Voisitko elää avoimessa suhteessa?
Kommentit (57)
Ei mulla ole itään sellaista periaatetta, ettei se kävisi ja kerran mulla on teoriassa sellainen ollutkin, kun asuttiin miehen kanssa eri maissa. Mutta ei sille myöskään ollut mitään käyttöä, koska en vaan löytänyt ketään, jota olisin halunnut... Eikä niitä nykyääkään vastaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti voisin ja oli tarkoitus elääkin entisen miesystävän kanssa kanssa. Ylläripylläri se ei sitten sopinutkaan silloiselle miesystävälle. Sen mielestä avoin suhde olisi ollut sellainen, että hän saa panna ketä haluaa mutta minä saan panna vain häntä. No, ei sopinut minulle.
noinhan se miesten "avoin" suhde yleensä meneekin
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin voisin. Nelikymppinen nainen olen.
Ja miksi: koska välillä vieras houkuttaa, mutta vain seksimielessä.
En voisi.
Luulin ennen voivani, mutta sitten kun koin ensimmäistä kertaa sen, mitä tuntuu miehen petos (joka ei ollut edes fyysistä!), tulin toisiin ajatuksiin.
Luulin itseäni vahvemmaksi kuin mitä todellisuudessa olin.
Itse myös petin ja nyt tiedän, miltä se toisesta tuntuu.
Nykyään haluan omistautua vain ja ainoastaan omalle miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
En voisi.
Luulin ennen voivani, mutta sitten kun koin ensimmäistä kertaa sen, mitä tuntuu miehen petos (joka ei ollut edes fyysistä!), tulin toisiin ajatuksiin.
Siinä on se olennainen ero, että avoimesssasuhteessa se ei ole PETOS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi.
Siinä on se olennainen ero, että avoimesssasuhteessa se ei ole PETOS.
Noh, ei se meille ollutkaan tavallaan petos, mutta siltä se tuntui. Vaikka olikin säännöt sovittu jne. Olimme kumpikin, minä sekä mies, aika rikki loppujen lopuksi ja kaipasimme oikeasti vain toisiamme.
Ja muutenkin tuntuu, etä ihmiset, jotka havittelee avointa suhdetta, eivät todellisuudessa ole kosketuksissa omien tunteidensa kanssa ja ovat jotenkin rikki. Elämme kuitenkin yksiavioisessa kulttuurissa. Ihmiset luulevat, että he voivat itse määrittää kulttuurinsa, mutta oikeasti se ei ole kovin helppoa. Meihin on iskostettu monet käyttäytymismallit.
Ehkä. Luulen että voisin, riippuen miehestä. Nykyisen mieheni kanssa en, koska hänellä on seksissä tunteet mukana.
En koska haluan seksiä vain naisen kanssa josta välitän ja vaikea kuvitella, että minulla olisi niin paljon vientiä, että jotain hyötyisin avoimesta suhteesta.
En ikinä. Todella vastenmielinen ajatus.
Rakastan miestäni ja hän rakastaa minua, tarvitseeko siihen muuta syytä, että haluaa olla vain yhden ihmisen kanssa.
Voisin elää jos en rakastaisi miestäni. Sotkisin tunteet muuten peliin. Jos haluaa avoimen suhteen, miksi ei vaan pysyttelisi sinkkuna. Voisi olla kenen kanssa vaan. Tosi harvoinhan nämä avoimet suhteet oikeesti toimii.
En voisi koska olen liian mustis ja minua ei kiinnosta kuin oma mies.
Pelkäisin myös tauteja ja ei-toivottuja raskauksia koska en jaksa usko että ihmiset käyttää kondomia tai ehkäisy yleeensäkään aina noissa avoimissa suhteissaan/panoissaan.
Uskon, että voisin. Tiedän, että mieheni pitää muitakin naisia kuin minua seksikäänä ja haluttavana. Hänellä on todella voimakas libido, kun taas minulla halut ovat kausittaisia. Kunhan ehkäisystä huolehdittaisiin ja vältettäisiin taudit, mikäs siinä. Haluan olla koko elämäni tuon miehen kanssa, haluan pitää hänet elämässäni. Se ylittää mustasukkaisuuden tunteet. Rakastan häntä koko sydämestäni ja minulle suurinta iloa ja onnea tuottaa hänen ilonsa ja onnellisuutensa. En haluaisi kieltää häneltä mitään.
Enpä usko. Kuitenkin alkaisin vertailemaan päässäni sänkytaitojani niihin muihin, epäillen että en olekaan paras.
Meillä on avoin suhde selkein säännöin. Se, että on toiselta lupa halutessaan käydä kokeilemassa onneaan, ei tarkoita että säännöllisesti hyppää vieraassa sängyssä. Olemme myös sopineet, että jos jommastakummasta alkaa tuntua pahalta, niin asiasta keskustellaan ja palataan takaisin alkuperäiseen kahdenkeskiseen suhteeseen.
Mies pitää raffimmista asioista kuin minä, joten hän on vapaa toteuttamaan näitä halujaan jonkun muun kanssa mm. työmatkoillaan. Vastaavasti minä voin etsiä itselleni yhden yön seuraa.
Totta on, ettei tällainen järjestely kaikille sovi eikä tarvitsekaan. Meillä tämä on toiminut nyt nelisen vuotta ja ihan ollaan onnellisia yhdessä ja rakastetaan toisiamme.
Kyllä. Ja itseasiassa elän. En halua kahlita. Tietysti jokainen voi sopia oman parisuhteensa säännöt. Tosin tuota "etuutta" ei ole kovin isoissa määrin käytetty mutta siihen mahdollisuus.
Kyllä voisin.
Lapset jo hankittu ja eikä vaimoni enää ulkonäöllä tai millään muullakaan tavoin kiinnosta ketään.
Itselläni on täysin toinen tilanne, kiinnostuneita naisia pyörii ympärillä jatkuvasti "ystävyyden syventävistä ehdotellen " jotkut vihjaillen ja toiset varsin suoraankin.
Syynä ehkä esimies asema työssä siisti pukeutuminen ,käytöstavat, huumorintaju, ja ulkonäkö josta olen huolehtinut aina nuoresta asti :
Kuntosali, uinti jne.
188cm 95 kg harteikas atleettinen look +6,5inch tuntuisi kelpaavan yllättävän monelle naiselle .
M40
Ihmisellä on vain yksi elämä, siis miksi siitä ei saisi nauttia kaikin tavoin ja kenen kanssa tahansa ja milloin tahansa ?
Ehdottomasti voisin ja oli tarkoitus elääkin entisen miesystävän kanssa kanssa. Ylläripylläri se ei sitten sopinutkaan silloiselle miesystävälle. Sen mielestä avoin suhde olisi ollut sellainen, että hän saa panna ketä haluaa mutta minä saan panna vain häntä. No, ei sopinut minulle.