Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korva on menossa tukkoon ja sain huuhteluajan

Vierailija
07.07.2016 |

Vasta viikon päähän. Kannattaako jo nyt laittaa removaxia vai meneekö korva ehkä kokonaan tukkoon? Vai voisko se vaha jo liueta vähän pois? Mitä suosittelisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitat. Meidän terveyskeskukseen ei edes saa aikaa, jos ei lupaa käyttää tuota tököttiä itse ensin. Tosin viime kerralla sanoivat, että nykyään asiakkaan pitää mennä ostamaan joku vesiruisku apteekista ja hoitaa homma itse kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Remowaxit sun muuthan on ihan kusetusta. Ihan tavallista ihoöljyä mulle on lääkäri tuohon suositellut.

Vierailija
4/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapumppu apteekista. Lämmintä vettä siihen ja eikun pumppailemaan lavuaarin yllä. Ota tuoli ja pyyheliina olkapöille kastumisen vuoksi.  Kallista pumpattavaa korvaa lavuaaria kohden ja anna mennä. Seuraa lavuaarista kuinka kokkareet irtoavat hiljalleen.

Toimenpide voi kestää kauankin. (19 min.).

Lopuksi itselläni tulee sellainen lyijykynän paksuinen kokkare/läjä. Se on siis huomattavan suuri ja melkein musta. Kun se on tullut huomaa kuinka korva aukeaa ja oikein kihisee kun kuulee kaikki hiljaisetkin äänet.

Itse joudun tekemään em. toimenpiteet n. neljä kertaa vuodessa molempiin korviin.

Tekniikkan opetteluun kannattaa laittaa aikaa. Siis aluksi tulee korvasta vain sellaisia pieniä kellertäviä nökäreitä. Ja joka pumppauksella ei niitäkään. Kannattaa olla kärsivällinen!

T: Pumppaaja Elmeri.

Vierailija
5/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmeri jatkaa:  typo 19min = 10 min.

Vierailija
6/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelin terveyskeskukseen (aikoja varaamatta) ja ilmoitin, että korva lukossa ja 20min. päästä se oli huuhdeltu ja auki. Tämä siis 3v sitten, onko noin paljon muuttunut siinä ajassa vai terveyskeskuksissa eroa?

Vierailija
7/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Removaxia saa laittaa aikaisintaan huuhtelua edeltävänä iltana, koska siinä on syövyttäviä aineita. Jos se pääsee muhimaan korvassa liian kauna, voi korvakäytävä kesiä niin paljon, että se tulehtuu.

Vierailija
8/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin viime vuonna huuhtelu. Tosiaankin riittää että laitat edellisenä iltana, on tehokas aine. Käyttöohjeet aika selkeät.

Vierailija
10/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarissa sen tekee aina hoitaja mutta esim.korvaklinikalla aina lääkäri. En alkais kyllä itse tekemään. Ethän tiedä vaikka tärykalvosi olisi puhki tai tulehdus korvassa.

Vierailija
11/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kaksi vuotta sitten korva aivan tukkoon. Kävin työterveydessä sitä kahdesti huuhdottamassa, hoitajat eivät vaan saaneet sieltä irti kuin jotain murusia. Korva tuntui menevän vaan enemmän tukkoon siitä vedestä ja Remowaxista. Lopulta hoitaja varasi minulle ajan korvalääkärille, joka ensin imuroi korvaa ja vielä viimeisen tulpan rikkoi jollain pinseteillä ja veti muru kerrallaan ulos. Ja voin sanoa, että kyllä teki kipeää! Vedet silmissä painoin päätä penkkiä vasten, että saisin pidettyä pääni paikoillaan. Se kipu tuntui samalta kuin silloin kun hampaani tulehtui pahasti, oli sellaista jomottavaa yhtenäistä särkyä. Lääkäri sanoikin siinä työskennellessään, että vesi oli vikatikki tänne korvaan.

Ihan vaan mainitakseni, että ei se korvan putsaus aina käy niin helposti että vedellä hoidetaan tukokset pois. Siitä voi tulla jopa lääkärireissu jos oikein pahaksi pääsee.

Vierailija
12/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kaksi vuotta sitten korva aivan tukkoon. Kävin työterveydessä sitä kahdesti huuhdottamassa, hoitajat eivät vaan saaneet sieltä irti kuin jotain murusia. Korva tuntui menevän vaan enemmän tukkoon siitä vedestä ja Remowaxista. Lopulta hoitaja varasi minulle ajan korvalääkärille, joka ensin imuroi korvaa ja vielä viimeisen tulpan rikkoi jollain pinseteillä ja veti muru kerrallaan ulos. Ja voin sanoa, että kyllä teki kipeää! Vedet silmissä painoin päätä penkkiä vasten, että saisin pidettyä pääni paikoillaan. Se kipu tuntui samalta kuin silloin kun hampaani tulehtui pahasti, oli sellaista jomottavaa yhtenäistä särkyä. Lääkäri sanoikin siinä työskennellessään, että vesi oli vikatikki tänne korvaan.

Ihan vaan mainitakseni, että ei se korvan putsaus aina käy niin helposti että vedellä hoidetaan tukokset pois. Siitä voi tulla jopa lääkärireissu jos oikein pahaksi pääsee.

Minulla auttanut jo neljännesvuosisadan ajan.. Tuo pahaksi pääseminen on myös sitä, että sietää sitä tukkeumaa liian kauan, jolloin korva(käytävä) saattaa tulehtua jne.

Kannattaa kokeilla tuota konstiani kuitenkin.

T Pumppaaja Elmeri