Kysy mitä vain Mäkkärin työntekijältä
Kommentit (88)
Kuinka monta tuntia joutuu olemaan harjoittelijana ennen kuin tulee normaaliksi työntekijäksi, ja millaista palkkaa harjoittelija saa? Kuinka suuri osuus työvoimasta teillä on harjoittelijoina? Kuinka usein ranskalaisten paistorasva vaihdetaan kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia joutuu olemaan harjoittelijana ennen kuin tulee normaaliksi työntekijäksi, ja millaista palkkaa harjoittelija saa? Kuinka suuri osuus työvoimasta teillä on harjoittelijoina? Kuinka usein ranskalaisten paistorasva vaihdetaan kokonaan?
Pakko sanoa, että en muista montako tuntia piti olla harjoittelijana. Harjoittelijan palkka on 80 % normaalipalkasta, joka on 10,04 € ilman lisiä. Meillä on monia harjoittelijoita, mutta suurin osa työntekijöistä on osa-aikaisia peruspalkalla.
Ranskalaisten paistorasva vaihdetaan kokonaan päivän päätteeksi.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi usein henkilökunnalle ei tunnu olevan kovin tärkeää se, että asiakas saisi ruokansa mahdollisimman nopeasti? Hyvin usein henkilökuntaa on todella paljon sekä keittiössä että tiskin takana, mutta suurin osa tiskin takana häärijöistä puuhaa jotain aivan toissijaista asiakaspalvelun sijaan. Luulisi, että ykkössääntö on se, että asiakasta tullaan aina palvelemaan kassalle kun alkaa kertyä jonoa. Monesti sillä ainoalla kassatyöskentelijällä on joku ongelma missä kestää ja kestää, ja kolme-neljä tyyppiä suhaa siellä tiskin takana reagoimatta mitenkään asiakkaisiin. Ihan superärsyttävää, ja tällainen "only in Finland" -ilmiö mitä en missään muissa maissa mäkkäreissä ole tavannut. (Varmaan toistakymmentä maata olen testannut).
Ymmärrän hyvin ärsytyksesi. Joskus tilauksia saattaa olla jonossa jopa 10 yhdellä asiakaspalvelijalla ja tällöin on tärkeää, että ensimmäisenä tilanneet saisivat ruokansa. Tämä voi hidastaa palveluaikoja uusille asiakkaille.
-AP
Ja se edeltävä apulaisvuoropäällikkö jatkaa, että jos tälläistä tapahtuu ja henkilökuntaa on tarperksi, on kyse siitä, ettei vuoroa johtava päällikkö osaa priorisoida tehokkaasti, sillä asiakas on aina ykkösprioriteetti. Päällikön pitäisi kommunikoida tuskaavalle henkilölle, että menee auttamaan kassaa, vie tuotteita pöytiin tms.
mun vanhemmilla on fyffeä niin mun ei tartte käydä missään paskasessa mäkkärissä duunissa opiskelun aikana.
Onko teillä hyvä yhteishenki työntekijöiden kesken? Itse en ole koskaan ollut niin kovaa pätemistarvetta uhkuvassa ympäristössä kuin mäkkitöissä ollessani.... Onneksi ovat menneitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut ilotytön hommia?
En ole harkinnut. Tämän tyyliset kysymykset jaksavat kyllä ihmetyttää. Kompleksinen äitisuhde ja epäkunnioitus naisia kohtaan?
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi usein henkilökunnalle ei tunnu olevan kovin tärkeää se, että asiakas saisi ruokansa mahdollisimman nopeasti? Hyvin usein henkilökuntaa on todella paljon sekä keittiössä että tiskin takana, mutta suurin osa tiskin takana häärijöistä puuhaa jotain aivan toissijaista asiakaspalvelun sijaan. Luulisi, että ykkössääntö on se, että asiakasta tullaan aina palvelemaan kassalle kun alkaa kertyä jonoa. Monesti sillä ainoalla kassatyöskentelijällä on joku ongelma missä kestää ja kestää, ja kolme-neljä tyyppiä suhaa siellä tiskin takana reagoimatta mitenkään asiakkaisiin. Ihan superärsyttävää, ja tällainen "only in Finland" -ilmiö mitä en missään muissa maissa mäkkäreissä ole tavannut. (Varmaan toistakymmentä maata olen testannut).
