Lue keskustelun säännöt.
Paketoinpa tässä äsken joululahjoja
10.07.2016 |
Mies on lasten kanssa kesämökillä ja sain rauhassa paketoida.
Päätin, että tänä vuonna en anna enää joululahjoja ihmisille jotka eivät anna edes kiitosta vastalahjaksi joululahjaksi. Siispä otin ystävättärelleni tarkoitetun hänen kauan himoamansa designlahjan omaan käyttööni koska minä en saa ikinä muuten sellaista. Myöskin hänen lastensa lahjat paketoin ja annan omille lapselleni.
P.S. Ystävättäreni ei ole vähätuloinen. Osallistun heikompien auttamiseen anonyymisti joka vuosi muutenkin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oikein.
Minä taas aikoinaan vähätuloisena säästin pitkin vuotta ja laitoin joululahjoihin paljon rahaa. Ihan vaan koska en tykkää ostaa mitään krääsää vaan laadukasta tavaraa jota tiedän vastaanottajan arvostavan. Mietin huolella, että minkä lahjan annan kenellekin ja laitoin sydämeni siihen hommaan. Vastalahjoiksi sain aina jotain halpaa krääsää ihmisiltä, jotka kaikki olivat hyvätuloisia, toisin kuin minä. Kilometrin päähän näki, että minulle annettu lahja oli joku viime hetken "ei helvetti, sillekin pitää jotain ostaa"-lahja johon ei oltu kyllä ajatusta laitettu pätkääkään. Halvatkin lahjat kyllä kelpuutan (esim. villasukat), jos siinä on ajateltu minua lahjaa hankkiessa. Ei se siis ole siitä lahjan arvosta kiinni, mutta yhdistelmä halpa + krääsä jota hankkiessa ei ole ajateltu minua lainkaan, ei ole mieleinen.
Jossain kohtaa sitten havahduin tähän, lopetin lahjojen ostelun ja aloin matkustaa ulkomaille joulun ja uuden vuoden yli. Olin jo kauan ajatellut, että olisi kiva skipata koko joulu ja uusi vuosi matkustamalla ulkomaille, mutta ajattelin ettei minulla ole sellaiseen rahaa. Sitten joku kerta laskin, että kuinka paljon kaikkiin lahjoihin + jouluun ja uuteen vuoteen menee rahaa, ja totesin, että minulla todellakin on varaa matkustaa ulkomaille.