Lentokoneruoka ala-arvoista: nauta oli paistettu kypsäksi (yleensä AINA medium!)
Kyllä oli yhtä tyhjän kanssa tuo lämmin ruoka! Nauta oli sitkeää kuin mikä, ja lisäksi paistettu kypsäksi, vaikka sanoin lentoemännälle ystävällisesti, että haluaisin sen mediumina. Ja kuka hemmetti pystyy syömään muovisilla ruokailuvälineillä mitään? Seuraavalla kerralla varmaan pakko ostaa bisnekseen lippu, kun ei tunnu olevan MINKÄÄNLAISTA tasoa muuten.
Kommentit (24)
No et kait oikeasti kuvitellut että koneen kokki olisi kiinnostunut rahvaan toiveista?
Lentomatkan huvituksia on arvailla mitä ruoka ylipäänsä on: nautaa, sikaa vaiko kenties kanaa. Ulkomuoto, rakenne, mausteet tai lisukkeet eivät sitä mitenkään selkeästi paljasta. En kylläkään ole syönyt lentoyhtiöiden ruokia enää vuosiin kuin satunnaisesti. :)
Voi apua, vieläkö joku matkustaa muulla kuin omalla koneella! Kuinka rahvaanomaista.
Vierailija kirjoitti:
OLIKO DC-9 VAI DC-10 millä lensit?
No ihan kuule Airbus oli ja Bangkokiin lennettiin. DC-10:llä olen lentänyt joskus ala-asteella Kyprokselle. :)
Mua vituttaa lentoasemalla se, että mitään ei saa ottaa mukaan ja mitään siellä ei myydä. Sitten sitä paskaa tarjotaan nenäneteen kauhottavaksi, joka on lastenannoksen kokoinen.
Sinkkumies
No tiedoksi, mutta ei se business ruoka kyllä sen parempaa ole. Oikeat ruokailuvälineet ja pikkuisen fiinimpi esillepano, mutta ihan samaa sekin on.
Vierailija kirjoitti:
No tiedoksi, mutta ei se business ruoka kyllä sen parempaa ole. Oikeat ruokailuvälineet ja pikkuisen fiinimpi esillepano, mutta ihan samaa sekin on.
HAH HAH! Tuo on ihan täyttä soopaa! Kerran olen lentänyt bisneksessä Bangkokiin, ja kyllä se ruoka oli ihan erilaista. Saihan sen tilata ruokalistalta. Siinä oli ensin antipastolautanen, alkukeitto, pääruoka ja lopuksi jälkiruoka ja kahvit. Alkukeiton kanssa sai tuoretta valkosipulipatonkia niin paljon kuin jaksoi syödä. En ole ikinä ollut niin täynnä lentokoneessa kuin tuon rupeaman jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Sanoo palstamamma , joka ei ole koskaan bisneksessä matkustanutkaan. Ero on aikamoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa lentoasemalla se, että mitään ei saa ottaa mukaan ja mitään siellä ei myydä. Sitten sitä paskaa tarjotaan nenäneteen kauhottavaksi, joka on lastenannoksen kokoinen.
Sinkkumies
Helsinki-Vantaalla on ainakin Alepa, ja ruokia jotka eivät ole nestemäisiä saa viedä koneeseen.
Lentokone ei ole ravintola, ja ruoka on vain ohjelmanumero matkustajille, sekä ruoan tarjoamisella ehkäistään ihmisten kiukustumista nälissään, tarkoitus ei olekaan syödä mahaansa täyteen niin , että vyötä pitää avata.
Ei kai kukaan usko että lentoemännät tekee safkat? Ne tehdään lentokentän cateringissa, jäädytetään ja koneessa ne lämmitetään lämpökaapeissa.
No jaa, olen saanut koneessa sekä elämäni pahinta ruokaa, että parasta. Pahin oli Helsinki-Tokio (Finnair), mautonta mössöä, josta ei osannut sanoa mitä siinä oli. Tosin myös parasta olen saanut lentokoneessa, Teriyaki-kanaa lennolla Azoreille (Finnair). Lontoon lennolla taas viime vuonna oli lihapullia jotka taisi olla Ikeasta, hyviä oli, loppui kesken, meidän rivi ja takana olleet sai viimeiset. Yhtiö Norwegian.
Vierailija kirjoitti:
No et kait oikeasti kuvitellut että koneen kokki olisi kiinnostunut rahvaan toiveista?
Ei lentokoneissa mitään kokkeja ole, ne ateriat tulee valmiina koneisiin. Eikä niissä kyllä mitään naudan filepihvejäkään tarjoilla.
Kun et matkusta busineksessa, ei he tilaa lennolle niitä julkkiskokkeja eikä edes muualla ansioituneita huippuja riitä tavalliselle lennolle.
Koska ostat vain turistiluokan lipun, lennollasi henkilökunta on toiveistasi huolimatta koulutettu lähtökohtaisesti lentoemännän ja stuertin tehtäviin.
Vaikka heidän koulutus ei vastaa toiveitasi, eiköhän he silti yritä tehdä taitojensa pohjalta parhaansa. Joskus minullakin pääsee mediumiksi tarkoitetut pihvit welldonen puolelle, vaikka minulla on ihan diplomi-insinöörin koulutus ja laitan liki päivittäin ruokaa. En osaa kuvitellakaan, kuinka onnistuisin jos yrittäisin perhettämme suuremmalle porukalle paistaa. Jos samalla pitää hoitaa muita ammattiinikin kuuluvia työtehtäviä, saattaisi joku pihvi välillä paahtua jopa karrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lentokoneissa mitään kokkeja ole, ne ateriat tulee valmiina koneisiin. Eikä niissä kyllä mitään naudan filepihvejäkään tarjoilla.
Et vissiin ole koskaan lentänyt? Totta kai siellä on kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lentokoneissa tarjotaan naudan filepihvejäkin, ja joillain lentoyhtiöillä on jopa kokki ykkösluokassa.
Se riippuu ihan matkustajan omasta taalatilanteesta, millaista palvelua on varaa maksaa ja sen myötä vaatia.
No joo, aloituksessa oli yritystä mutta huonoksi jäi.