Miettikääpä jos mies kysyy naisen kengänkokoa ja nainen vastaa 41
Niin kuinka tyytyväinen mies on vastaukseen?
Vähän sama kuin jos nainen kertoisi että hänellä on selluliittinen perse, kynsisieni, kananpersehiukset, akne ja painaa 110 kg.
Että mua risoo. Miksi juuri mulla pitää olla miehen jalkaterät?
Kommentit (73)
Ihailin aikoinaan prinsessa Dianaa (väitteisiin mielenterveysongelmista yms. en ota kantaa) ja katselin aina tarkkaan pukeutumisen ja korut ym. Ja täytyy sanoa, että ihan varmasti oli vähintään 41 kengän koko. Mahtoiko jotenkin "pilata" eleganssinsa tms? :D
On jollain traumaattiset ongelmat. Mullakin on 41, eikä tahtia haittaa. Jäännöskokoja löytyy kivasti alelaarista puoleen hintaan :) Kaverin kanssa kerran vertailtiin, ja hänellä 42, ja saman pituisia ollaan. Hyvin pysyy pystyssä myös.
Mun jalat on 42 kokoa ja käytän miesten kenkiä, koska naisten kengät loppuu kokoon 41. Ja mulla on vielä tosi leveet jalat :/ mut sen asian kanssa täytyy vaan yrittää elää, kun ei niitä jalkoja saa mitenkään pienemmiksi. T.N21
Vierailija kirjoitti:
Ja naisella koko 37 on sentteinä 23,5 ja koko 41 on 26.
Eihän tuollaista käytännössä edes huomaa. Hei jotain suhteellisuudentajua noihin ongelmiin...😂
No eipä ole huomattavaa eroa ulkonäöllisesti. Paljon on sentteinä 43 ja 45 koot?
Näin vähän lyhyenä miehenä (174) on oikeastaan ihan kiva, että nuo jalat ovat kunnollista kokoa (46). On mennyt tuo kasvu vähän maata pitkin...
Minä taasen ihmettelisin miestä joka kysyy kengän kokoa, ellei tapaukseen liittyisi kenkäkauppias.
Jos mies kysyy jotain naiseen liittyvää henkilökohtaista, niin se on ennemminkin kuppikoko.
41 on nykyään hyvin tavallinen kengänkoko, tuohan se loppuu ensimmäisenä kaupoistakin !
Niin ja lohdutuksena teille 41 koon käyttäjille taitaa löytyä kivoja kesäkenkiä. Minulle ne on aina liian pitkän mallisia. Näyttäisin sellaiset jaloissa hassulta kun ei sinne kärkeen tulisikaan niitä hyvin huollettuja varpaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista käytännössä edes huomaa. Hei jotain suhteellisuudentajua noihin ongelmiin...😂
No eipä ole huomattavaa eroa ulkonäöllisesti. Paljon on sentteinä 43 ja 45 koot?
Tuon ensimmäisen googlettamani taulukon mukaan 44 on 28cm. 45 ei enää ollut, mutta sentti tuossa on se ero kokojen välillä.
Eli aika mitättömiä nuo erot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 25v naimisissa, mies oli työnsä puolesta suomalaisessa kenkäfirmassa käymässä.
Sai valita sieltä kengät, kultaisena miehenä valitsi minulle, ihanat nahkakorkkarit, punaiset, koko 36.Välillä ihmettelee kun en käytä, kerron säilyttäväni erikoistapauksiin, kengän numeroni on 39 ja 100kg paino niillä korkkareilla jättää kuopat laattalattiaankin.
Eli ei ainakaan meillä ole koskaan tullut minun kengänkokoni puheeksi.636
Tässä kiteytyy hyvin se mitä tällä aloituksella haen. Miehet luulee että naisilla on pienempi jalka kuin se todellisuudessa on ja naiset luulevat miehillä olevan isompi jalka kuin oikeasti onkaan.
Verratkaapa joskus jalkojanne miehenne kanssa. Voitte yllättyä. Minäkin luulin vielä viime parisuhteessani että miehellä on paljonkin isompi jalka kuin minulla. Hän käytti kokoa 45. Vertasimme jalkjoamme ja hänellä oli noin sentin pidempi jalkaterä kuin minulla. Se siitä merkittävästä kokoerosta...
Ap
Ja lisäksi kiteyttää myös sen, että todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä minkä kokoinen jalka on. Se mies on kuitenkin nähnyt ne jalat ja silti luulee niitä pienemmiksi kuin mitä ne oikeasti ovat. Eli lyhyesti sanottuna erot ovat niin mitättömiä loppujen lopuksi.
Siis onko nykyään oikeasti naisilla noin isoja jalkoja? Lastenosastoltakin löysin yhdet 39:t, mitä ihmettä?
N24, kenkä 37
Ketään miestä ei kiinnosta kengännumerosi. Ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Öömh. Olen pitkä nainen (melkein 180cm) ja kengänkoko on 42. Ei mitään ihmeellistä minusta.
En osaa pitää alle 180 cm naista pitkänä, kun minusta alle 180 cm miehet ovat lyhyitä, eli selvästi alle nykyisten nuorten miesten keskimitan. Naisen tulisi olla vähintään miesten keskimitan verran ollakseen pitkä. Toki jos keski-ikäiset ja mummut ja vaarit lasketaan onhan lähes 180 senttiä pitkä.
Suomalaisen keskipituus on reilussa viidessä kymmenessä vuodessa noussut huimasti. Nuoret miehet ovat hollantilaisten jälkeen maailman pisimmät. Mutta Ruotsin tavoin keskipituus voi Suomessakin kääntyä laskuun samoista syistä.
Eiköhän meissä kaikissa ole jotain yleisestä kauneusihanteesta poikkeavaa. Toki maailmassa on kourallinen ns. geenilotossa voittaneita, mutta 99 % meistä on ihan tavallisia ihmisiä, joilla on joku "virhe" kropassaan. Tämän aloituksen listasta harvalla ei ole MITÄÄN noista huonoina luetelluista ominaisuuksista. Esim. minulla on kyllä siro 38-jalka, pitkät kiharat hiukset ja olen hoikka. Mutta selluliittia on, samoin aknea. Eipä ole nämä virheet miehiä koskaan tuntuneet haittaavan, vaan vientiä on ollut. Luulenpa, että hymy ja mukava luonne ovat olleet ne tärkeimmät valttini miesmarkkinoilla, ei mikään yksittäinen kropan osa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nykyään oikeasti naisilla noin isoja jalkoja? Lastenosastoltakin löysin yhdet 39:t, mitä ihmettä?
N24, kenkä 37
Onhan ihmisen keskipituuskin noussut sieltä keskiajalta, miksei myös muut mittasuhteet?
Eikä 37 nyt edes ole niin hirveän montaa senttiä pienempi jalka kuin vaikka tuo 41 mitä kauhistelet.
Mun jalka on 39, miehellä 42. Olen meistä pidempi, eroa n. 5cm. Kyllä meidän jotkut kengät näyttävät aika samankokoisilta, senteissä ei ole kovin paljoa eroa varsinkin kun minulla jotkut kengät ovat mallista riippuen myös kokoa 40. Ei se miestä kiinnosta sen enempää kuin minuakaan, mutta tuskin osaisi minulle oikean kokoisia kenkiä ostaa.
Heh, mä olen 178 cm pitkä ja kengänkoko vaihtelee 40-41. Näyttäisi jokseenkin oudolta jos pitkällä ihmisellä on pieni töppöjalka. En ole tästä tajunnut kehittää mitään kompleksia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi koko on 2/3 cm. Siis 45 on 30cm, 43 on 28,7 cm.
Mulla kengän koko on 39-40, miehellä taasen 43-44. Ja tietää kyllä mun koon, usein ostelee mullekin tennareita. Olemme kummatkin adidaksen erilaisten kenkien keräilijöitä, molemmilla yhteensä adduja eri väreissä ja malleissa lähemmäs sata paria. Ja ei ole miestä hirvittäneet mun jalat ikinä. Ei tuo koko 41 ole edes mitenkään outo naisella mielestäni.