Onko oikein että mun vanhemmat ei avusta hätätilanteessa
Minulla on kissa, koka sairastui ja tarttee operaatiota. Ei oo varaa vaan pitää lopettaa kun en saa apua laskuun. Kylmästi vaan sanoivat että lopetukseen vain.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kissa, koka sairastui ja tarttee operaatiota. Ei oo varaa vaan pitää lopettaa kun en saa apua laskuun. Kylmästi vaan sanoivat että lopetukseen vain.
Vanhempiesi elatusvastuu loppui sinun täyttäessäsi 18. Eläimen omistajalla pitäisi olla aina säästössä muutama satanen tällaisten tilanteiden varalta.
Minä en kehtaisi tulla tänne valittamaan etteivät vanhempani avusta minua, täysi-ikäistä. Ei heillä ole siihen minkään valtakunnan velvollisuutta.
Ei ole velvollisuutta, ei. Tässähän ei ollutkaan kyse velvollisuudesta vaan siitä, onko kusipäistä olla auttamatta. (oletus on kai, että vanhemmilla olisi tähän varaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 20 vuotta sitten sairas eläin yleensä lopetettiin, koska ei ollut mitään järkeä jatkaa kärsimyksiä. Nyt on lääkitykset diabetekseen, allergioihin, kipuihin, allergiaan... vaikka eläimelle armollisinta olisi saada lopetuspiikki. Ihminen vain on niin itsekäs, ettei halua luopua ja eläimiä pidetään hengissä väkisin. Se maksaa.
Tuohan on täsmälleen eläinlääkäreiden ja varsinkin eläinvakuutusten syytä. Eläimiä hoidetaan kalliisti ja pitkään, eikä tarvi pitkään miettiä kun tajuaa että kennen pusiin tästä tulee kilisevää.
Eläimen omistaja on se lopetuspäätöksen tekijä. Yleensä kysytään, onko mitään enää tehtävissä ja sitten maksetaan ihan turhasta, kun ei kyetä päättämään lopetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on eläinlääkäri ja täysin kyllästynyt näihin "minulla ei ole varaa, mutta tehdään maksusuunnitelma" -asiakkaisiin. Ei elänlääkäri tee työtään hyväntekeväisyytenä, jo pelkät tilavuokrat ja laitteet ja avustajien palkat on iso kuukausierä, josta ei selvitä, jos jokainen asiakas on valmis maksamaan 20 e/kk jostain 800 - 1500 euron laskusta.
Vielä 20 vuotta sitten sairas eläin yleensä lopetettiin, koska ei ollut mitään järkeä jatkaa kärsimyksiä. Nyt on lääkitykset diabetekseen, allergioihin, kipuihin, allergiaan... vaikka eläimelle armollisinta olisi saada lopetuspiikki. Ihminen vain on niin itsekäs, ettei halua luopua ja eläimiä pidetään hengissä väkisin. Se maksaa.
Viimeksi meidän eläinlääkärilasku tuli Klarnan kautta. Sai valita maksaako kerralla vai osissa.
Oletko koskaan miettinyt, miten tuo Klarna toimii? Aivan oikein: eläinlääkäri saa sieltä koko summan samantien kerralla ja tavallaan myy Klarnalle sen "velkasi". Jos et maksa kerralla, hyväksyt osamaksusopimuksen kaikkine ehtoineen, mistä seuraa lisämaksuja. Ja jos et voi maksaa, Klarna on se, joka karhuaa rahoja, ei eläinlääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Miten huolehdit omista asioistasi? Entä jos sairastut itse, tarvitset lääkitystä, taksimatkaa...?
Hoitavatko vanhemmat kissaa kun olet sairas tai muutoin estynyt hoitamaan sitä?
Onko sinun mahdollista lainata joltakin muulta henkilöltä rahaa leikkaukseen. Oletko kysynyt leikkauksen hintaa useammalta lääkäriltä, sillä hinnat vaihtelee kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Kerro jo mikä vaiva sillä kissalla on ?
Liekös sitä vaivaa olemassakaan, tai edes koko kissaa. Vähän siltä alkaa tuntua.
Soita sossuun ja kysy auttavatko he tällaisessa tilanteessa kun on kysymys sinun henkisestä hyvinvoinnistasi. Ovathan sossut maksaneet koirienkin kalliiden pentujen hankinnan kun se on katsottu asiakkalle hyväksi.
Olen ihan tosissani. Soita sinne. Tai mene käymään. Minä tiedän miten rankkaa on menettää lemmikki kun olen monta koiraa kasvattanut ja sitten menettänyt.
Meidän toinen kissa joutui auton töytäisemäksi livahdettuaan omille teilleen.
Eläinlääkäri kertoi että se on ehkä mahdollista hoitaa kuntoon mutta joudutaan laittamaan eläinsairaalaan, kestää kauan ja maksaa paljon. Ja että se kissa KÄRSII. Hän piti parempana vaihtoehtona kissan lopetusta.
Näin tehtiin. Minulle jäi hirvittävän myönteinen kuva kyseisestä eläinlääkäristä, hän ei syyllistänyt vaikka kissan onnettomuus tavallaan oli meidän omaa syytä.
Joo, ehkä vähän asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mukaan vanhemmat mitään antaisi, mutta oikeesti vanhuksilla ei ole paljon rahareikiä, eli voisivat. Minä en saa pienintäkään asiaa, ei edes synttärikorttia. Kitupiikkejä. Kädet levällään oottaa tuliaisia aina, ja vaatii auttamaan heitä.
No huhuh!Tosi erikoista.Mitä vanhukset enää tarvitsevat muuta kuin ruoan ja hieman sirkushuveja?Itse en ainakaan tarvitse juuri mitään, joten säästöön jää jopa tonni/kk.Siitä kyllä riittäisi avustusta jälkeläisille,mutta eivät tarvitse joten säästän perinnöksi:))
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo edes ole mikään hätätilanne.
Katti on pelkkä eläin.
Meille sanottiin kennelliitosta että "maailma on täynnä ihan koiria", kun pohdittiin nuoren koiran lopettamista. Syynä oli parantumaton sairaus, jonka myötä koiran elämän pitäminen elämisen arvoisena olisi tullut todella kalliiksi, sen mitä olisi enää edes elänyt. Tuo kennelliiton sanoma pitää paikkansa kaikkien eläinten kohdalla. Eläin on eläin, ja vaikka se olisi kuinka rakas, ei se suhtaudu kuolemaan samoin kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on eläinlääkäri ja täysin kyllästynyt näihin "minulla ei ole varaa, mutta tehdään maksusuunnitelma" -asiakkaisiin. Ei elänlääkäri tee työtään hyväntekeväisyytenä, jo pelkät tilavuokrat ja laitteet ja avustajien palkat on iso kuukausierä, josta ei selvitä, jos jokainen asiakas on valmis maksamaan 20 e/kk jostain 800 - 1500 euron laskusta.
Eläinlääkärit ne itsekkäitä ovat ! Vaikka on millä mällätä niin kylmästi vaan katselevat eläinten ja ihmisten suurta tuskaa! Ei voi käsittää, ei, elämää ei väkisin pidetä hengissä SE PYSYY ITSESTÄÄN MUTTA TAPPAMINEN ON SE AKTIIVINEN TEKO ! SSinä tappaisit! Hirveä tyyppi!
Autetaan tätä laita tilinnumero jonnekin! Tai mene srk duakonille heti ne auttavat!!! Tee näin pliis!
Ja kaikki autetaan tätä ihmistä NYT!!! Jokainen tarvii joskus apuja!!! Se ei tee kun 5-20 e per lärvi jos 50 osallistuu
Laita jonnekin Facebookin ryhmään. Sieltä voit saada mukavilta ihmisiltä rahaa.
Minkä ikäinen kissa? Yli kymmenvuotiaan kallista hoitoa kannattaa harkita.
Ootko kuullu vakuutuksesta? Ei sun vanhemmat nyt liity tähän. Sori.
Eläinten hoidattaminen ja kaikki muu on hävyttömän kallista. Kissan lopettaminen maksoi pari vuotta sitten 100€, kun jouduin sellaisen teettämään. Siis pelkkä lopetus, ei mitään krematointia tms.
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne. Itse mietin tosissani mitä koiran kanssa tehdään kun oli riski että joutuu Viikin eläinsairaalaan hoitoon; hinta-arvio 3000€ eikä mitään takeita olisiko pelastunut. Onneksi koira toipui suklaamyrkytyksen riskistä oireitta/ yhdellä eläinlääkärin oksetuskäynnillä. Mutta 250€:n sekarotuisen koiran hoitaminen hinnalla millä hyvänsä ei ollut ihan ensisijainen tavoite.
Perusjutut hoidetaan kyllä (rokotukset, kastraatio, haavat jne) ja esim.koiran allergianhoitoon on mennyt satoja euroja mutta mihinkään riskioperaatioon en ole valmis
Tämä on aivan älytön tapa ajatella, ei koira ole mikään auto , jossa pitää miettiä jälleenmyyntiarvoa yms. Olet ostanut koiran halvalla ja siten säästänyt 500-1000€ ostohinnasta. Näinollen sinulla pitäisi olla enemmän rahaa koirasi hoitoon kuin jos olisi ostanut rotukoiran täydellä hinnalla..
Eläin on eläin, ja vaikka se olisi kuinka rakas, ei se suhtaudu kuolemaan samoin kuin ihminen.[/quote]
Tää nyt on ihan paskaa. Eläin taistelee hengestään viimeiseen asti. Meillä ei lopeteta turhaan eläintä vaan sitten pankista vaikka lainaa jos ei ole varaa.
Sen takia ei siis lopeteta että lasku oli suuri vaan se sitten maksetaan.
Armokuolema sitten eri asia.
Maksu se on osamaksukin, joten ei eläinlääkäri mitään hyväntekeväisyyttä tehnyt, vaan tarjosi toisenlaista maksutapaa. Vai ovatko nettikaupatkin ihania hyväntekijöitä, kun antavat mahdollisuuden lyhentää velkaa osissa?