Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä asia saisi sinut kestovaipattamaan?

Vierailija
27.02.2006 |

Kertokaa siis, mikä teitä innostaisi? En kaipaa nyt provoja. ;) Ja tarkoitan, että alkaisit käyttämään edes yhden kestovaipan päivässä (yht.365kpl/vuosi).

Oletko nähnyt kestovaippaa? Oletko saanut hypistellä käsissäsi kestovaippaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole hoitopöytää, eikä mahdu. Lisäksi selkäni ei kestänyt sängyn (liian matala hoitopöydäksi) päällä kyyristelyä. Mulle jäi sikapaha selkäkipu raskausajalta.

Lisäksi ei saisi yhtään tulla reunavuotoja tai vuotoa vyötäröltä. Jos tulee vahingossakin (esim. laittaisin sen huonosti) tuskastuisin hommaan alta aikayksikön. Heti meni kertiksistäkin sellaiset paketinloput roskiin. Koska selkäkivun vuoksi en kovin usein halua turhaan kyykistellä lapsen kanssa sängyllä vaihtelemassa vaatteita sille.

Luotan siis vain yhteen kertismerkkiin tällä hetkellä. Aika paljon pitää puhua minua ympäri, että lähtisin kokeilemaan hommaa, jossa tuota vaatteiden vaihtoa lapselle tapahtuisi useammin tai vaippa olisi hankala vääntää kasaan lapselle.

Vierailija
22/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun huomannut sitä toivoa edes.

terv. 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kymppi tarkentaa mitä kalliita pesuaineita hän joutuu käyttämään vaipoille?!

Täyskestoiltiin esikoisen kanssa, äp:nkin kertisvaipat lahjoitin pois ;), ja tulevankin kanssa itsestäänselvyytenä kestikset!

On muuten monta " luottovaippamerkkiä" meillä (kommenttina sille joka luottaa yhteen ainoaan kertismerkkiin) ;).

Vierailija
24/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestojen käytöllä mennään sieltä mistä aita on matalin! :D ;-o

Kävellen käydään ruokakaupasta, ja kannettavaa on muutoinkin tarpeeksi.

Lisäksi muuta jätettä tulee niin vähän, että eri reissulla tarvitsisi vaippojakin varmaan viedä. (Ellei kerättäisi kakkisroskavaippoja parvekkeelle? :P) Ja tuo hajuhaittakin jää vähemmälle, kun ei ole sitä löyhkäroskista...

Vierailija
25/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä kestojen käytöllä mennään sieltä mistä aita on matalin! :D ;-o

Kävellen käydään ruokakaupasta, ja kannettavaa on muutoinkin tarpeeksi.

Lisäksi muuta jätettä tulee niin vähän, että eri reissulla tarvitsisi vaippojakin varmaan viedä. (Ellei kerättäisi kakkisroskavaippoja parvekkeelle? :P) Ja tuo hajuhaittakin jää vähemmälle, kun ei ole sitä löyhkäroskista...

Vierailija
26/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmella lapsella tulee pyykkiä ihan tarpeeksi ilman kestovaippojakin. periaatteessa minua kyllä kiinnostaisi kokeilla kestoja mutta olen niin laiska etten enää halua itselleni lisähommaa kun on tekemistä nykyisenkin pyykkivuoren kanssa.

Vierailija
27/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vielä varmempaa se olisi jos joku myös hakisi likaiset pois...

Vierailija
28/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
29/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Amerikassa ja Saksassa (ja melkein kaikkialla sivistyneessä maailmassa) ovat tosi suosittuja. Kestot tuodaan kotiin puhtaana ja viedään likaiset pois pesuun.

Vierailija
30/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta monia tosi suosittuja ja hyviä vaippoja käytetään vaippapalveluissa. Nykyään.

Vierailija
31/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mahdollisesti kodinhoitohuone ja hyvin nukkuva vauva.

Meillä vauva ei nukkunut ensimmäisen 8kk aikana kertaakaan 3h enempää putkeen, yöt olivat yhtä helvettiä, ja vuoden ikään muutenkin nukkuminen oli lähinnä tsoukki. Olin niin jumalattoman väsynyt, että jäivät hankitut kestovaipat lähes tyystin käyttämättä, ne harvat vapaaminuutit kun oli, niin ei todellakaan tehnyt mieli käyttää sitä kestovaippojen peseskelyyn ilman kunnollistä pönttöjen säilytystilaa, pesutilaa ja kuivaustilaa.

Vierailija
32/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Musta monia tosi suosittuja ja hyviä vaippoja käytetään vaippapalveluissa. Nykyään.

Vierailija
33/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen erittäin laiska, menee-siitä-mistä-aita-on-matalin-äiti :) Aluksi en ryhtynyt juuri siitä syystä ettei kukaan kertonut mikä on paras ja totta puhuakseni rahaa paloi sen oikean löytämiseen. Kaikkein " helpoin" ,ainakin näin juppiäidille, on Fuzzi Bunz-taskuvaippa, noita ostin kymmenen imuineen (oli sellainen tarjous). Muuta ei tarvita ja hyvin menee. Suosittelen, näillä silloin aloitettiin, sitten kokeilin kaikkia muita ja palattiin tähän. Noitahan sanotaan " isien vaipoiksi" kun ovat niin helppoja että isäkin osaa laittaa päälle. Ja minä :)

Vierailija
34/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin siis missä päin maailmaa?

Saksalainen Boogie Woogie on minusta myös vaippapalvelu siellä päin. Heidän vaipat ainakin on tosi hyviä.

Usein vaippapalveluilla on oma merkki.

Ovat todella yleisiä, joskus juttelin jollain Nykiläisten äitien foorumilla (tosiaan vain sen kaupungin, itse olin siis kyselemässä jotain kauppoja) ja siellä tosi monet käyttivät vaippapalvelua kun ihmisillä ei ole omia pesukoneita pienissä asunnoissa. Kyllä muutama äiti kävi itsepalvelupesulassakin pesemässä vaipat - se oli minusta jo aika reipasta!

Vierailija
35/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.changeanappy.co.uk/information.htm

Tässä liikeidea jollekin kestoilevalle äidille joka haluaa jäädä kotiin lasten kanssa ja tehdä samalla duunia. Ettei tarvitse perustaa taas yhtä (viidettäsadatta) kestovaippoja myyvää yritystä. Alalla on rankka kilpailu...

Vierailija
36/36 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertiksiin ja nyt on lapsiluku täynnä ja viimeinen lopettaa pian vaippailun joten ei enää. mutta jos aloittaisin uudestaan ja suunnittelisin asioita perusteellisemmin ja olisin parempi organisoimaan. Ja en ollut äidiksi tullesani kestovaipoista juuri kuullutkaan, tai muistakaan vaipoista, täysin kokematon lasten suhteen...

Varsinainen syy miksi valitsisin nyt jos uudelleen aloittaisin kestovaipat on luontoystävällisyys, hinnalla ei ole väliä.