Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hamstraatte mansikoita??

Vierailija
09.07.2016 |

Mansikat loppu ja ihmiset paniikissa. Kertokaa hamstraajat, mihin te niitä niin epätoivoisesti tarvitsette? Miksi niitä pitää saada se pakkanen täyteen?

Mansikkahan on kovin epäkiitollinen marja pakastaa, eihän niitä voi sellaisenaan edes puuroon tai rahkaan ripotella vaan vaatii sulattamista toisin kuin mustikat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskipusseissa on tilaa.

-hamsteri-

Vierailija
22/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sana hamstrata oli liikaa. Tarkoitin että miksi ylipäätään pitää ostaa se 10 kiloakin? Tarkoitin että mitä te niillä teette?? Jotain hilloja? Miksi kaupan ympärivuoden saatavat pakastemansikat ei ole sama asia?

-ap

Kaupan marjat täytyy kuumentaa ennen käyttöä, että ne on turvallisia syödä. Itsekerättyjä ei tarvitse kuin sulattaa.

Ei sieltä torilta itsekerättyjä osteta. Suomalaisissakin mansikoissa käytetään torjunta-aineita paitis luomumaniskoissa, joita tuskin nämä suurpakastajat hankkivat. 

Mutta suomalaiset mansikat on norottomia ja tiedän laadun toisin kuin kaupan pakastepusseista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo'o, on se ihme, miten ihmiset muualla maailmassa säilyvät hengissä, kun eivät saa suomalaisia marjoja! :D

Vierailija
24/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajan kun mansikoita sai 10 markalla 2 litraa. Nykyään taitaa olla 4 euroa litra

Vierailija
25/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua listeriaa, enkä pakastemansikoita. 5 kg maksaa täällä 30€, siinä talven varalle. 

Vierailija
26/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua listeriaa, enkä pakastemansikoita. 5 kg maksaa täällä 30€, siinä talven varalle. 

Ne 30kg voi kyllä olla talvella aika homeisia jos et halua pakastemansikkaa... 🙊

Vierailija
27/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne 30kg voi kyllä olla talvella aika homeisia jos et halua pakastemansikkaa... 🙊

Siiiiiiis ne 5kg.

Vierailija
28/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mihin ne kaikki kymmenet kilot oikein mahtuvat. Sen kyllä tiedän, että maalla on talossa kuin talossa oma arkkupakastin lihoille, riistalle, kalalle, marjoille ja leivonnaisille, mutta eihän herrajjumala kaupunkikotiin mahdu niitä kaikkia.

Mansikat ovat parhaimmillaan tuoreina.

Vierailija
29/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus ihmetellyt samaa. Tuntuu, että mansikan pakastus on joku aikuisuuteen kuuluva juttu, jota en ole itse vaan tajunnut :D Ei olisi mitenkään erikoista, että tuttava vaikka kysyisi "joko oot ostanut mansikat". Miksi juuri mansikat on se juttu? Tämä on se asia joka minuakin ihmetyttää. Vähän vastaava kysymys voisi olla "joko oot tehnyt juhannussiivot?". En ole, siivoan silloin kun siltä tuntuu enkä tajua miksi juuri juhannukseksi pitäisi. Vastaavasti mun on hankala tajuta, miksi mansikoita "kuuluu" ostaa pakkaseen hirveä kasa.

Mansikka on sulana ankeaa lössöä ja siksikin ihmetyttää. Tuoreena kyllä on hyvää. Syön kyllä marjoja muuten paljon, siis pakasteina ympäri vuoden. Mustikoidenkin kerääminen on tosi työlästä suhteessa siihen paljonko niitä menee, joten olen laiska ja ostan valmiina pakasteina.

Vierailija
30/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajua, mihin ne kaikki kymmenet kilot oikein mahtuvat. Sen kyllä tiedän, että maalla on talossa kuin talossa oma arkkupakastin lihoille, riistalle, kalalle, marjoille ja leivonnaisille, mutta eihän herrajjumala kaupunkikotiin mahdu niitä kaikkia.

Mansikat ovat parhaimmillaan tuoreina.

Vierailija
31/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään siksi kesällä pakkaseen, kun talvella niitä ei voi itse kerätä. 3,5 e / kilo, itse poimituja, ei tule huonoja marjoja joukkoon. 6 ämpärillistä.

Talvella käytetään smoothiessa lähes joka aamu, mustikkaa, herukkaa ja mansikkaa.

Vierailija
32/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä mustikat mutta en just näitä mansikoita. Pakastimesta sulatettuina ällöttäviä lössyköitä.

Vierailija
33/37 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on loppumassa, ja sillonku saa niitä 5kg laatikoita nii kannattaa ottaa. Eikö tulla valittamaan myöhemmin ku niitä ei myydä.

Vierailija
34/37 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hamstraa, kun en oikein keksi käyttöä (lösähtäneille) pakastemansikoille. Kiisseleitä ja soppia syömme hyvin harvoin, rahka on lähes poikkeuksetta puolukkarahkaa, hillona käytämme puolukkasurvosta tai kaupan mustaherukkahilloa ja smoothieissa menevät hedelmien lisäksi puolukat, mustikat ja herukat, joita pakastin saakin olla pullollaan.

Vierailija
35/37 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hamstraa. En ole vuosiin ostanut yhtäkään. Nippa nappa maistanut.

Vierailija
36/37 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mokomat tykkää niistä sulatetuista lössyköistäkin.Ensin ne perkeleet syö niitä 30 kiloo tuoreena ja sitten talven pakkasesta.

Vierailija
37/37 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kontrollifriikki ja tarkistan joka mansikan ennen pakastusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan