niin nyt on miehen vuoro jos haluaa nips naps putket poikki mutta ei halua ja se on ok.
Jää siis kondomi ja sitä on nyt käytetty 15 vuotta ehkäisynä ja hyvin toimii hommat.
Miehellä ei ole koskaan mitään seisokkiongelmia tai laukeattomuusongelmia.
AV opettaa aina uutta. Tämän päivän opetus on se, että on olemassa miehiä, joiden erektio- ja laukeamisongelmat johtuvat kondomin käytöstä. :D
Täällä 10v suhde,jossa ehkäisy on hoidettu eka vuosi pillereillä, sitten 1v kondomilla, 2v kiertoa laskemalla ja keskeytetyllä, sitten 2 suunniteltua raskautta joiden välissä käytettiin kondomia taas pari vuotta ja myös viimeiset kolmisen vuotta kuopuksen syntymän jälkeen.
Kondomi on meillä käytössä miehen aloitteesta, mulle riittäisi varmat päivätkin (toimi meillä aiemminkin ilman vahinkoja), mutta mies haluaa olla varmempi. Jos lapsiluku olisi varmasti täynnä niin harkitsisin sterilisaatiota, on Jimin kanssa kuitenkin vähän säätämistä. Kondomin käyttö taitaa kuitenkin vaivata enemmän mua kuin miestä.. ei oo laukeamisongelmia kummallakaan.
Meillä ei käytetä kortsua kun tulis kalliiksi, sen verran ahkerasti naiskennellaan. Ei käytetä ehkäisyä ollenkaan, sillä näemmä raskautumiseni on aika epätodennäköistä (ja harmillista tietty) eli jos raskautuisin niin se olisi vain yllättävää ja ihanaa. Olis varmaan aika käydä tutkimuksissa, kun yli vuosi menty ilman mitään ja sitä ennen myös exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä! Ei mitään ongelmaa, ihan perusjuttu, jokaisessa parisuhteessa ehkäisynä kondomi aikuisiällä. Toisaalta jos miehellä olisi jotain asenneongelmaa kondomia kohtaan tuskinpa suhde edes jatkuisi.
Kuulostat ihan unelmien naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei käytetä kortsua kun tulis kalliiksi, sen verran ahkerasti naiskennellaan. Ei käytetä ehkäisyä ollenkaan, sillä näemmä raskautumiseni on aika epätodennäköistä (ja harmillista tietty) eli jos raskautuisin niin se olisi vain yllättävää ja ihanaa. Olis varmaan aika käydä tutkimuksissa, kun yli vuosi menty ilman mitään ja sitä ennen myös exän kanssa.
Minusta kondomi on ainakin e-pillereihin verrattuna halvempaa, jos ostaa säästöpakkauksissa. Itse tilaan 30e 140kpl paketin ja keskiverto käyttötahti on 3 kortsua viikossa... Tarvitsee ostaa vain muutaman kerran vuodessa sellainen paketti.
Meillä on käytössä kondomit ja homma toimii ihan hyvin. Hormoniehkäisyt pillerimuodossa kuivattivat limakalvoni niin, että kaikki seksihalut katosivat. Tähän verrattuna kondomi on erinomainen ratkaisu. Mies laukeaa kondomin kanssa hieman hitaammin, kuin ilman, mutta onnistuu kuitenkin joka kerta. Monasti myös tyydytämme toisemme suulla/käsipelillä, jolloin ei tarvitse kumien kanssa räplätä lainkaan.
Siitä "hyvä" tilanne meillä tosin, että itse olisin jo valmis tulemaan raskaaksi, mutta mies ei halua vielä ipanoita. Tästä johtuen ehkäisy on hänen kontollaan ja koska haluaa vakaasti vielä odottaa, hoitaa velvollisuutta moitteettomasti. Voisin kuvitella kondomin olevan hankalampi ehkäisyväline silloin, jos mies on ehkäisyn kanssa rennompi, mutta nainen edellyttää sen käyttöä.
Mulla tuli pillereistä kaikkia ikäviä oireita, mutta niin tulee joistakin kortsuistakin. Ärsyttää limakalvoja. Sopivaa ehkäisyä odotellessa, keskeytetty ei tunnu järkevältä, vaikka on pari vuotta toiminut... mietin kierukan kokeilua, mutta pelkään sen aiheuttavan samoja oireita kun pillereiden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli pillereistä kaikkia ikäviä oireita, mutta niin tulee joistakin kortsuistakin. Ärsyttää limakalvoja. Sopivaa ehkäisyä odotellessa, keskeytetty ei tunnu järkevältä, vaikka on pari vuotta toiminut... mietin kierukan kokeilua, mutta pelkään sen aiheuttavan samoja oireita kun pillereiden.
Kuparikierukka oli minulla paras :)
Hyvin on meilläkin kondomi toiminut, parisuhdekin toimii ilman pillereitä huomattavasti paremmin! Käytin siis pillereitä yli neljä vuotta ja lopettamisen jälkeen tajusin millainen monsteri olin, mieskin on sitä mieltä, että ei pillereitä enää ikinä. Ei ole kummallekaan ongelma kondomin käyttö eikä laukeaminen :)
Olen eronnut. Siispä kumit.
Itse hankin
Tv Eronnut nainen
Meillä on kumi käytössä. En halua pillereitä ihan siitä syystä että ajatus hormonien pumppaamisesta kehoon ei kuulosta kovin houkuttelevalta enää (käytin joskus parin vuoden ajan ja oli ihan ok kuitenkin), kierukkakaan ei huvittele kun kumi toimii ihan hyvin. Nykyään kyllä vedellään ihan paljaalla ja yleensä joko kumi laitetaan ennen laukeamista tai sitten vaan mies ruiskii muualle. Ollaan lapsettomia, naimisissa ja kolmekymppisiä jo, joten vaikka tapahtuisi vyllätysraskaus niin ei se mitään haittaisikaan :)