Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin teini ensimmäistä kertaa gynelle?

Vierailija
08.07.2016 |

Ei seurustelukuvioita, ei seksiä. Pitääkö silti käydä tarkistuksessa?

Omassa nuoruudessa ei todellakaan käyty ennenkuin "vahinko oli jo sattunut". Vanhempani eivät ohjeistaneet mihinkään.

Jos nuori seurustelisi, olisin vienyt jo. Mutta kun ei, niin onko tähän olemassa sopivaa ohjeistusta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menee itse kun on aloittanut seksielämän.

Asiahan ei sulle edes kuulu.

Vierailija
2/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle vain jos on jotain ongelmia. Tk lääkärille tutkimuksiin jos pitää pillerit hankkia. Muuten sinne ei tarvitse mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltä tiedät ettei nuoreksi harrasta jo seksiä? Immenkalvon tarkistus aina kun kotiin tulee ja toivoa ettei se ole hajonnut ei-seksi syistä?

Vierailija
4/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä turhia ravaamaan. Jos tarve ehkäisylle niin ne hakemaan, minkä ihmeen takia muuten mennä jos mitään vaivoja ei ole. Veisitkö pojan urologille tuossa iässä ja tilanteessa?

Vierailija
5/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 19 enkä ole koskaan käynyt gynellä. Seksielämää takana kolme vuotta. Vastaukseni siis kysymykseeni: jos teini valittaa jotakin ongelmia pinpsan kanssa. Eipä sinne muuten tarvitse mennä sörkittäväksi.

Vierailija
6/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 15-vuotiaana kun aloitin pillerit. Kohdunkaulansyöpä ja muut ongelmat voivat tulla myös nuorelle, joten  omasta mielestä yläasteella olisi hyvä aloittaa säännölliset käynnit gynellä. Kun muodostuu rutiini, siitä on helppo pitää kiinni myös aikuisiällä eikä se ole niin "noloa" parin kerran jälkeen :) 

Vierailija
7/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin 15-vuotiaana kun aloitin pillerit. Kohdunkaulansyöpä ja muut ongelmat voivat tulla myös nuorelle, joten  omasta mielestä yläasteella olisi hyvä aloittaa säännölliset käynnit gynellä. Kun muodostuu rutiini, siitä on helppo pitää kiinni myös aikuisiällä eikä se ole niin "noloa" parin kerran jälkeen :) 

Käythän myös säännöllisesti ortopedillä ja sydänlääkärillä jne jne jne? Samanlainen elin se pimppaloora on kun muutkin. Tarvitsee tarkistusta vain jos ongelmia löytyy ja seulonnan vasta sitten kun kuului sinne riski ikään.

Vierailija
8/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Kyllä mopopojat tekee tarkistukset.

Vierailija
9/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajille tiedoksi, sairastuin itse kohdunkaulan syöpään 20-vuotiaana (tässä välissä oli 2 vuoden käymättömyys gynellä, koulun th ei antanut lähetettä nuoren ikäni vuoksi, joten sitten menin omia reittejäni ja sain otatettua näytteen) ja gyne oli ensimmäinen joka otti aivan selkeät oireeni vakavasti ja ajoi asiaa eteenpäin. Itse olin ehtinyt elää sen kanssa oireiden perusteella n. 6kk-1v. 

Vitoselle, kuinka moni teini oikeasti kertoo vanhemmilleen alapään ongelmistaan...? Epäilen että harva :D 

t. 6 

Vierailija
10/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit "vienyt"?

Tämä on pedofiilimiehen aloitus. Kukaan äiti ei "vie" tytärtään gynekologille, ellei tämä ole gynekologisista syistä sairas ja haluaa äidin mukaan odotushuoneeseen.

Olettaen siis, että sekä teini että äiti ovat psyykkisesti terveitä, jota av:llä ei tietenkään voi aina pitää itsestäänselvyytenä.

Vierailija
11/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas, ihan tavallinen äiti olen joka ei tiennyt missä vaiheessa gynekologiset tarkastukset aloitetaan.

Ihme kyräilijöitä palsta täynnä.

Vierailija
12/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi on erikoislääkäri ja sellaisen vastaanotolle mennään yleensä, kun jotain on pielessä. Ei ole syytä tytärtä viedä tuollaiselle lääkärille.

Vierailija
13/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä 40+ ei ole koskaan käynyt gynekologilla. Enkä sen puoleen kardiologilla, geriatrilla, psykiatrilla tms. 

Vierailija
14/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein, kun teinillä oli vuotohäiriöitä.

Vierailija
15/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajille tiedoksi, sairastuin itse kohdunkaulan syöpään 20-vuotiaana (tässä välissä oli 2 vuoden käymättömyys gynellä, koulun th ei antanut lähetettä nuoren ikäni vuoksi, joten sitten menin omia reittejäni ja sain otatettua näytteen) ja gyne oli ensimmäinen joka otti aivan selkeät oireeni vakavasti ja ajoi asiaa eteenpäin. Itse olin ehtinyt elää sen kanssa oireiden perusteella n. 6kk-1v. 

Vitoselle, kuinka moni teini oikeasti kertoo vanhemmilleen alapään ongelmistaan...? Epäilen että harva :D 

t. 6 

Sinulla kuitenkin oli oireita. Jos oireita ei ole ei ole mitään syytä käydä nuorena turhaan

Vierailija
16/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on vilkas seksielämä ollut 15-vuotiaasta lähtien niin kuulut riskiryhmään ja hyväkin käydä  gynellä. Suurin osa yläkoulutytöistä ei gyneä tarvitse mihinkään. 

Vierailija
17/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 6 

Sinäkin olet selkeästi kuulunut riskiryhmään. Kouhdunkaulansyöpä on äärimmäisen harvinainen alle 25-vuotiailla.

Vierailija
18/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle mennään sitten kun on joku tarve eli ehkäisy tai jos on jotain ongelmaa. Ei muuten. Ei siellä käymisen vuoksi tarvi käydä.

Olethan aloittaja tilannut teinipojallesi eturauhastutkimusajan?

Vierailija
19/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin keski-ikäistyvä ensimmäistä kertaa geriatrille? t. 37-v

Vierailija
20/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jestas, ihan tavallinen äiti olen joka ei tiennyt missä vaiheessa gynekologiset tarkastukset aloitetaan.

Ihme kyräilijöitä palsta täynnä.

No olet saanut monta hyvää vastausta eli ei ole mitään aikaa missä pitää alkaa käydä.

Aivan hullua edes kysyä tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän