Kysy mitä vaan Subwayn työntekijältä!
Tällä hetkellä töissä ja tosi hiljaista, antakaa siis palaa :)
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalasubi maksoi Pasilassa 8€, Vallilassa 9€. Miksi? Ihan samat täytteet.
En osaa vastata :) Ravintolakohtaisia eroja. Meillä footlong tunasubi 9€ :)
Tämä johtuu muuten siitä, että Subway on franchising yritys, eli joka subilla on eri omistajat, jotka ovat kuitenkin sitoutuneet noudattamaan kansainvälisiä, yhteisiä sääntöjä ja standardeja. Kukin omistaja saa hinnoitella leipänsä ihan miten tykkäävät.
Joku kysyi myös, että miksi päivän subia ei saa yöllä. Tämä siksi, että se on oikeastaan tappiollista toimintaa, jota harjoitetaan asiakasmäärien kasvun toivossa ja jotta he tulisivat uudelleenkin. (Saa kokeilla uusia makuja, ehkä ostavat muutakin). Yöllä ei ole samalla tavalla kilpailua ja asiakkaat ostavat muutenkin, joten ihan turha myydä halvinta mahdollista, ei tosiaan tuota mitään.
T. Vielä yksi juuri yövuorosta tullut subi-ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Puolitatteko kasvissubit samalla veitsellä kuin lihasubit?
Miksi juustolaareissa lilluu aina lihapalasia? Ettekö nouki niitä pois? Miksei juustot ole erillään lihoista?
Olen kasvissyöjä ja joudun usein jättämään juuston välistä lilluvien lihapalasten vuoksi :(
Mikä alapeukuttajien vimma iski?
Lilluvilla lihapaloilla en tarkoita mitään kokonaisia makkaroita tai kanafileitä, vaan lihojen "roippeita ja rippeitä", mitkä tippuvat juustolaareihin, kun lihoja nostellaan niiden yli.
Katsokaapa seuraavalla kerralla. Olen törmännyt tähän ongelmaan useissa eri subeissa, useilla eri paikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juustolaareissa lilluu aina lihapalasia? Ettekö nouki niitä pois? Miksei juustot ole erillään lihoista?
Olen kasvissyöjä ja joudun usein jättämään juuston välistä lilluvien lihapalasten vuoksi :(
Lilluvilla lihapaloilla en tarkoita mitään kokonaisia makkaroita tai kanafileitä, vaan lihojen "roippeita ja rippeitä", mitkä tippuvat juustolaareihin, kun lihoja nostellaan niiden yli.
Katsokaapa seuraavalla kerralla. Olen törmännyt tähän ongelmaan useissa eri subeissa, useilla eri paikkakunnilla.
Alapeukutin, koska eläinkunnan tuotteita käyttävä kutsuu itseään kasvissyöjäksi. Juusto tehdään maidosta, joka on lihatuotantoon kanssa samalla viivalla eettisessä ja ekologisessa mielessä. Terveyden kannalta katsottuna maito lisää ja ylläpitää tulehdustiloja, addiktoi ja altistaa mm. syövälle. Johdonmukaisesti ajattelevalla ihmisellä ei ole mitään syytä käyttää maitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin, koska eläinkunnan tuotteita käyttävä kutsuu itseään kasvissyöjäksi. Juusto tehdään maidosta, joka on lihatuotantoon kanssa samalla viivalla eettisessä ja ekologisessa mielessä. Terveyden kannalta katsottuna maito lisää ja ylläpitää tulehdustiloja, addiktoi ja altistaa mm. syövälle. Johdonmukaisesti ajattelevalla ihmisellä ei ole mitään syytä käyttää maitotuotteita.
Olen kasvissyöjä eli vegetaristi, en vegaani. Kaksi aivan eri asiaa.
Miksi subwayn työntekijät on aina nuoria naisia? Ei ole miehiä näkynyt kuin ihan pari kertaa, ja olen käynyt vaikka kuinka monessa subissa ympäri pk-seutua :D
Mikä on Subwayn vastike Hesen mega-aterialle ja hinta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi subwayn työntekijät on aina nuoria naisia? Ei ole miehiä näkynyt kuin ihan pari kertaa, ja olen käynyt vaikka kuinka monessa subissa ympäri pk-seutua :D
Meillä on kyllä miehiäkin töissä :D ehkä naisia hakee subiin töihin enemmän?
-AP
Miksi Veggie Delite (4,50 e) maksaa enemmän kuin päivän subi (3,90 e)? Suostuisitko tekemään pyynnöstä päivän subin ilman täytettä? :) Eli käytännössä Veggie Deliten...
suklaapupu kirjoitti:
Pakko kommentoida, kun sanoit "lihan olevan laadukkaampaa kuin esim mäkkärissä" niin voin sanoa, että mäkkärin lihat oikeasti ovat 100% naudanlihaa, joka taitaa tulla vieläpä suomesta! En sanoisi thaikkukanoja laadukkaimmiksi välttämättä.
Mäkin naudanliha ei ikinä ole suomalaista, vaan pääosin puolalaista ja välillä saksalaista (lähde: McD:n verkkosivu). Pointsit Mäkkärille, että kuitenkin ilmoittaa lihan alkuperän, toisin kuin Subway.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Veggie Delite (4,50 e) maksaa enemmän kuin päivän subi (3,90 e)? Suostuisitko tekemään pyynnöstä päivän subin ilman täytettä? :) Eli käytännössä Veggie Deliten...
Nyt on oikeesti hankala kysymys! En tiiä yhtää tekisinkö :D Ehkä, jos asiakas nätisti pyytäisi.
-AP
Subwayn asiakas
1. Älä tilaa leipää ja ilmoita "meneväsi vessaa". Paahdossa menee 20s, enkä ole oraakkeli joka voi täyttää leipäsi ilman kysymistä. Joko tukkeutat jonon tai joudun odottelemaan tyhjän panttina istuntoasi.
2. Jos tulet hakemaan koko suvullesi leipiä, niin selvitä etukäteen mitä he haluavat - on niin aivotonta soittaa linjaston alussa ja sieltä selvittää kahdeksan ihmisen tilaus yksityiskohtineen. Varsinkin silloin kun aletaan luettelemaan kaikki täytteet ja kappas, aiheutit juuri ruuhkan.
3. Mieti mitä haluat, sen sijaan että tekstailet puhelimellasi ja vasta kun kymmenennen kerran kysyn mitkä kasvikset alat tutkia mitä täältä löytyykään.
4. Sano eka se leipälaji.
5. Juustoa tai lihoja ei voi laittaa ilman lisämaksua standardia enempää, ei vaikka kuinka olisit vakioasiakas.
6. En voi mitään sille, mistä lihat tulevat joten minulle raivoaminen on typerää.
7. En ole myöskään vastuussa vanhojen leimakorttien poistumisesta, kiukuttelu ei siinäkään auta.
8. Lapset ovat aina hankalia asiakkaita, parempi olisi varmaan jos itse valitsisit näille täytteet etkä kyselisi joka vaiheessa mitä tää haluaa koska ei sieltä koskaan sitä vastausta tule.
9. Minä en myöskään tahallani yritä kiusata tai häiritä teitä lukuisilla kysymyksillä läpi leivänteon ja myynnin - se on vain työni.
T. Valitettavasti myös yksi patonkitaiteilija
Vierailija kirjoitti:
Saatteko oikeasti kertoa näin avoimesti kaiken toiminnastanne?
Siis kaiken tyylii mikä on tuoretta, mikä pakastetta, miten mikäkin tehään ja miten toimitaan, mistä mikäkin tilataan, jne.
Kai samaisia asioita voisi kysyä kassallakin. Ja silloin minusta olisi kyllä outoa, jos työntekijä ei saisi kertoa esim. alkuperämaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oikeesti hankala kysymys! En tiiä yhtää tekisinkö :D Ehkä, jos asiakas nätisti pyytäisi.
-AP
En ole Subissa töissä, mutta jos olisin, niin en kyllä tekisi! Ei siinä olisi mitään järkeä. Päivän subista tekee päivän subin ainoastaan se tietty täyte, ja kuten edellä on sanottu, ne tuottavat tappiota. Tarjouksessa on se mikä on, en ymmärrä ihmisiä jotka yrittävät kikkailla tällaisessa 60 sentin säästön toivossa...
Googlettakaa keskusteluita "Kysy mitä vaan - Subwayn työntekijä vastaa"
Löytyy aika paljon ja vastaukset vähän informatiivisempia kun täällä :D
Kellebebeöösndbd kirjoitti:
Subwayn asiakas
1. Älä tilaa leipää ja ilmoita "meneväsi vessaa". Paahdossa menee 20s, enkä ole oraakkeli joka voi täyttää leipäsi ilman kysymistä. Joko tukkeutat jonon tai joudun odottelemaan tyhjän panttina istuntoasi.
2. Jos tulet hakemaan koko suvullesi leipiä, niin selvitä etukäteen mitä he haluavat - on niin aivotonta soittaa linjaston alussa ja sieltä selvittää kahdeksan ihmisen tilaus yksityiskohtineen. Varsinkin silloin kun aletaan luettelemaan kaikki täytteet ja kappas, aiheutit juuri ruuhkan.
3. Mieti mitä haluat, sen sijaan että tekstailet puhelimellasi ja vasta kun kymmenennen kerran kysyn mitkä kasvikset alat tutkia mitä täältä löytyykään.
4. Sano eka se leipälaji.
5. Juustoa tai lihoja ei voi laittaa ilman lisämaksua standardia enempää, ei vaikka kuinka olisit vakioasiakas.
6. En voi mitään sille, mistä lihat tulevat joten minulle raivoaminen on typerää.
7. En ole myöskään vastuussa vanhojen leimakorttien poistumisesta, kiukuttelu ei siinäkään auta.
8. Lapset ovat aina hankalia asiakkaita, parempi olisi varmaan jos itse valitsisit näille täytteet etkä kyselisi joka vaiheessa mitä tää haluaa koska ei sieltä koskaan sitä vastausta tule.
9. Minä en myöskään tahallani yritä kiusata tai häiritä teitä lukuisilla kysymyksillä läpi leivänteon ja myynnin - se on vain työni.
T. Valitettavasti myös yksi patonkitaiteilija
Erinomaisia pointteja!
-AP
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö oliiveista ?
En.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Mä syön aina sen Veggie Deliten eli vaan kasviksilla, oon ajatellut että siihen tuleekin sitten enemmän niitä kasviksia kuin muihin laitettaisiin. Mutta onpa typerää jos tulee saman verran..
Onko kaikki täytteet ja sämpylät pähkinättömiä?
Pieruja nyt päästelee jokainen, harvemmin kuitenkaan asiakkaan edessä...
- Kolmas "Sandwich Artist"