Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua... kannattaako enää ottaa englantilaista sukunimeä?? Brexitistä...

Vierailija
09.07.2016 |

Eli olen menossa ensi kuussa naimisiin englantilaisen miehen kanssa. Ihan Suomessa asumme siis. Olimme sopineet, että otan miehen sukunimen ja olin siitä itsekkin innoissani aiemmin. Nyt vaan on alkanut epäilyttää, kun koko eurooppa tuntuu menneen brexitin takia sekaisin. Huolettaa, että mua luullaan enlantilaiseksi, jos matkustamme vaikka Ranskaan tai saksaan. Tai ihan suomessakin, vaikka töitä hakieassa. Siis aiemmin se olisi ollut musta ihan kivaa, kun tosi moni kadehti eglantilaisia, mutta nyt pelkään, että muhun kohdistuu jotain ennakkoluuloja. :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta näkee, että suomalaisesta on kyse useimmiten. Itse otin miehen jenkkinimen ja ei ole kuule koskaan luultu amerikkalaiseksi.

Vierailija
2/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusit ottaa miehen nimen vain siksi, että muut olisivat kateellisia? Nyt pelkäät saavasi ennakkoluuloja. Hoh hoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelle yhteinen nimi. On sitten mikä tahansa. Ok, ehkäpä jättäisin hitler nimen ottamatta, mutta muuten harvempi enää tekee nimen perusteella päätelmää ihmisen kansallisuudesta tai muuten ihmisestä itsestään.

Vierailija
4/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo, AP ...ota vaikka päiväunet tai käy kävelyllä.

Vierailija
5/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli halusit ottaa miehen nimen vain siksi, että muut olisivat kateellisia? Nyt pelkäät saavasi ennakkoluuloja. Hoh hoh.

No en nyt pelkästään sen takia että muut olis kateellisia. Mutta kyllä mulla ainakin on ollu se käsitys, että Euroopassa kunnioitetaan brittejä. Nyt en enää tiedä mitä ajatella. Brexit sotki kaiken. :(

Vierailija
6/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi tietää minkälaisen tuuliviirin on naimassa. Rusinat pitäisi saada pullasta ja mieheltä "hieno" sukunimi. Joillakin se elämä menee tai on jo mennyt brexitin takia sekaisin ja sä itsekäs suomalainen jaksat itkeä, kun nyt menikin sukunimen valinta huonosti. Kyllä ihmisillä on ongelmat ja maailma pyörii oman navan ympärillä.

Vierailija
7/7 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkustat, suomalaisuus näkyy naamasta, ja kun haet töitä, suomalaisuus löytyy (/voi löytyä) CV: stä kansallisuuskohdasta tai näkyy kuvasta.

.

Sitä paitsi mitä tekemistä Brexitillä on kunnioituksen kanssa? Kyllä mulla on oletuksena, että vastaan tuleva ihminen (kansallisuudesta ja nimestä riippumatta) on peruskunnioituksen arvoinen. (En silti tarkoita, että Suomi pitäisi ottaa täyteen maahanmuuttajia, vaikka he sinällään arvokkaita ihmisiä ovatkin.) Eri asia, jos käytöksellään osoittaa jotain muuta. Mutta ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä, niin kuin vanhalla kansalla on ollut tapana sanoa. Ja sama pätee naisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi