Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin suhteesi omiin vanhempiisi muuttui aikuinen-aikuinen -suhteeksi?

Vierailija
08.07.2016 |

Eli siis olette tasavertaisia aikuisia molemmat. Tapahtuiko jotain erityistä, esim. sait lapsen? Vai vaikuttiko vaan ikä? Vai oletko edelleen vanhempi-lapsi -suhteessa omiin vanhempiisi?

Meillä ei näytä tätä tapahtuvan. Välillä tuntuu, että menee vaan pahemmaksi neuvomiseksi. Mun vanhemmista on suuri apu mm. isä on taitava remontointihommissa ja moni homma olisi jäänyt tekemättä hänen taitojensa vuoksi (yleensä hän ehdottaa, että seuraavaksi voitais tehdä autotalli tms.). Yleensä neuvomiset ovat jotain sellaista, että meidän ehdottomasti pitäisi hankkia jotain mitä me ei todellakaan haluta tai sitten hävittää jotain todella tarpeellista. Tai sitten muuttaa jokin hyväksi havaittu käytäntö sellaiseksi, mikä tuntuu aivan järjen vastaiselta. Viimeisin episodi liittyi viilennyskoneeseen, jota on pidetty helteillä päällä yläkerrassa 30-60 min iltaisin ja sen jälkeen on hyvä nukkua. Hei eivät halunneet sitä käyttää ja repivät irti putken kanavasta, kun piti saada painovoimainen ilmanvaihto toimimaan. Oli kuulemma silti ollut kamalan kuuma, meidän talo on kuulemma niin kummallinen. Pois lähtiessä sitten sanoivat, että ihan turha kone, kannattaisi hävittää, mutta saa sen laitettua takaisin, jos satutte joskus tarvitsemaan. No, satuttiin tarvitsemaan ihan muutama tunti sen jälkeen. Kiva kun kävivät, mutta onneksi on välimatkaa reilut 300 km.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli lukea tama ketju. Niin monta samanlaista tarinaa.

Minun kohteluni vanhempien taholla oli jo jossain vaiheessa sitä luokkaa, että uhkasi mielenterveyttäni pahasti. Siitä selvittyäni tajusin arvoni heidän silmissään.

Pitää koittaa vielä kasvattaa persoonaa sen verran etten menetä hermoja heidän kohtelusta.

Meillä kysytään esim. kadulla reittiohjeita ohikulkijoilta, vaikka minulla olisi kartta käsissä ja olisin sen useampaan kertaan maininnut. Eihän minun ohjeet 800m matkalle voi pitää paikkansa...

Vierailija
42/42 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä muutu normaaliksi aikuinen-aikuinen -suhteeksi. En enää ole suhteessamme lapsi, mutta oudolla tavalla varomme toisiamme, yritämme säästää toisiamme jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla