Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies oli vuokrannut asuntoauton yllätykseksi uusperheen kesälomalle

Vierailija
07.07.2016 |

Tilanne on melko tulehtunut jo entuudestaan. Olemme molemmat nyt lomilla, samoin lapset (entisistä liitoista) ja hän rahapulassaan on yksin päättänyt, että lähdemme asuntoautolla tällä porukalla kiertelemään suomea.

Olen niin raivona, että en tiedä mitä sanoisin! Sopinut jo jotain yöpymisiä sukulaistensa (ei olla tekemisissä) mökkien pihaan, kehuen, että tuo meidän "Maija", siis minä voin kokkailla ja auttaa (heinätöitä ym.) !

Auto on maksettu, sitä ei voi perua. Miten menettelen ? En todellakaan halua lähteä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä lähde, kukaan ei pakota.

Vierailija
2/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua lähteä, sehän voisi olla kivaa! Sanot vaan että et tee heinätöitä tms., miksi sun pitäisi tehdä jos yövyttekin autossa ettekä toisten nurkissa. Ja ehdota että olette ainakin osin myös leirintäalueilla. On kai tuo parempi kuin olla koko loma kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä halpoja asuntoautoja saa, jos kerran on rahapulassaan sellaisen vuokrannut?

Vierailija
4/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin painajainen. Siis, myös niille sukulaisille:)

Vierailija
5/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle et lähtee omien lastensa kanssa. Tee sä omien kanssa jotain muuta. :)

Vierailija
6/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö menettelet? Jos et halua lähteä, et lähde. Hyvin yksinkertaista. Aikuinen mies osaa varmasti lomailla yksinäänkin, tai lastensa kanssa, jos haluaa ottaa heidät mukaan.

Vierailija
7/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ostoskeskuksen pihassa ainakin eräs turkkilainen vuokraa ja myykin todella edullisesti käytettyjä, vanhoja asuntoautoja.  Jos useampi henki niin monin verroin halvempaa kuin halvimmatkaan motellit.

Vierailija
8/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies erehtyi kerran vuokraamaan halvan asuntoauton kalareissua varten, eikä erehdy toiste. Käytiin hakemassa ja ajettiin sitten peräkkäin. Siitä lähti sellainen katku, että pysyin suosiolla melko pitkän matkan päässä, siis huomattavasti tarvittavaa turvaväliä suuremman matkan. Onhan näitä katkuautoja tuolla tien päällä aina välillä. Olivat pojat jännän äärellä, että pääseekö sillä LAppiin ja jos pääsee, pääseekö pois Hyvin se meni, mutta kulutus aika kova ja se haju oli tullut sisällekin. 

Vierailija
9/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten olisit halunnut tehdä? Onko sulla niin paljon rahaa, että olisit kustantanut kaikki yhdessä lomalle, vai ajattelitko sinä lähteä vain omien lastesi kanssa? Olisiko mies lapsineen tullut mukaan vai olisitko jättänyt miehen lapset äidilleen? Mikä se pahin ongelma tässä on?

Vierailija
10/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin nyt ensin itse auton vuokraajalta, eikö tosiaan voi perua. Jos ei voi, ehkä lähtisin matkaan. Mutta teillä on paljon puhuttavaa miehen kanssa.

Ja se lienee selvää, että mahdollisista kokkailuista ja muista töistä mies tekee vähintään puolet! Sinä et ole sitoutunut mihinkään.

Vierailija
11/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerrn kun mies päättää kesälomareissusta, kaikki mahdollinen on jo alkuasetelmiltaan väärin.

Vierailija
12/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ihan painajaismaista! En lähtisi. Et sinä ole mitään luvannut, joten mies menköön yksin pentujen kanssa. Itse ottaisin halvat lennot kaupunkilomalle eurooppaan, yksin :)

Vierailija
13/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen jos mies tekee minun ajan- tai rahankäyttöäni koskevia päätöksiä, niin suutun. Ja eipä sitten mieheni ole semmoisia toista kertaa tehnytkään.

Olen uusiosuvun mummopuoli. Olen mukava, tulen toimeen lasten kanssa ja osaankin yhtä ja toista. Suostun lapsenvahdiksi jos minulla on aikaa ja energiaa. Leivon kakun pyydettäessä juhliin, jos tiedän minulla olevan semmoiseen aikaa. Mutta joo, en ole yhtään spontaani, niin muodikasta kuin se olisikin. Teen aika vaativaa työtä, harrastan sitä sun tätä, ja omakin suku on. Joten juu ei, minun mieheni ei saa ikinä koskaan kuvitella että hänen suunnitelmansa sopisi minulle, ei ikinä näyttää vihreää valoa minnekään suuntaan ajankäyttöni suhteen eikä ikinä muutenkaan laskea sen varaan, että olen lähtemässä hänen ideoihinsa mukaan. Ja samaa toimii tietysti myös toisinpäin; minäkään en laske miehen ajankäytön varaan mitään suunnitelmiani, jos niistä ei ole neuvoteltu.

Päätöksiä ajastani tai rahastani ei mies ole muistaakseni koskaan kyllä erehtynyt tekemäänkään, sen verran on fiksu. Mutta joskus hän on olettanut ilman muuta että mulle esim. sopii joidenkin alle kouluikäisten yökyläily jonain tiettynä viikonloppuna. Kun on pari tämmöistä keikkaa saanut hoitaa penskojen kanssa ihan keskenään minun kadottua kuvioista, on ihmeeksi oppinut neuvottelemaan asioista kanssani.

Vierailija
14/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on melko tulehtunut jo entuudestaan. Olemme molemmat nyt lomilla, samoin lapset (entisistä liitoista) ja hän rahapulassaan on yksin päättänyt, että lähdemme asuntoautolla tällä porukalla kiertelemään suomea.

Olen niin raivona, että en tiedä mitä sanoisin! Sopinut jo jotain yöpymisiä sukulaistensa (ei olla tekemisissä) mökkien pihaan, kehuen, että tuo meidän "Maija", siis minä voin kokkailla ja auttaa (heinätöitä ym.) !

Auto on maksettu, sitä ei voi perua. Miten menettelen ? En todellakaan halua lähteä.

Hmm... ottaisit selville ennen provoamisia. Millaisia heinätöitä olisi tarjolla? Kun sitä perinetsitä seiväsromantiikkaa ei enää missään harrasteta, kaikki tapahtuu koneellisesti eikä rattiin taideta avuttomia päästää?

Vierailija
15/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää reissuun, mutta ei minnekään sukulaisten vaivoiksi tai talkooväelsi. Ottakaa joku kohde, vaikka huvipuisto toisella puolrn maata. Tai lähtekää Ruotsiin. Mutta mies saa maksaa.

Vierailija
16/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin paalauskoneen puikkoihin, Maija! 

Vierailija
17/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... ottaisit selville ennen provoamisia. Millaisia heinätöitä olisi tarjolla? Kun sitä perinetsitä seiväsromantiikkaa ei enää missään harrasteta, kaikki tapahtuu koneellisesti eikä rattiin taideta avuttomia päästää?

Itseasiassa, kyllä jotkut harrastaa. Esim. kaverilla on heppa ja he tekevät perinteisellä menetelmällä heiniä. Muita elikoita ei ole, sellainen harrastusmaatila heillä. Heillä ei ole omaa traktoria, vaan kuokalla kaivavat ja kyntämään palkkaavat jonkun. 

Vierailija
18/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
19/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapulassa ei kyllä vuokrailla asuntoautoja. Se on tosi kallista.

Vierailija
20/41 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoauto vie tosi paljon polttoainetta. Jos on rahat tiukalla, niin ainakaan kauas ei kannata lähteä.

Ehkä reissu voi jopa lähentää teitä. On pakko tulla toimeen. Kuitenkin te haluatte olla perhe.