Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että mun vanhemmat ei avusta hätätilanteessa

Vierailija
08.07.2016 |

Minulla on kissa, koka sairastui ja tarttee operaatiota. Ei oo varaa vaan pitää lopettaa kun en saa apua laskuun. Kylmästi vaan sanoivat että lopetukseen vain.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläinrääkkäjä vanhemmat ei lainaa, ota pikavippi. Julmaa tappaa rakas perheenjäsen vain koska jotkut idiootit ei arvosta elämää.

Vierailija
22/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi vanhemmat on itsekkäitä kusipäitä, jos eivät auta mikäli voisivat.

Jos kissa on nuorehko, laadit eläinlääkärin kanssa maksusuunnitelman ja hän leikkaa sen. Lemmikit on joillekin yhtä tärkeitä kuin lapset (jos siis lapsia ei ole). Ja kyllähän lapsi hoidetaan kuntoon.

Tuo on vain yksi arvaus. Yhtä hyvin ap voi olla kermapersekusipää joka on aina vaatimassa vanhemmiltaan milloin mitäkin. Ehkä on halunnut kalliiin rotukissan johon hänellä ei ole varaa ja kinunnut siihen rahat vanhemmiltaan vaikka he vastustivat hankintaa. Sitten on kerjännyt vanhemmilta rahaa rokotuksiin ja superkalliiseen gourmee ruokaan jne. Nyt kun vanhemmilla on tilaiuus päästä tästä rahareijästä eroon, niin miksipä eivät tarttuisi siihen. Varmaan tarjoutuivat maksamaan lopetuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Miten huolehdit omista asioistasi? Entä jos sairastut itse, tarvitset lääkitystä, taksimatkaa...?  

Vierailija
24/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläinrääkkäjä vanhemmat ei lainaa, ota pikavippi. Julmaa tappaa rakas perheenjäsen vain koska jotkut idiootit ei arvosta elämää.

Hohhoijakkaa. Vanhemmat ovat tässä täysin sivuroolissa, onglma on ap:n ja hän päättää rääkkääkö kissaa vai ei.

Vierailija
25/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen kissan vaiva on?

Vierailija
26/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai perheenjäsentä pitää auttaa tällaisessa tilanteessa. En ymmärrä niin saitoja ihmisiä, jotka eivät hädän tullen auta edes omia lapsiaan. Minä antaisin vastaavassa tilanteessa rahaa vaikka tuttavallekin.

Vierailija
27/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No  miksi ihmeessä olet ottanut eläimen, vaikka sinulla ei ole rahaa huolehtia siitä?

Lemmikin omistajalla tulee aina olla joku suunnitelma (esim. säästössä rahaa / luottokortti jne), miten maksaa yllättäviä eläinlääkärimaksuja. Jos tällaista ei ole, niin lemmikkiä ei oteta!

Juuri näin.

Vanhempasi koettavat opettaa sinua vastuuseen omista teoistasi. Ei aikuiset ihmiset mene vanhempien pussille kun joku hätä tulee.

Kuulostat aika lapselliselta.

Tästähän oli joku tutkimus joka kertoi ihan muuta, suomalaiset vanhemmat avustavat tarpeen tullen jälkikasvuaan keskimäärin hyvin pitkälle täysi-ikäisyyden jälkeen. Jopa keski-ikäisiä.

Vierailija
28/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on eläinlääkäri ja täysin kyllästynyt näihin "minulla ei ole varaa, mutta tehdään maksusuunnitelma" -asiakkaisiin. Ei elänlääkäri tee työtään hyväntekeväisyytenä, jo pelkät tilavuokrat ja laitteet ja avustajien palkat on iso kuukausierä, josta ei selvitä, jos jokainen asiakas on valmis maksamaan 20 e/kk jostain 800 - 1500 euron laskusta.

Vielä 20 vuotta sitten sairas eläin yleensä lopetettiin, koska ei ollut mitään järkeä jatkaa kärsimyksiä. Nyt on lääkitykset diabetekseen, allergioihin, kipuihin, allergiaan... vaikka eläimelle armollisinta olisi saada lopetuspiikki. Ihminen vain on niin itsekäs, ettei halua luopua ja eläimiä pidetään hengissä väkisin. Se maksaa.

Vierailija
29/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä ei tulisi kuuloonkaan olla auttamatta tuollaisessa tilanteessa, joten minusta kuulostaa julmalta.

Joo, maksaisin lopetuksen.

Eläimelle on helppo vaatia parasta mahdollista hoitoa jos on itsellä perseauki ja vaatii maksua joltain toiselta.

Jos operaatio on kallis tai sen onnistuminen ei ole varmaa tai kissa on vanha, niin en todellakaan maksaisi muut kuin lopetuksen. Ja sillä ei ole merkitystä että olisiko kissa oma vai lapsen.

Vierailija
30/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on eläinlääkäri ja täysin kyllästynyt näihin "minulla ei ole varaa, mutta tehdään maksusuunnitelma" -asiakkaisiin. Ei elänlääkäri tee työtään hyväntekeväisyytenä, jo pelkät tilavuokrat ja laitteet ja avustajien palkat on iso kuukausierä, josta ei selvitä, jos jokainen asiakas on valmis maksamaan 20 e/kk jostain 800 - 1500 euron laskusta.

Vielä 20 vuotta sitten sairas eläin yleensä lopetettiin, koska ei ollut mitään järkeä jatkaa kärsimyksiä. Nyt on lääkitykset diabetekseen, allergioihin, kipuihin, allergiaan... vaikka eläimelle armollisinta olisi saada lopetuspiikki. Ihminen vain on niin itsekäs, ettei halua luopua ja eläimiä pidetään hengissä väkisin. Se maksaa.

Viimeksi meidän eläinlääkärilasku tuli Klarnan kautta. Sai valita maksaako kerralla vai osissa.

Vierailija
31/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on täsmälleen eläinlääkäreiden ja varsinkin eläinvakuutusten syytä. Eläimiä hoidetaan kalliisti ja pitkään, eikä tarvi pitkään miettiä kun tajuaa että kennen pusiin tästä tulee kilisevää.

Vierailija
32/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai perheenjäsentä pitää auttaa tällaisessa tilanteessa. En ymmärrä niin saitoja ihmisiä, jotka eivät hädän tullen auta edes omia lapsiaan. Minä antaisin vastaavassa tilanteessa rahaa vaikka tuttavallekin.

Hätätapauksessa auttaisin, mutta kissan leikkaus ei ole mikään hätätapaus. Se on asia, johon kissan omistajalla pitää itsellään olla varat hoitaa asia.

Vierailija
33/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei ota lainaa hoitaakseen kissansa asiat? Tai luotolla.

Vierailija
34/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie eläinsuojeluun, kerro huolesi, auttaa varmaan ainakin lopettamisessa

Vierailija
35/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa etten kyllä pitäisi kissan leikkausta hätätapauksena. Hätätapausta on ihmisen sairastuminen.

Samaa mieltä kuin aikaisemmat joiden mielestä tuollaiset lemmikkien vaikeiden sairauksien hoitamiset on usein lemmikin rääkkäystä tai ainakin turhaa. Lemmikki kuolee kuitenkin joskus. Ei se rakas lemmikki välttämättä nauti kivuista ja toimenpiteistä. Ennemmin arvokas loppu aikanaan. Pienet hoitotoimenpiteet toki ok jotka eivät rasita eläintä ja omistajan kukkaroa kohtuuttomasti.

T. Lemmikkejä pitänyt ja yksi kissani eli yli 20 v ikään pienin vaivoin ja osalopetettiin jo ennen 10v ikää kun sairaudet/onnettomuudet iski

Vierailija
36/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka koira, sekarotuinen sairastui kohtutulehdukseen joskus vuosia sitten. Tajusin sen vasta kun koira ei syönyt eikä juonut. Vein eläinlääkärille ja leikattiin välittömästi, olisi kuollut. Oli aivan ihana eläinlääkäri, johtuikohan nuoresta iästäni kun ehdotti jopa että voisin maksaa osissakin. Eli oli valmis pelastamaan koiran ilman takeita maksusta.

Onneksi mulla oli silloin hyvät välit vanhempiini, ovat erittäin koiraihmisiä, ilmoittivat heti että maksavat laskun.

Mutta pointtina siis oli eläinlääkärin ihanuus, eläimen pelastaminen meni rahan edelle :)

Vierailija
37/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko ystäviltäsi lainaa tai muilta sukulaisilta? 

Vierailija
38/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa pitää lemmikkejä, niin sitten ei ole. Me olemme vähävarainen perhe, ja lemmikit yksi ensimmäisistä säästökohteista. Olisihan meidänkin lapset halunneet aivan hirveästi kissaa tai koiraa, mutta kun rahavarat ei anna periksi. Juuri tuota lemmikin sairastumista pelkäsin, joten emme ottaneet ilmaiseksi tarjottua koiraakaan. Ei ole oikein laittaa eläintä kärsimään, jos sitä ei ole varaa hoidattaa kunnolla.

Vierailija
39/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissa, koka sairastui ja tarttee operaatiota. Ei oo varaa vaan pitää lopettaa kun en saa apua laskuun. Kylmästi vaan sanoivat että lopetukseen vain.

Vanhempiesi elatusvastuu loppui sinun täyttäessäsi 18. Eläimen omistajalla pitäisi olla aina säästössä muutama satanen tällaisten tilanteiden varalta.

Minä en kehtaisi tulla tänne valittamaan etteivät vanhempani avusta minua, täysi-ikäistä. Ei heillä ole siihen minkään valtakunnan velvollisuutta.

Vierailija
40/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jo mikä vaiva sillä kissalla on ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme