Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten oppia olemaan meikkaamatta?
07.07.2016 |
Olen meikannut rajun kiusaamisen takia aina ylä-asteelta saakka. Tuo toi turvaa, mutta nykyään meikkaaminen tuntuu raskaalta askareelta mikä on pakko tehdä ellei halua paniikkikohtausta kaupassa. Tunnen oloni muuten järkyttävän rumaksi. Miten lopettaa meikkaaminen vai pitäisikö vaan kävellä suoraan terapiaan ja katsoa pamahtaako BDD-diagnoosi?
Kommentit (2)
Kuulostaa, että ongelmaasi on terapia ykkönen ja kakkosena sitten mietit meikkiasiaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mä olen aikanaan lopettanut melko paljosta meikkaamisesta kokonaan ihan seinään, kun puhkesi moniulotteinen kosmetiikka-allergia, eikä ollut käytännössä mahdollista selvittää, mikä kaikki allergiaa aiheutti.
Ensin sitä tuntee olonsa järkyttävän rumaksi. Mulla on vielä luontainen väritys suurinpiirtein sama kuin lautasellisella vehnäjauhoa, joten ero meikattuun olikin ihan huomattava. Sulla jos on kyse vain siitä, että et halua käyttää aikaa meikkiin, on kuitenkin mahdollista ottaa kestoväri kulmiin ja ripsiin, se vähnetää jauholautasefektiä. mulle sekään ei käynyt, joten oli vain totuttava. Muutamassa viikossa tottui uuteen peilikuvaa. Myös ympäristö tottui. On kestettävä, että ensin tuntee olonsa hölmöksi ja rumaksi, se menee ohta ohi.
Asiaa auttaa, jos sinussa on jotain muuta tärkeää , mitä itsessäsi arvostat, kuin ulkonäkö. Jos sulla on joku harrastus, josta nautit tai pidät itseäsi älykkääänä ja opiskelet tms. Voit keskittyä näihin.
Jonkunlainen lohtu on ehkä myös siinä, että meikkaamisen lopettamisen jälkeen mun iho on aina ollut paremmassa kunnossa kuin koskaan sitä ennen.