Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei ole olemassa mitään "hyväksymiskampanjoita" miestyyppisen kaljuuntumisen puolesta?

Vierailija
08.07.2016 |

Siis samaan tyyliin kuin esim. lihaville on. "Kaikenkokoiset naiset ovat kauniita" jne. Päinvastoin kaljuuntumisesta tuntuu olevan jopa hyväksyttyä vääntää vitsiä niin keskustelupalstoilla, tv-ohjelmissa kuin kahvipöydissäkin. Eihän se alati nouseva hiusraja miestä toki komista, mutta kyllä miehillä silti tunteet on. Ja varmasti tietävät ulkonäkövirheestään asiasta erikseen mainitsemattakin.
- kaljuuntuva pelle(kö?)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vittu perusta sellainen äläkä kitise! Vai pitääkö äitin tulla tekemään sekin sulle valmiiksi?

Miksi olet noin vihamielinen, jos minä teen aiheesta aloituksen keskustellakseni ja tiedustellakseni ihmisten mielipiteitä siitä? Ap

Vierailija
22/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet kuvittelevat että heidän täytyy pysyä immuuneina ulkonäköön kohdistuviin loukkauksiin, pitää suojakuori yllä. Miehet eivät tuo tällaisia asioita, että joku ulkonäöllinen pilkka voi satuttaa, juurikaan esille. Naiset osaavat olla äänekkäitä itseensä kohdistuvissa asioissa, miehet eivät. T. Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro 22 jatkaa. Hyvä että tällaisia asioita tuodaan esille. Miesystäväni on kaljuuntumassa ja olen itse ostanut hänelle kaiken maailman hoitoaineita ja hieronut niitä hänen päähänsä. Ehkä hän on kuvitellut etten koe häntä enää viehättävänä, mitä en tullut ajatelleeksi ollenkaan...

Vierailija
24/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kampanja pystyyn jos koet ongelmaksi. Minä ajoin hiukset pois yli 15 vuotta sitten ja sen koommin en ole asiasta kärsinyt eikä kukaan ole huomauttanut. Toki tietysti joskus harmittaa kun tietää että kovin moni nainen ei kaljusta kuumene (vaikka muuten ihan ok kroppainen ja lihaksikas yms olenkin), mutta eipä siitä voi naisia syyttää ja siihen ei kampanjat auta.

Mies

Vierailija
25/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan sitä "aja kaljuksi, nuo haivenet näyttää dorkalta" meininkiä. Eräs ystäväni on aina ollut pitkätukkainen mies ja nyt jo pahasti kaljuuntuva. Hän sanoi, että huudelkoot mitä huuteloi, pitkä tukka lähtee vasta, kun on viimeinenkin hius itsestään varissut. Hieno mies ja hyvä itsetunto. Toinen ystäväni peittelee kaljuuntuvaa päälakeaan muodikkailla hatuilla, ei ole vetänyt kaljuksi. Toki surullista, että kokee tarvitsevansa sitä peittämistä.

Sitten on niitä suhkutettavia maaleja hiuksiin, että kalju värjääntyy eikä loista niin selvästi.

Minä haluan kampanjan jossa kerrotaan, että puolikaljuna on ihan fine olla. Joku doven shampookampanja jossa olisi kaljuuntuvia miehiä, nuoria ja vanhoja, eri asteisia ja tyylisiä kaljuuntumisia. Ja siinä voisi hokea, että ollaan kaikki kauniita/komeita ihan tämmöisenään, luonnollisina. Kaljuuntuminen on luonnollista ja kaikki ihmiset kauniita! Kyllä!

T: ohimoiltaan kaljuuntuvan pitkätukan vaimo 33v.

Vierailija
26/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tykkää keski-ikäisistä naisista toinen kaljuuntuvista miehistä.

Vierailija
27/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vittu perusta sellainen äläkä kitise! Vai pitääkö äitin tulla tekemään sekin sulle valmiiksi?

Miksi olet noin vihamielinen, jos minä teen aiheesta aloituksen keskustellakseni ja tiedustellakseni ihmisten mielipiteitä siitä? Ap

Koska on typerää kysellä miksi jotain ei ole olemassa kun sen voi samalla panostuksella tehdä itse. Siksi.

Tokihan et ikinä mitään tukiryhmää tai kampanjaa perusta, koska todellinen agendasi on halveksia naisten kampanjoita, joita ihan kiitettävästi olet jo tuonutkin esiin.

Vähemmän puhetta, enemmän tekoja. Haasta joskus itsesi ;)

Vierailija
28/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän tuollaiset kampanjat lähinnä korostavat asian olevan noloa ja hävettävää ja miehet näkevät sen fuulan läpi ja muutenkin hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat.

Oletko ihan varma?

"out of the 729 men surveyed, 62% agreed that men’s hair loss affected the way they felt about themselves and the way they thought others felt about them."

http://smpclinic.com.au/the-psychology-of-hair-loss-and-self-esteem/

"Men with greater hair loss report more negative effects due to their hair loss across all age groups, but the effects were more pronounced in younger men."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9812025

"Increasing degrees of hair loss were associated with loss of self-esteem, depression, introversion, neuroticism and feeling unattractive. These effects were more marked for young men in the case of self-esteem, introversion and feeling unattractive."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7551645

Ap

Vierailija
29/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut mitään kaljuja vastaan.

Omalla miehelläni on hiusraja varsin takana ja päälaella ja takaraivolla hiukset harvassa. Ei se häiritse minua millään tavalla. Ihana mies hän on.

Vierailija
30/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on typerää kysellä miksi jotain ei ole olemassa kun sen voi samalla panostuksella tehdä itse. Siksi.

Tokihan et ikinä mitään tukiryhmää tai kampanjaa perusta, koska todellinen agendasi on halveksia naisten kampanjoita, joita ihan kiitettävästi olet jo tuonutkin esiin.

Vähemmän puhetta, enemmän tekoja. Haasta joskus itsesi ;)

Olet ilmeisesti vain riitaa haastamassa täällä, mutta sen lisäksi taisit nohevassa argumentoinnissasi unohtaa, että olemme keskustelupalstalla. Anna meidän muiden keskustella aiheesta rauhassa, vaikka et itse siitä keskustella haluaisi, kiitos. Ap

Vierailija
31/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska kukaan ei ole järjestänyt sellaista? Luuletko että joku niiden lihavien puoluesta on nuo kampanjat aloittanut?

Vierailija
32/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuunnuin parikymppisenä ja olen myös ylipainoinen. Eipä ole tullut mieleenkään, että jonkun pitäisi ruveta nostamaan minua jalustalle kummastakaan syystä. Laumasielujen hommia semmoiset hyväksymistarpeet

Vierailija
33/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ruman näköistä, kun niitä muutamia haiveniaan säästelee. Kaljuksi vaan, se on 100 kertaa paremman näköistä.

Tuo on bodysheimausta feministien mukaan.

Vierailija
34/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pälvi-kaljuuntunut mies. Aikoinaan vielä kun sitä tukkaa oli päälaella enemmän, niitä hiuksia yritti varjella (koska ajatteli että jos ne kasvaakin takaisin) mutta ei koskaan piilotella. Minä olen minä enkä muuksi muutu. Olen jo toistakymmentä vuotta antanut ajaa hiukset 3 millin terällä talvet kesät ja se kelpaa minulle. Tosin naisille ei ole kelvannut mutta se on sivuseikka.

Kyllähän sitä mieskin kaipaa hyväksyntää ja varsinkin monien vikojen mies, mutta koskaan en ole kokenut tarvetta muuttaa itseäni. Ketä minä sillä huijaisin paitsi itseäni?

Vierailija
35/37 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ihan.

Toisin kuin miehet luulevat tai ovat opetettu luulemaan, nainenkin näkee miehessä nuoruuden sen mukaantuomine etuisuuksin.

Vierailija
36/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliroolit taitavat vaikuttaa. Miehen odotetaan hyväksyvän kaljuuntumisensa ja siitä koituvan vittuilun paremmin kuin naisten omat ulkonäkövirheensä tai muuten miestä pidetään "kitisijänä", "ulisijana", "neitinä" tms.

Vierailija
37/37 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuunnuin parikymppisenä ja olen myös ylipainoinen. Eipä ole tullut mieleenkään, että jonkun pitäisi ruveta nostamaan minua jalustalle kummastakaan syystä. Laumasielujen hommia semmoiset hyväksymistarpeet

Ei hyväksyminen tarkoita jalustalle nostamista, vaan pikemminkin sitä, että muita ei nosteta jalustalle sinuun verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi