Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni tyttöystävä halveksii perhettämme ja sukuamme, en jaksa enää...

Vierailija
09.07.2016 |

Veljeni ja tyttöystävänsä ovat olleet yhdessä pari vuotta. Tyttö on lukiossa ja veljeni käy ammattikoulua. En tunne tyttöä mitenkään erityisen hyvin, mutta tiedän että heidän perheensä on keskituloinen, eivät siis ole mitenkään äärimmäisen hyvätuloisia.

Huomasin jo ensimmäisen kerran kun tapasin tytön, että hän katselee kotiamme ja meitä nenänvarttaan pitkin. Se tuntui jokseenkin omituiselta, mutta epäilin kuvittelevani omiani ja tyttö vaikutti muutenkin tosi ujolta ja varautuneelta, joten ajattelin tuollaisen oudon käytöksen menevän jännityksen piikkiin.
Nyt kun olen tätä tyttöä tavannut useammin niin käytös on vielä räikeämpää. Hän ei kauheasti puhu minulle tai vanhemmilleni, mutta monesti olen huomannut hänen pyörittelevän silmiään halveksien kun hän on meillä ja kuuntelee meidän keskusteluitamme. Sama pätee erinäisissä juhlissa, joissa on mukana perheemme lisäksi muita sukulaisia.

Meidän suvussamme ei juuri ole korkeasti koulutettuja henkilöitä, mutta suurin osa porukasta on ihan mukavaa sakkia. Tytölle sosiaalinen status tuntuu olevan kovin tärkeä. Minulla on sellainen kuva tästä tytöstä, että hän kokee olevansa itse kovinkin älykäs eikä hän pidä meitä tutustumisen arvoisina.
Veljeni on äärimmäisen kiltti ja huomaavainen ja ansaitsisi kivan tyttöystävän, mutta tämä nykyinen kohtelee häntä epäreilusti. Veljeni kertoman mukaan tyttöystävällä on tapana pilkata veljeäni ja naljailla veljeni kustannuksella kun tytön kavereita on paikalla. Tytön mielestä ammattikoulu on "nolo" ja hän häpeää veljeäni (tämä veljeni kertomaa, en ymmärrä miksi tyttö sitten roikkuu veljessäni?!)
Minusta itsestäni tuntuu, että tyttö hyväksikäyttää veljeäni, joka on liian kiltti laittamaan hanttiin. Veljeni mm. ostelee tytölle paljon vaatteita ym. mitä tyttö milloinkin tahtoo.

Minua surettaa veljeni puolesta (Ja myös ärsyttää suunnattomasti tuollainen toisten arvostelu! Tyttö ei tunne perhettämme tai sukuamme ollenkaan, joten mielestäni hänellä ei ole varaa arvostella!)
Tahtoisin tehdä tilanteelle jotain, sillä uskon veljeni lopulta vain satuttavan itsensä. Veli kuitenkin vaikuttaa rakastuneelta ja pelkään, että jos puhuisin tästä tyttöystävän käytöksestä niin veli vain loukkaantuisi...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi kuvastuu ennen kaikkea sinun alhainen itsetuntosi! Tuskin se tyttö katselee pitkin nenänvartta tai pyörittelee silmiään, sinä vain alemmuudenkompleksissasi näet asiat niin.

Jos tyttöä aidosti kiinnostaa status, niin lukiosta löytyy kyllä sellaista seuraa. Vaikuttaa siltä, että sinä et kykene hyväksymään sitä, että pikkuveljellä on tyttöystävä, joka todennäköisesti vetää veljesikin mukaan työelämään.

Hohhoijaa. Se huono käytös ei ole kiinni koulutuksesta. Hyvä, jos joku puuttuu tytön huonoon käytökseen. Siinähän on pentu, joka luulee, että hän on oikeutettu käyttäytymään huonosti.... Vastaaja kuvittelee, että jos on lukiossa, niin on oikeus käyttäytyä tollosti ja ylimielisesti??

Häh?

Ihan suoraan voit kysyä ja myös kertoa, että se näyttää ulkopuolisen silmiin ylimieliseltä ja epäkohteliasta....että onkohan siihen jokin syy vai onko se kaikkialla samanlaista? Se käytös.

Vierailija
22/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttöä aidosti kiinnostaa status, niin lukiosta löytyy kyllä sellaista seuraa. Vaikuttaa siltä, että sinä et kykene hyväksymään sitä, että pikkuveljellä on tyttöystävä, joka todennäköisesti vetää veljesikin mukaan työelämään.

Olet väärässä. Nimittäin lukioikäinen statushakuinen ihminen mieluummin seurustelee vaikka vähän nolona amislaisen kanssa kuin on yksin. Tuon ikäiset on siinä hassuja, että jo se että on parisuhde, on status itsessään. Se ei poista sitä, että samalla voi etsiä jotain toista ja jättää seurustelukumppanin heti jos joku "parempi" saalis innostuu. Tuon ikäisille ei muuten automaattisesti löydy seuraa, ei edes samasta lukiosta, vaikka olisikin nätti. Erityisesti jos on pinnallinen ja statushakuinen, niin puolet samanikäisistä tajuaa sen ja ei innostu seurasta.

Se taas oli aika omalaatuinen tulkinta että ap on se huonoitsetuntoinen, ei mulla sellainen kuva tullut.

Jos tyttö olisi todella statushakuinen niin ei hän edes puhuisi minkään amislaisten kanssa. Ne ovat aika kaukana lukiota käyvän elinpiireistä eikä nosta mitään statusta. Miten lukiolaisen statusta nostaisi seurustella autonrassaajan kanssa? Aivan. Ei mitenkään. Joko kuvittelet silmien pyörittelyn mutta voihan tyttö olla ns bitch. Niitä on paljon. Hankala tilanne kuitenkin koska en veljeäni lähtisi loukkaamaan.

Katsos siten, että että se amislainen ostelee tavaroita ja voi kavereille sanoa että onhan se nolo mutta kun se tarjoaa kaikkee kivaa *kikakikakika*. Juu ei kaikki lukiolaiset ole tällaisia tietenkään, mutta kyllä siellä aina näitä tapauksia on muutama. Jos et ole sellaista nähnyt, et ole lukiota käynyt kuin ehkä silmät kiinni pussi päässä. Totta kai mieluummin sitä nämä seurustelisi vaikka korkeakoulussa olevan perijän kanssa, mutta kun näitä ei riitä kaikille, niin moni tyttö on väliaikaisesti vaikka sen amislaisen kanssa joka kustantaa elintasoa (vaatteita, koruja, pitsaa ja siideriä) mitä nyt kotona asuvalle voi vielä riittää. Joku aina sitten vaihtaa pari vuotta vanhempaan, joka voi tarjota enemmän, jos onnistuu . Yleensä näille tytöille ei käy parhaiten, vaan moni on päätynyt myöhemmin varakkaamman miehen pikkuvaimoksi, jota hallitaan rahalla ja kulisseilla.

Ai niin en ole ap, mutta olen kyllä nähnyt elämäni aikana monta pinnallista silmienpyörittäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö jättää pojan lukion jälkeen, siirtyy toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja parempiin piireihin. Veikkaan näin. Nyt poika on vain hätävara. Surulliselta kuulostaa.

Vierailija
24/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Nimittäin lukioikäinen statushakuinen ihminen mieluummin seurustelee vaikka vähän nolona amislaisen kanssa kuin on yksin. Tuon ikäiset on siinä hassuja, että jo se että on parisuhde, on status itsessään. Se ei poista sitä, että samalla voi etsiä jotain toista ja jättää seurustelukumppanin heti jos joku "parempi" saalis innostuu. Tuon ikäisille ei muuten automaattisesti löydy seuraa, ei edes samasta lukiosta, vaikka olisikin nätti. Erityisesti jos on pinnallinen ja statushakuinen, niin puolet samanikäisistä tajuaa sen ja ei innostu seurasta.

