Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että mun vanhemmat ei avusta hätätilanteessa

Vierailija
08.07.2016 |

Minulla on kissa, koka sairastui ja tarttee operaatiota. Ei oo varaa vaan pitää lopettaa kun en saa apua laskuun. Kylmästi vaan sanoivat että lopetukseen vain.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksaa se lopettaminenkin jotain. Saatko sovittua maksusuunnitelmaa eläinlääkärin kanssa? Jos susta tuntuu että on hätätilanne ja vanhemmat eivät auta niin ehkä sun kannattaa miettiä millainen suhde sulla vanhempiin on tai haluaisit suhteen olevan. Eivät kuulosta kovin kiinnostuneita sun elämästä. 

Vierailija
2/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmaa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  miksi ihmeessä olet ottanut eläimen, vaikka sinulla ei ole rahaa huolehtia siitä?

Lemmikin omistajalla tulee aina olla joku suunnitelma (esim. säästössä rahaa / luottokortti jne), miten maksaa yllättäviä eläinlääkärimaksuja. Jos tällaista ei ole, niin lemmikkiä ei oteta!

Vierailija
4/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää lopettaa. Itse en edes kehtaisi pyytä vanhemmiltani rahaa moiseen, jos ottaa eläimen pitää varautua siihen, että se saattaa sairastua ja se maksaa.

Vierailija
5/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  miksi ihmeessä olet ottanut eläimen, vaikka sinulla ei ole rahaa huolehtia siitä?

Lemmikin omistajalla tulee aina olla joku suunnitelma (esim. säästössä rahaa / luottokortti jne), miten maksaa yllättäviä eläinlääkärimaksuja. Jos tällaista ei ole, niin lemmikkiä ei oteta!

Juuri näin.

Vanhempasi koettavat opettaa sinua vastuuseen omista teoistasi. Ei aikuiset ihmiset mene vanhempien pussille kun joku hätä tulee.

Kuulostat aika lapselliselta.

Vierailija
6/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla ennen rahaa mutta jäin työttömäksi alkuvuodesta ja rahat tiukilla.

Vierailija
7/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on sitä elämän kovaa koulua. Tsemppiä.

Vierailija
8/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukaan vanhemmat mitään antaisi, mutta oikeesti vanhuksilla ei ole paljon rahareikiä, eli voisivat. Minä en saa pienintäkään asiaa, ei edes synttärikorttia. Kitupiikkejä. Kädet levällään oottaa tuliaisia aina, ja vaatii auttamaan heitä.

Vierailija
9/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoille ihmisille kissat ja koirat on sellaisia että ei niitä tonteilla hoideta. Voit ottaa uuden tilalle.

Vierailija
10/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sulla oo miestä elättämässä?

Vierailija
11/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen tieto jäi puuttumaan: Mikä kissalla on?

Vierailija
12/70 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö me kaikki voitaisi auttaa tuota kisua???? Tilinnumero vaan ? Näemmehän toisen hädän!

Vierailija
13/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki eivät koe kissasi sairautta hätätapauksena, vaikka sinulle se sellainen onkin. Leikkaukset ovat kalliita ja jos vanhempasi katsovat ettei heillä ole varaa auttaa, niin minusta se on ihan oikein etteivät auta. Olet aikuinen ihminen. Sinun pitää yrittää järjestää rahat jostain muualta.

Vierailija
14/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkevät sun läpi. "Kissan leikkaus".. päihteisiin yms epämääräiseen ne rahat kuitenkin menee.

Vierailija
15/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Itse mietin tosissani mitä koiran kanssa tehdään kun oli riski että joutuu Viikin eläinsairaalaan hoitoon; hinta-arvio 3000€ eikä mitään takeita olisiko pelastunut. Onneksi koira toipui suklaamyrkytyksen riskistä oireitta/ yhdellä eläinlääkärin oksetuskäynnillä. Mutta 250€:n sekarotuisen koiran hoitaminen hinnalla millä hyvänsä ei ollut ihan ensisijainen tavoite.

Perusjutut hoidetaan kyllä (rokotukset, kastraatio, haavat jne) ja esim.koiran allergianhoitoon on mennyt satoja euroja mutta mihinkään riskioperaatioon en ole valmis

Vierailija
16/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No maksaa se lopettaminenkin jotain. Saatko sovittua maksusuunnitelmaa eläinlääkärin kanssa? Jos susta tuntuu että on hätätilanne ja vanhemmat eivät auta niin ehkä sun kannattaa miettiä millainen suhde sulla vanhempiin on tai haluaisit suhteen olevan. Eivät kuulosta kovin kiinnostuneita sun elämästä. 

Tai ap on kiinnostunut vanhemmistaan vain silloin kun tarvii jotain.

Vierailija
17/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne. Itse mietin tosissani mitä koiran kanssa tehdään kun oli riski että joutuu Viikin eläinsairaalaan hoitoon; hinta-arvio 3000€ eikä mitään takeita olisiko pelastunut. Onneksi koira toipui suklaamyrkytyksen riskistä oireitta/ yhdellä eläinlääkärin oksetuskäynnillä. Mutta 250€:n sekarotuisen koiran hoitaminen hinnalla millä hyvänsä ei ollut ihan ensisijainen tavoite.

Perusjutut hoidetaan kyllä (rokotukset, kastraatio, haavat jne) ja esim.koiran allergianhoitoon on mennyt satoja euroja mutta mihinkään riskioperaatioon en ole valmis

Minulle sekarotuinen koirani on yhtä arvokas perheenjäsen kuin rotukoirakin, joten sitä hoidettiin tuhansilla euroilla, koska minulla oli siihen varaa.

Vierailija
18/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennainen tieto jäi puuttumaan: Mikä kissalla on?

Samaa mietin. Jos tilanne on se että operaatio tai nirri pois, niin mikä hätä sillä on jos asiaa on kuitenkin aikaa pothtia netissä. Tapaturman jäkeen harvoin eläinlääkäri edes antaa mahdollisuutta harkita asiaa sekuntia pidenpää, se on joko hoito tai lopetus ja heti.

Vierailija
19/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vanhemmat on itsekkäitä kusipäitä, jos eivät auta mikäli voisivat.

Jos kissa on nuorehko, laadit eläinlääkärin kanssa maksusuunnitelman ja hän leikkaa sen. Lemmikit on joillekin yhtä tärkeitä kuin lapset (jos siis lapsia ei ole). Ja kyllähän lapsi hoidetaan kuntoon.

Vierailija
20/70 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei tulisi kuuloonkaan olla auttamatta tuollaisessa tilanteessa, joten minusta kuulostaa julmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän