Onko paikalla ketään jolla olisi 9-10 vuotiasta?
Meidän 9 vuotias on kova lukemaan kirjoja. Mitä kirjoja teillä tämän ikäiset lukee? Onko esim. Poika ja ilves kirja sopiva vai kenties liian jännittävä...
Kommentit (9)
Käsittääkseni tuo kirja pohjautuu siihen leffaan.. Itse en ole sitä nähnyt..
On kyllä kirjastossa käyty moneen kertaan. Useita sarjoja on luettu..Noi Potterit on vielä lukematta..Ehkä niitäkin vois alkaa lukemaan.. Täytynee jatkaa etsimistä kirjastosta, mutta ilomielin otan vinkkejä vastaan hyvistä sarjoista...
sekä tietysti Anna Ystävämme ja Emilia kirjoja.
Mutta voipi olla aika " nössöjä" nykyajan tytöille.
t: vm-75
Kysymyksessä on tällä kertaa poika, joten tyttöjen sarjat ei tule kysymykseen. Minä olen kerran tyhmyyksissäni ehdottanut jotain sarjaa kirjastossa joka oli hänen mielestä tyttöjä varten. :) Kalkkis äiti ei vain tiennyt..
tytölle voisin suositella: neiti etsiviä, nummelan ponitalli-sarjaa, Tiina-kirjoja.
pojille ja miksei tytöillekin: Harry Potter, viisikko, SOS, kaikenkarvaiset ystäväni, Taru sormusten herrasta (jos on himo lukija)
kirjastoon vaan rohkeasti, sieltä löytyy laidasta laitaa. oma kirjastokortti voisi olla hyvä juttu, ellei sellaista vielä ole. saa pikkuisen vastuuta :-)
Lukeminen on hyvä harrastus!!
Karhukirjeet, niitä on ainakin 3 kirjaa. Pilkeyn Kapteeni Kalsarit on meillä olleet suosittuja (äitillä meinas aluksi mennä niiden huumori yli hilseen..), Samoin Parkkisen Osku-sarja on hauska. Iki-suositut Lindgrenit, Eemeli, Leijonamieli, Ronja, Mio poikani mio, Kallioniemen Reuhurinne, Nopoloiden Risto Räppääjät ja Heinähatut ja vilttitossut... Onhan niitä, tässä siis meidän 9 ja 10 vuotiaiden poikien eräitä suosikkikirjoja. Kysy kirjastonhoitajalta. Hän on alan ammattilainen.
Meillä tyttö tykkää, vaikka itsestä tuntuu että on vähän yksinkertaista tekstiä.
Susikoira Roi voisi olla kanssa hyvä.
Tässä tuli paljon kirjoja, joista osa on jo luettu.. Oma kirjastokortti on, mutta matkaa on sen verran paljon että autolla sinne on mentävä..
Kyselin kirjaston tädiltä vinkkejä, mutta hän ei osannut antaa mitään..Sanoi vain että lasten ja nuorten kirjat on tuossa siivessä.. Oli aika leipääntyneen oloinen eli sieltä on turha apua kuvitella saavansa. :(
Siksi täältä kyselen..
nyt odotetaan kuudetta osaa suomeksi!
Muita erityisiä kirjasarjasuosikkeja ei ole. Lainailee kirjastosta kirjoja laidasta laitaan.
Poika ja ilvestä en ole itse lukenut, mutta jos pohjautuu siihen leffaan niin ei ole liian jännittävä. Kannattaa muistaa, että asiat ei lukemalla tunnu ollenkaan niin jännittäviltä tai pelottavilta kuin jos katsoo elokuvaa tai telkkaria. Esim. monet sadut on aika karmeita mutta ei ne kirjoina niin pelota. Eri asia olisi elokuvina.
Meillä esimerkiksi lapset eivät ole vielä saaneet katsoa Harry Potter-elokuvia, koska ne on minusta ihan oikeati pelottavia. Sen sijaan kirjat ei minusta ole.