Se taas oli aika omalaatuinen tulkinta että ap on se huonoitsetuntoinen, ei mulla sellainen kuva tullut.

Missä ihmeen kellarissa sinä elät? Lukiolaiselle seurustelu jonkinlainen statusjuttu? Haloo - amikset kuvittelee, että parisuhde pelastaa kaikelta, lukiolaiset tietävät, että elämä rakennetaan itse ja toisen kanssa voi olla vaikka siksi, että pitää tästä.

Ap ei itse ole ylioppilas, joten hänen on hankala asettua lukiolaisen asemaan. Oma amistausta näkyy valitettavan hyvin.

Vierailija
25/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen muuten on ap:n koti, jossa tuo pariskunta tuntuu usein vierailevan. Ei kai ap tarkoita vanhempiensa kotia eli 19v eikä vielä itsenäistynyt?

Vierailija
26/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ovat aika eri maailmoista...

Tiedän kyllä tuon tunteen, koska olen sivusta katsellut vierestä sukua, jossa on sekä muutamia korkeasti koulutettuja että alemmin koulutettuja. Yhteistä säveltä on melko vaikeaa löytää puutarhakutsuilla, kun toiset keskustelevat jostain BB:stä tai tupakkamerkeistä ja toiset jostain abstraktista akateemisen maailman ilmiöstä. Kyllä siinä silmät varmasti pyörivät itse kullakin.

Tuntuu kyllä varmasti ikävältä, varsinkin jos veljesi tyttöystävä käyttää veljeäsi hyväkseen. Ehkä joku samanhenkinen olisi järkevämpi valinta. Tiedän kyllä itsekin tuollaisia tapauksia, jossa hienohelmaperheen tytär on ajautunut yhteen nuorisorikollisen kanssa. Loppujen lopuksi tuollaiset ihmiset ovat vastaus toistensa tarpeisiin. Joskus ne tarpeet ovat niin erikoisia, että ulkopuolisen on lähes mahdotonta ymmärtää.

Minua jotenkin huvittaa viestisi ennakkoluuloisuus. Tarkoittaako alempi koulutus automaattisesti sitä, että puheenaiheina ovat BB ja tupakka? (Tai toisaalta, että korkeasti koulutettu henkilö on automaattisesti muuten sivistynyt?)

"Tiedän kyllä itsekin tuollaisia tapauksia.... ajautunut yhteen nuorisorikollisen kanssa." Mielestäni aloitusviestissä ei missään viitattu veljen rikollisiin toimiin. Vai onko amiksessa opiskelevat automaattisesti nuorisorikollisia?

Itse olen korkeasti koulutettu, sukuni ensimmäinen ylioppilas ja yliopistotutkinnon suorittanut. Suvussani on paljon niitä, joilla ainoa koulutus on peruskoulu. Muutama on suorittanut ammattikoulututkinnon. Silti monet ovat hyvin älykkäitä ja sivistyneitä, maailmasta ja asioista monipuolisesti kiinnostuneita.

Joskus ihmisillä on sellaisia vaikeita elämäntilanteita, jotka estävät kouluttautumisen vaikka älykkyys ja mielenkiinto riittäisikin.

Suosittelen laajentamaan perspektiiviäsi ja höllentämään asenteellisuuttasi. Saatat yllättyä.

Vierailija
27/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen kellarissa sinä elät? Lukiolaiselle seurustelu jonkinlainen statusjuttu? Haloo - amikset kuvittelee, että parisuhde pelastaa kaikelta, lukiolaiset tietävät, että elämä rakennetaan itse ja toisen kanssa voi olla vaikka siksi, että pitää tästä.

Ap ei itse ole ylioppilas, joten hänen on hankala asettua lukiolaisen asemaan. Oma amistausta näkyy valitettavan hyvin.

Noin huonostiko muistat nuoruuden? Suurimmalla osalla on paineita siitä, että löytää jonkun, kelpaa muille, että ei ole se viimeinen joka jää rannalle jne. Sen vuoksi monet teinit niin amiksen kuin lukionkin puolella pitää seurustelua jotenkin isona juttuna. Todellisuudessa aikaa olisi eikä mikään kiire "löytää joku", mutta nuoret eivät yleensä koe asiaa niin.

Missään en kuitenkaan sanonut kaikkien lukiolaisten olevan statushakuisia, vaan että jos nuori on statushakuinen, vaikka sitten lukiossa onkin, niin seurustelusuhde on yksi tapa päteä ja nostaa näennäisesti omaa arvoaan (tai ainakn luulla niin).

Luetunymmärtämisharjoituksia sinullekin jatkossa lisää :)

Vierailija
28/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa on järjestään naisenemmistö olikohan joku erikoismatikkanörttilukio jossain korvessa ainoa lukio, jossa oli selvä poikaenemmistö. Eli siinähän se on ongelma kun lukiopoikia ei riitä lukiotytöille ja yliopistoissa sama juttu.

Vierailija
29/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa on järjestään naisenemmistö olikohan joku erikoismatikkanörttilukio jossain korvessa ainoa lukio, jossa oli selvä poikaenemmistö. Eli siinähän se on ongelma kun lukiopoikia ei riitä lukiotytöille ja yliopistoissa sama juttu.

Niin, ja monet pojat ovat lukioiässä sellaisia, että seurustelu ei välttämättä vielä edes kiinnosta. Tytöt kehittyvät tuossa asiassa nopeammin. Ainakin omana lukioaikana oli tavallista, että tytöllä oli 2-3 vuotta vanhempi poikaystävä. Lukion ekalla oman luokkani pojista kukaan ei (tietääkseni) seurustellut. Tytöistä useammalla oli poikaystävä, monella joku vanhempi amis joka kustansi vaatteet, sidukat ja matkat kylpylöihin/ruotsinlaivalle.

Vierailija
30/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi kuvastuu ennen kaikkea sinun alhainen itsetuntosi! Tuskin se tyttö katselee pitkin nenänvartta tai pyörittelee silmiään, sinä vain alemmuudenkompleksissasi näet asiat niin.

Olen kyllä eri mieltä.

Sen verran outoa on se että tyttö maksattaa vaatteitaan koulua käyvällä poikaystävällään että on helppo uskoa loputkin.

Tyttö on ehkä epävarma itsestään ja kokee painetta lukion käymiseen yms kotoa.

Pelkää ehkä ettei pärjää niin hyvin kuin odotetaan ja lukiokaverit heittävät vettä myllyyn halveksiessaan ammattikoululaisia.

Tyttö kokee ristiriitaisia tunteita poikaystävää ja tämän perhettä kohtaan.

Tiedän tämän omasta kokemuksesta.

Onneksi tajusin sentään pitää matalaa profiilia enkä pyöritellyt silmiäni.

Hävettäisi liikaa.

No nyt kun on aikaa kulunut , niin osa lukiokavereista on pärjännyt hienosti, mutta osa ei niinkään.

Sama pätee amiksen käyneisiin.

On yrittäjiä jotka tienaavat aivan eri summia kuin kukaan yliopiston käyneistä, osa on ammattimiehiä myös hyvillä tienesteillä, osalla ei mene kovin hyvin.

Mutta lukio- amis vaiheessa ei tiedä kuka lopulta pärjää ja sen lisäksi sivistyy ja kuka ei. Tuo lukiolaistyttökin tulee sen toteamaan. Voi toki olla että apn veli on siinä vaiheessa ex.