Kondomin käyttö ehkäisynä parisuhteessa.
Toimiiko oikeasti jollakin? Olen kolmessa seurustelusuhteessa sitä yrittänyt käyttää. Epillerit kun ovat omalle terveydelle niin haitallisia. Tulee hiivaa, pissatulehduksen oireita ja kestona pms ahdistus.
Yksikään näistä miehistä ei ole lauennut kumin kanssa. Jokaisessa tapauksissa on ollut jo vähintään hetki seurustelua takana, eli kyse ei ole jännittämisestä.
Tottuuko mies kumiin ajan kanssa? Aina ollaan luovutettu ja olen ruvennut syömään pillereitä kun aikamme ollaan keskeytysmetodin kanssa menty ja on tuntunut liian riskialttiilta kuitenkin pitkäkestoisesti.
Kommentit (81)
Me ei käytetä mitään, mutta joskus jos halutaan pidempi kestoista seksiä käytämme kumia.. Ja kyllä mies tulee silloinkin. :)
Minä joudun tilaamaan kondomit netistä, kun kaupan on liian pieniä ja nuo isot on kyllä niin paksuja, että ei niistä saa mitään tuntoa, ainoastaan visuaalinen kiihtotus, uuden naisen kanssa tulee hyvin, mutta vakisuhteessa ei.
M.
Ei toiminut, mies teetti lopulta vasektomian heti kun täytti 30v. Hormoneista tuli hirveät sivuvaikutukset, kumista sain taas hiertymiä, liukkarin kanssa taas kesti vieläkin kauemmin (=pahemmat hiertymät) ja kumpikaan ei nauttinut, mies ei saanut juuri koskaan kumin kanssa ja lopulta kumpikaan ei halunnut enää yhdyntää ja parisuhdekin alkoi kärsiä. Mikään kumi ei tuntunut sopivan, jotkut jopa sattuivat miestä kun kiristivät liikaa ja kuitenkin aina se kiristävä rinkula sieltä tyvestä karkasi ylemmäs kun vehje on hieman suipon mallinen (ja se jyystö kesti sen 30-40min vähintäänkin..) ja hiersi sitten minua entisestään. Joskus mies sai mustelmankin siitä kumin tyviosasta vehkeeseensä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä toki, ja voihan se olla että mun mies valehtelee, mutta parempi se kuin sellainen ääliö joka pakottaa syömään pillereitä että saa vedellä paljaalla.
Tää oon taas niin tätä.
Yhtä hyvin mies voi ajatella että parempi nainen joka syö pillereitä silläkin riskillä että hänelle joskus tulee jotain sivuvaikutuksia siitä, kuin ääliönainen joka pakottaa minut käyttämään kortsua ja vähentämään siten omaa nautintoani vaan siksi ettei hänelle vaan ikinä sattuisi tulemaan itse mitään nautintoa vähentäviä vaikutuksia.
T. Mies
Fakta nyt vaan on että pillereistä tulevat sivuvaikutukset voivat kostautuvat miehellekkin.. Olisiko kiva raivopäinen nainen, kuivat limakalvot eli liukkarilla saa lotrata, hedelmällisyys saattaa laskea.... Paljon muuta muuhun kun seksiin liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä toki, ja voihan se olla että mun mies valehtelee, mutta parempi se kuin sellainen ääliö joka pakottaa syömään pillereitä että saa vedellä paljaalla.
Tää oon taas niin tätä.
Yhtä hyvin mies voi ajatella että parempi nainen joka syö pillereitä silläkin riskillä että hänelle joskus tulee jotain sivuvaikutuksia siitä, kuin ääliönainen joka pakottaa minut käyttämään kortsua ja vähentämään siten omaa nautintoani vaan siksi ettei hänelle vaan ikinä sattuisi tulemaan itse mitään nautintoa vähentäviä vaikutuksia.
T. Mies
Fakta nyt vaan on että pillereistä tulevat sivuvaikutukset voivat kostautuvat miehellekkin.. Olisiko kiva raivopäinen nainen, kuivat limakalvot eli liukkarilla saa lotrata, hedelmällisyys saattaa laskea.... Paljon muuta muuhun kun seksiin liittyvää.
Minulta katosi seksihalut ja lähes kaikki rakkaudentunteet miestä kohtaan. Plus sain pahoja masennuskohtauksia ja itkeskelin päiväkausia ja haudoin itsemurha-ajatuksia. "Nautintoa vähentävä" on lievä ilmaus, pillerit vähensivät kummaltakin elämäniloa kohtuullisen reippaasti ja olivat pilata koko suhteen. Kumi oli pienempi paha, vaikka ei toiminutkaan yhtään mitenkään. Onneksi ei tarvinnut odottaa montaa vuotta miehen "täysi-ikäistymistä" ja sterin saamista... Onneksi.
-46
Harmillista että oikeasti hyvää ehkäisymetodia ei ole olemassa. Nips naps paras, mutta sekään ei suojaa taudeilta.
Koko 7v kestäneen suhteen ajan ainoastaan kondomiehkäisy ollut käytössä, sillä en voi hormoniehkäisyä käyttää ja esim. kuparikierukkakin tuntuu ajatuksena vastenmieliseltä + mahdolliset sivuoireet pelottaa. Hyvin on kondomiehkäisy meillä pelittänyt kaikin puolin. Erilaisia kortsuja on tosiaan saatavilla ja niitä on kiva yhdessä testailla ja kokeilla. Vaikka mies onkin varsin tyytyväinen tilanteeseemme, ansaitsee hän mielestäni silti erityismaininna siitä, että arvostaa minua ja terveyttäni niin paljon, ettei koskaan ole painostanut tai edes ehdottanut, että siirtyisimme hormonaaliseen ehkäisyys. En voisi olla yhdessä ihmisen kanssa, jolle oma nautinto menisi minun hyvinvointini edelle.
Kondomilla on menty jo vuosikaudet, ei vahinkoja, ei oikeestaan mitään haittaa, ellei muutaman sekunnin mittaista laittohetkeä lasketa haitaksi. Ollaan totuttu, kondomi on siisti eikä miehelle oo koskaan tullu siitä mitään seisokkiongelmia.
Mä en oikein edes ymmärrä, miten miehellä voi stondis laskea kondomin takia, jos on ikinä koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä muiden kuin yhden naisen kanssa, joka on ollut neitsyt. Satunnaissuhteissa ja uuden seurustelusuhteen alussa kun on aika luonnollista käyttää kondomia joka tapauksessa. Mua suututtaa, miten monet on olevinaan niin "tosimiehiä", että paljaalla pannaan aina, ja ehkäisy on 100 % naisen kontolla. Taudeista viis, hormonien sivuvaikutuksista nyt puhumattakaan.
Ja kyllä, olen käyttänyt pillereitä ja lopettanut ne aikanaan, enkä hormoneja enää ikinä itseeni työnnä, ellei ole äärimmäinen pakko (esim. täysin sietämättömät vaihdevuodet tms.)
Minulla jäi 10 kondomia käyttämättömäksi nyt kun otin käyttöön pillerit. Ostakaa joku :) muuda@luukku.com
Meillä oli käytössä varmaan 17 vuotta. Ei ongelmaa. Nyt hormonit terveydellisistä syistä.
15 vuotta painettu kumin kanssa. Ei ongelmaa, ei rikkoutuneita kumeja. Kumin laitossa ei mene kauaa eikä siinä kyllä mikään into kerkeä laskea.
Jos lapsiluku on täynnä niin suosittelen miehille vasektomiaa (yhyy miksi miehille? Koska se on riskittömämpi ja helpompi toimenpide kuin naisen sterilisaatio)
Vierailija kirjoitti:
Kondomilla on menty jo vuosikaudet, ei vahinkoja, ei oikeestaan mitään haittaa, ellei muutaman sekunnin mittaista laittohetkeä lasketa haitaksi. Ollaan totuttu, kondomi on siisti eikä miehelle oo koskaan tullu siitä mitään seisokkiongelmia.
Mä en oikein edes ymmärrä, miten miehellä voi stondis laskea kondomin takia, jos on ikinä koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä muiden kuin yhden naisen kanssa, joka on ollut neitsyt. Satunnaissuhteissa ja uuden seurustelusuhteen alussa kun on aika luonnollista käyttää kondomia joka tapauksessa. Mua suututtaa, miten monet on olevinaan niin "tosimiehiä", että paljaalla pannaan aina, ja ehkäisy on 100 % naisen kontolla. Taudeista viis, hormonien sivuvaikutuksista nyt puhumattakaan.
Ja kyllä, olen käyttänyt pillereitä ja lopettanut ne aikanaan, enkä hormoneja enää ikinä itseeni työnnä, ellei ole äärimmäinen pakko (esim. täysin sietämättömät vaihdevuodet tms.)
Et tietenkään ymmärrä, eihän sinulla koskaan ole ollut stondista. Tai tule olemaankaan.
Ei ongelmaa. Jos pitää valita kumi tai olla ilman, niin kyllä se kumi alkaa kelpaamaan. Odotan, koska mies menee vasektomiaan, jos koskaan. Menee se näinkin, tosin täysin spontaania seksiä ei voi tuosta vain harrastaa.
Ollut meillä käytössä 15 v, ei vahinkoja. Kyllä mies on sanonut että olisihan se kivempi ilman, mutta kun hormonit ei sovi ja epäsäännöllinen kierto, niin mieluummin sitten kumin kanssa.
Pian 5 vuotta käytetty. Tykkään kun on siistiä, inhoan sitä mällien valumista.
Hyvin toimii. Käytämme Aliexpressistä hankittuja ohuita Euro-kokoisia.
Ap:lle tuli kestona PMS-oireet? Niiden pitäs helpottaa pillereillä. Oletko minipillerit kokeillut?
Meillä ollut kondomi ehkäisynä ja yli kymmenen vuotta, hyvin toiminut.
Sain ekan lapseni 13 vuotta sitten. Sen jälkeen ei ollut enää paluuta hormonaaliseen ehkäisyyn, vaan kortongeilla on menty siitä lähtien. Ei mitään ongelmaa itsellä eikä miehellä. Sen sijaan olen luultavasti paljon mukavampi (ja hoikempikin) vaimo nykyisellä menetelmällä. Ei vaan sopinut mulle noi hormonien kanssa pelleilyt.