Ymmärrän hyvin ärsytyksesi. Joskus tilauksia saattaa olla jonossa jopa 10 yhdellä asiakaspalvelijalla ja tällöin on tärkeää, että ensimmäisenä tilanneet saisivat ruokansa. Tämä voi hidastaa palveluaikoja uusille asiakkaille.
-APJa se edeltävä apulaisvuoropäällikkö jatkaa, että jos tälläistä tapahtuu ja henkilökuntaa on tarperksi, on kyse siitä, ettei vuoroa johtava päällikkö osaa priorisoida tehokkaasti, sillä asiakas on aina ykkösprioriteetti. Päällikön pitäisi kommunikoida tuskaavalle henkilölle, että menee auttamaan kassaa, vie tuotteita pöytiin tms.
Tiskaavalle siis
Vierailija kirjoitti:
mun vanhemmilla on fyffeä niin mun ei tartte käydä missään paskasessa mäkkärissä duunissa opiskelun aikana.
Hyvä sulle :) Mäkkäri on kyllä kuitenkin ihan hyvä kokemus. Sieltä oppii asiakaspalvelutaitoja ja tapaa hauskoja työkavereita.
-AP
Mäkissä ei saa käyttää ollenkaan kynsilakkaa..[/quote]
Kynsilakan käyttö on ehdottoman kiellettyä jokaisella asemalla. T.apulaisvuoropäällikkö[/quote]
kuuleppas smurffi niinhän tuossa totesin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä hyvä yhteishenki työntekijöiden kesken? Itse en ole koskaan ollut niin kovaa pätemistarvetta uhkuvassa ympäristössä kuin mäkkitöissä ollessani.... Onneksi ovat menneitä aikoja.
Meillä on oikein hyvä yhteishenki. Jokaisella työpaikalla on tietysti omat ongelmansa, mutta en ole havainnut että esimerkiksi selän takana puhumista olisi. Tiuskimista tms. on myös harvoin, lähinnä silloin saattaa jollain keittää yli kun on kuuma ja kiire.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-APJa se edeltävä apulaisvuoropäällikkö jatkaa, että jos tälläistä tapahtuu ja henkilökuntaa on tarperksi, on kyse siitä, ettei vuoroa johtava päällikkö osaa priorisoida tehokkaasti, sillä asiakas on aina ykkösprioriteetti. Päällikön pitäisi kommunikoida tuskaavalle henkilölle, että menee auttamaan kassaa, vie tuotteita pöytiin tms.
Tiskaavalle siis
Hei pyyskö joku sua vastailemaan? anna ap:n vastata, sen ketju ja meeppä sinne frontille takas pyörimään. Ärsyttää kun teidän pätemisestä ei pääse edes av:lla eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Usein henkilökunta on kuitenkin tässä tilanteessa kukin kiireisiä omalla tahollaan ja salityöntekijällä myös kädet täynnä töitä. Toimiva keittiö on tällaisessa tilanteessa avainasemassa.
-AP
"mun vanhemmilla on fyffeä niin mun ei tartte käydä missään paskasessa mäkkärissä duunissa opiskelun aikana." - Mutta ilmeisesti heillä ei ollut antaa sinulle kykyä käyttää päätäsi, saati käytöstapoja.
t. Mäkin satunnainen asiaskas
Onko triplajuusto rantautunut kaikkiin mäkkäreihin, kun se vihdoin sivulla lukee?
Entä miksi joissakin mäkkäreissä ei saa tilattua esim. lisäpihviä lisämaksusta hampurilaiseen, kun toisessa taas se onnistuu? :o
Miksi ruokalista on kirjoitettu niin pienellä, ettei sitä näe lukea jonottaessa?
Kiva että av:lla on muitakin mäkkärin duunareita, varmasti ollaan työ ympyröissä kohdattu joidenkin kanssa!!
Mitä hommaa teet eniten? Keittiötä/kassaa/drive-iniä...? Mistä pidät eniten, ja mistä vähiten, ja miksi?
t. entinen mäkkiduunari
Millä paikkakunnalla työnskentelet Mäkkärissä?
oletko harrastanut seksiä työkaverisi kanssa?
Tällainen salainen menu on varmuudella joissain maissa käytössä. Tässä oikea linkki http://secretmenus.com/mcdonalds/secret-menu/
Googlatkaa McDonalds secret menu.