Mikä olisi uusi nimesi, jos olisi pakko tehdä nimenmuutos?
Saa vaihtaa etu- tai sukunimen tai molemmat. "Ottaisin tyttönimeni takaisin" on tylsä vastaus! :D
Kommentit (44)
Olisin ehkäpä Hanna. Sukunimeä en nyt keksi.
N17 135 kg kirjoitti:
Mun äidin tyttönimi sukunimeks koska nyt mul on mun isän vierasperäinen sukunimi. Käyttäisin mun toista nimee kutsumanimenä koska se on nii eksoottinen.
Siis vaihtaisit sukunimesi päästäksesi eroon vierasperäisestä sukunimestä ja ottaisit käyttöön toisen nimesi saadaksesi vierasperäisen (eksoottisen) etunimen? Miksi etunimen on oltava eksoottinen mutta sukunimen tavallinen, mutta toisin päin ei ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Isabella Isaksonni
Isaksonni on minun, pidä sorkkasi erossa hänestä. T: Jannica (tuleva rouva Isaksonni).
Lumi Tuisku. Mieheni olisi tietenkin Pyry Tuisku.
Mä oon niin tykästynyt nimiin Isla ja Martta. Lapsestani olisi tullut jompikumpi, mutta sain pojan :D joten olisin sitten varmaan Isla Martta ja sukunimeksi ottaisin miehen ulkomaalaisen nimen, ei olla vielä naimisissa.
Sillä ortopedillä?? on hieno sukunimi, Tulikoura.
Kelakorttityyppi kirjoitti:
Yhdistäisin kummatkin nykyiset etunimeni ja lisäisin uuden toisen nimen (Łucjana, joka on joka toisella naisella suvussani mutta minut on hypätty yli, nyyh), sukunimeksi tulisi oman nykyisen sukunimeni "translated"-versio koska nykyinen on Suomessa melko hankala.
Näin aion tehdäkin tulevaisuudessa.
Miten ihmeessä tuo nimi lausutaan? :DD sori olen suomijuntti
Joku oikeasti erikoinen. Vaikka Pumpuli Simatissi tai Ylvatar Meganäkki.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistäisin kummatkin nykyiset etunimeni ja lisäisin uuden toisen nimen (Łucjana, joka on joka toisella naisella suvussani mutta minut on hypätty yli, nyyh), sukunimeksi tulisi oman nykyisen sukunimeni "translated"-versio koska nykyinen on Suomessa melko hankala.
No lähin esimerkki nyt olisi Wutsjana, ei ihan noin mutta sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole junttiutta, ettei osaa lausua puolalaista nimeä (jossa on vieläpä vierasperäisiä kirjaimia), hei haloo!
Etunimeksi voisin ottaa Kukka-Maarian,se oli yksi nimistä,joita minulle harkittiin vauvana annettavaksi,jotenkin kivan hippimäinen.Nykyinen sukunimi on suomennos saksalaisesta nimestä,voisin ottaa käyttöön sen saksalaisen version Veltheim.
Ronja Vale, kirjoittajaminäni nimi. Olen hieman arka julkaisemaan tekstejäni, siksi käytän tuota nimeä.
Joku tuleen, vaikka veden kiertokulkuun tai luontoon liittyvä.
Liekillä on jo käyttäjä joka luo sille liian vahvan minulle väärän mielleyhtymän. Vieraissa kielissä saattaisi olla sopiva lyhyt ja ytimekäs, höyrystyminen on esimerkiksi suomeksi turhan pitkä nimeksi. Veden elementit muutenkin mahdollisia, itse vesi tai vaikka nuoska. En haluaisi olla jää, lumi on liian yleinen. Olisikohan monimerkityksinen Kaste suomenkielisistä kaikkein paras?
Särmää pitäisi olla, mielellään 6 kirjainta tai vähemmän...
Säde Pohjantähti ja ammatti olisi tietenkin tähtitieteilijä.:)