Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä olet nainen ollut kaikkein onnellisin tähän astisessa elämässäsi?

Aikuinen nainenko oon?
10.07.2016 |

Itselleni tuntuu, että nyt 40-vuotiaana on elämä parasta aikaa minulle. Rakkauselämä kukoistaa, lapset ovat isompia ja aikaa jää enemmän itselle, parisuhteelle ja ystäville. Ei ole kuitenkaan sairauksia, eikä mitään paineita ulkonäöstä ja muusta, kuten nuorempana. Jotenkin vaan todella tyytyväinen olo.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 30+. 20-30v ajanjakso jolloin olin niin hukassa ja nyt jälkeenpäin häpeän kaikkea mitä silloin tein.

Vierailija
42/51 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana kaikki oli helppoa ja huoletonta. Toinen onnellinen aika oli siinä 20- vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana olin onnellinen sinkku, nautin miehistä, olin kaunis. Vanhempani olivat vielä hyvässä kunnossa. Nyt olen 35, yhden lapsen äiti ja parisuhteessa, todella väsynyt koko ajan ja se on jättänyt jälkensä mieleen ja ulkonäköön. Vaikea sairauteni on alkanut sekin kuluttaa.

Vierailija
44/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-15-vuotiaana.

Kateellisena luen tuollaisia aloituksia kuin aloittajalla. Olen samanikäinen. Vanhempani ovat pilanneet elämäni.

Millä tavalla pilasivat? Miksi eivät pilanneet jo alle 15-v?

Vierailija
45/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunta ylöspäin alkoi 23-vuotiaana ja koko ajan tunnen itseni onnellisemmaksi.

Olen nyt 28-vuotias ja uskallan olla oma itseni, ei kiinnosta mitä muut on minusta mieltä.

Lapset on pieniä ja heidän kasvua ja kehitystä on mukava seurata, asutaan omakotitalossa ja elämä menee muutenkin kivasti eteenpäin. Kun vielä töitä löytyisi kun vanhempainvapaa on loppu, sitten olisi kaikki hyvin :)

Vierailija
46/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 29 vuotiaana. On ihana mies ja työ, kivat harrastukset. Yritän oppia elämään hetkessä...

Vierailija
47/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-17 taisi olla tähän astisen elämäni parasta aikaa. Se huolettomuus ja puhtaasti elämästä nauttiminen oli vaan hienoa.

Vierailija
48/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:tä muutaman vuoden vanhempi ja tuntemukseni ovat samansuuntaiset. Koen, että n. kolmenkympin jälkeen elämä on vain parantunut (ei mitenkään tasaisesti, takapakkeja on ollut ja välillä ihan pikimustaa!). Panen sen sen piikkiin, että kun ikää karttuu, karttuu samalla pettymyksiä ja epäonnistumisia MUTTA myös niistä selviämisiä. Se kasvattaa itsetuntemusta ja -luottamusta. Tässä iässä osaa käsitellä epäonnistumisia ja tietää jo, ettei niihin kuole. Tietää, ettei elämässä ole käsikirjoitusta ja että kaikki voi muuttua yhdessä hetkessä. 

Lapsuudestahan sitä jokainen ponnistaa, mutta aikuinen on itse vastuussa omista valinnoistaan. 46-vuotiaan olisi aika lapsellista enää syyttää "äiskää ja iskää". 

Mulle onni ei ole mikään pysyvä tila tai päämäärä, vaan elämisen sivutuote, joka silloin tällöin osuu kohdalle. Tulee mieleen John Lennonin säe, joka menee suunnilleen: "elämä on se mitä tapahtuu samalla, kun puuhakkaasti suunnittelee jotakin muuta". Välillä huomaa olevansa onnellinen, että nyt on hyvä, vaikka ei olisi tapahtunut mitään erityistä. 

Vierailija
49/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana eli nyt juuri. Lapset aikuisia, vanhin valmistuu syksyllä insinööriksi, keskimmäinen vakityössä ja lähtee syksyllä opiskelemaan työn ohessa ja nuorin pääsi myös välivuoden jälkeen opiskelemaan. Eli lapset saatettu onnellisesti maailmalle. Yli 23-vuotinen avioliitto kukoistaa ja oma pitkä työttömyys ei haittaa, on ollut aikaa itselle ja mökkeilylle. Teemme ja menemme mieheni kanssa niin kuin haluamme, emme ole tilivelvollisia kenellekään. Nautin "vapaudesta" ja itsestäni naisena enkä pelkästään äitinä.

Vierailija
50/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus alle kouluikäisenä. Eli sanotaan 0-5-vuotiaana. Siitä eteenpäin kaikki mennytkin tasaiseen tahtiin päin helvettiä...

Vierailija
51/51 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen onnellisimmillani nyt 21-vuotiaana. Lapsuuteen aina kaipaan, mutta oikeasti lapsuuteni oli huolien ja vanhemman sairauden varjostama, aina sain pelätä, vaikkei mitään pahaa minulle tapahtunutkaan. Olin lapsena todella pelokas. Toisaalta kaikki oli silloin selkeää ja elämä vielä edessä, olin älykäs lapsi ja kaikki luulivat, että musta tulee jotain suurta. Niin luulin itsekin.

Lukiossa olin myös tavallaan onnellinen. Mulla oli monta rautaa tulessa, koulu ja osa-aikaduuni, paljon kavereita ja aina jotain menoa. Nautin siitä todella, mutta paloin loppuun, kun mt-ongelmia oli jo ennestään pohjalla. Myös itsetuntoni oli tosi huono ja annoin ihmisten käyttää mua hyväksi. Abivuonna sitten romahdin toden teolla, olin pari vuotta täysin työkyvytön ja kaikki aika meni kotona.

Nyt olen alkanut taas keräillä itseäni. Viime vuonna opiskelin avoimessa yliopistossa muutamia kursseja, joiden avulla löysin sitten unelma-alani. Vaikeaa ja rankkaa se oli pitkän kotonaolon jälkeen, mutta sitäkin palkitsevampaa. Lukio ja peruskoulu eivät koskaan haastaneet mua, joten en ollut tottunut tekemään mitään arvosanojen eteen. Nyt se sitten muuttui ja opin ottamaan vastuuta itsestäni ihan eri tavalla. Pääsin opiskelemaan tätä samaa alaa ja nyt syksyllä se todellinen koitos onkin vastassa! Todella toivon, etten enää yliopistossa romahda niin pahasti, että joutuisin sairauslomalle. Toisaalta en usko, että niin tapahtuu, koska olen oppinut tuntemaan itseni ja rajani, sanomaan ei ja työskentelemään tavoitteellisesti.

Tulipas sekava ja mitäänsanomaton viesti. Joka tapauksessa nyt musta vasta todella tuntuu, että elämä alkaa, ja että tää maailma on sittenkin mua varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi