Lapsi pilaa elämäsi
Älkää missään nimessä tehkö lapsia nuorena! Ne rajoittavat elämääsi etkä ehdi huonolla tuurilla käydä edes koulua loppuun. Etkä voi enää tehdä mitään koska sille ei ole hoitopaikkaa. Vihaan olla äiti ja homehtua 4 seinän sisällä 24/7. Olla kokoajan siinä.. Miksi meninkään pilaamaan elämäni näin nuorena... Minä en halunnut lasta mutta mieheni halusi ja ajattelin tässä asiassa vain häntä...
Kommentit (23)
Miksi mies ei hoida lasta jos hän lapsen halusi?
No se on kyllä totta, että lapsi olisi pilannut elämäni, jos olisin lisääntynyt parikymppisenä. Mutta elämäni menisi pilalle myös, jos hankkisin lapsen näin kolmikymppisenä. Minäkin vihaisin vanhemmuutta ja siksi on ollut aika helppo päätös jättää ne lapset tekemättä.
18 v minulla oli enää vuosi koulua ja olisin valmistunut. Olisin myös päässyt työssäoppimaan ulkomaillekkin. Ja vauva on 7kk vanha, eli ei voi viedä vielä mihinkään. Lapset olis ollu okei, esim 30v kun on saanut ammatin, tehnyt töitä ja olisi jotain alla, mutta minulla ei ole mitään ja olen mieheni "elätettävänä" ja se mua vituttaa.
Annoin liikaa painostaa itseäni ja tässä sitä ollaan... Älkää ikinä miellyttäkö toisia jossain asiassa mitä itse ette halua. Koska pahimmassa tapauksessa ette voi nauttia enää elämästänne
Muijan sisko teki lapset nuorina ja ovat jo muuttaneet omilleen, silti on pystynyt opiskelemaan vaan elämään ihan täysillä.
Itsellä on 4v lapsi ja alkaa olemaan helppo, pystyy kuskaamaan mukana, tietää ja osaa jo paljon asioita, eikä voi kuin ihmetellä lapsen iloa ja innostumista olemattomistakin asioista.
Miksi et mene lapsen kanssa ulos? Aina voi mennä se on vain pukeutumiskysymys.
Itse ainakin työnsin vauva aikana lasta paljon rattailla ja nyt kun on isompi polkee tai potkuttelee pyörällä, metsäpolkuja kuljettu rannalle pyyhkeen kanssa ym.
T.M40v
Vauva 7 kk eikä voi viedä mihinkään???
Siksikö kun et voi julki imettää??
Miksi teet asiasta tuollaisen ongelman?Hae apua,sen saaminen ei ole iästä kiinni.
Vauvan kanssa voi mennä mihin vain,vauvaa voi imettää missä vain,vauvan voi viedä hoitoon ja mennä töihin ja opiskelemaan.
Miksi sinä olet noin katkera???
No kuka hitto hankkii lapsia ilman omaa tahtoa. Ihan oma syysi!
Laita isä hoitamaan lasta se on yhtä paljon senkin vastuulla!!!!! Menet opiskelemaan ja isä hoitaa kotona!
Erositteko te vai miksi vain sinä hoidat lasta?
Kaikki ei oikeesti pidä lapsista, (niinkuin esim minä) Siis eihän kaikki voi pitää kaikesta sama pätee tähänKIN aiheeseen :D mua ainaki ärsyttäis tollane "joo elämää on nuoruus in jälkeen.." "Mä ainaki tein tätä tota ja sitä.."
Elämään kyllästynyt kirjoitti:
18 v minulla oli enää vuosi koulua ja olisin valmistunut. Olisin myös päässyt työssäoppimaan ulkomaillekkin. Ja vauva on 7kk vanha, eli ei voi viedä vielä mihinkään. Lapset olis ollu okei, esim 30v kun on saanut ammatin, tehnyt töitä ja olisi jotain alla, mutta minulla ei ole mitään ja olen mieheni "elätettävänä" ja se mua vituttaa.
Annoin liikaa painostaa itseäni ja tässä sitä ollaan... Älkää ikinä miellyttäkö toisia jossain asiassa mitä itse ette halua. Koska pahimmassa tapauksessa ette voi nauttia enää elämästänne
Minkä ikäinen sun mies on? Aika nuorena lapsen kyllä teit.
Älä nyt synkistele, vauva aika kun on ohi helpottaa paljon.
Elämään kyllästynyt kirjoitti:
Vanhempi mies? Tyhmä 18-vuotias oli. Hyviä eläkepäiviä sitten minimieläkkeellä, kun liityt kaupasta varastavien köyhien mummojen joukkoon. Tuskin olette naimisissakaan miehen kanssa.
Ja täällä julistetaan kuinka 18 vee on jo aikuinen.
Aikuinen on vastuussa omista tekemisistään eikä syytä vauvaa eikä miestä.
Lapsi hoitoon ja töihin.Mies ei mene kapakkaan vaan on teidän kanssa kotona.
Tai sitten annatte lapsen sossuille että pääset taas kapakkaan ja viettämään nuoruuttasi.
Kyllä olet paska äiti ja ihminen.Sinä olet itse vastuussa itsestäsi.Miehesi on vastuussa myös lapsestanne.
Jos olet liian kakara imettämään,että sekin on noloa,olet liian nuori äidiksi
Soita sossuille ja hae apua.Älä eristä sitä lasta maailmasta.
Noh, nyt on myöhäistä katua. Suomessa on se hieno juttu että opiskella ehtii myöhemminkin. Olet vielä nuori ties kuinka pitkään joten ehdit kyllä vielä nauttimaan siitä elämästäsi.
Olen 35v ja odotan ensimmäistä lastani. Olen ehtinyt opiskella, tehdä uraa, erota ensimmäisestä miehestäni, asua ulkomailla, matkustaa... nyt on juuri hyvä hetki ja oikea mies perheen perustamiseen. Mutta aina asiat ei mene niin kuin suunnitellaan.
Nauti siitä mitä sinulla on nyt, ehdit vielä myöhemmin nauttia ihan muista asioista.
No mikä siinä nyt on niin kamalaa. Kuitenkaan se ei varmaan sua väkisin paljaalla pannu, niin en ymmärrä ruikutusta.
Ei pilannut minun elämääni, päin vastoin. Olin tosin jo kolmekymmentä eli varmaan ihan sopivan ikäinen, hyvään saumaan tuli. Paras juttu ikinä!
No katkera oon, koska oon tajunnu et oon miellyttäny kaikkia kokoelämäni, ja jos en, niin mut haukutaan alimpaan helvettiin. En oikeesti pysty enää nauttimaan elämästä, niinkuin ennen. Elämä on yhtä taistelua ja toivoisin vaan et tätä ei olis ikinä tapahtunu. Niin Ja
Mieheni on 23.
Ja hei, kuka nuori ei olis katkera ku lojuu sisäl suurimman osan päivästä eikä pääse mihinkään? Nuoruutta pitäis elää, eikä hukata. Nuoruus on vaa kerran ja vanhan ei enää jaksa.
Toivoisin tehneeni lapsia aikaisemmin,nyt pääsisi talon rakennukseen ja töihin kun on vielä hyvässä terässä.
On niitäkin pareja jotka tekee lapsen vanhemmalla iällä ja sitten onkin vaikea sopeutua lapsen tuloon kun ei yhtäkkiä pääsekkään enää mihin vaan ja milloin vaan, niin kun on tottunut jo vuosia tekemään.
Nuorena,kuinka nuorena?Ei ole hoitopaikkaa?Saahan sen tarhaan?