Pakkaan varmasti taas liikaa vaatetta mukaani..
Tosiaan, +33 asteen lämpöä pian edessäpäin parille viikolle ja olen tehnyt tapani mukaan listaa mukaan haluamistani vaatteista. Tällä hetkellä listasta löytyy seuraavaa:
5kpl hameita (musta ja kermanvaalea pitsinen, beige pellavainen ja musta+vihreä tiukka polvimittainen)
1kpl maksimekko
2kpl polvimittainen mekko
1kpl farkkusortsit
1kpl polvimittaiset lököhousut
4kpl ohuenohuita läpikuultavia puseroita
8kpl erilaisia t-paitoja
Ja sitten erilaisia allas/rantahiutuloita olisko 3-4kpl..niin ja pari ohutta erilaista neule"takkia" harteille heitettäväksi illalla jos asu tai muu "vaatii". Sitten tietty joku yöpaituli, alustvaatteita ja kenkiä.
Apuva! pesulapalvelua tuossa paikassa ei ole, itse voi ilm kyllä pyykkiä pestä..
Kommentit (22)
"Pakko" kai se on jotain ostaa, kuten aina;) mutta en kyllä tarvitsisi mitään..josko jättäisin tuon mustan ja vihreän tiukan hameen pois..toisaalta ne on noista ne "simppelit" tyylikkäät jotka vois helposti asustaa iltaravintolaan sopivaksi...nuo pitsihameet on vaan niin ihanat että ne haluaisin siksi mukaan. Ja tuo beige on sitten sellainen "rennompi" mutta siisti sekin. Huoh.
Voiko yläosia olla liikaa? kun kuitenkin hikoilee ja haluaa erilaisia asukokonaisuuksia iltoihinsa..
ap
Mulla on yhdet kengät jotka vie eniten tilaa ja muut sitten tyyliin läpsykkäät ja ballerinat jotka mahtuu matkalaukun sivutaskuun.
ap
Ihan hyvältä tuo kuulostaa. Nyt vaan vähemmän stressausta ja enempi iloa matkasta.
Millaisia noi ohuenohuet läpikuultavat puserot on? :)
No ei tuossa nyt niin järjettömästi mun mielestä ollut, jos kyse on kahden viikon lomasta. Jos vaatteet hikoaa kunnolla tai menee aurinkovoiteeseen, voi niitä olla hankala nyrkkipyykillä pestä & monesti sitten tarvitaan ainakin kunnon kuivaus- ja silitysmahdollisuus. Kävisin läpi asukokonaisuudet ja jos joku hame/paita käy vain yhteen asuun, niin miettisin silloin onko joku muu järkevämpi. Tietysti jos laukku on nyt jo liian painava tai ajattelit shoppailla paljon kesävaatteita, niin sitten on eri asia.
Itse pakkaan aina suht reilusti, inhoan joutua tilanteesee, että on pakko ostaa jotain "ihan kivaa" tai välttävää. Kengät olen tosin kantapään kautta oppinut karsimaan, harvemmin tulee käytettyjä knnon korkoja tai edes kovin umpinaisia nahkakenkiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa nyt niin järjettömästi mun mielestä ollut, jos kyse on kahden viikon lomasta. Jos vaatteet hikoaa kunnolla tai menee aurinkovoiteeseen, voi niitä olla hankala nyrkkipyykillä pestä & monesti sitten tarvitaan ainakin kunnon kuivaus- ja silitysmahdollisuus. Kävisin läpi asukokonaisuudet ja jos joku hame/paita käy vain yhteen asuun, niin miettisin silloin onko joku muu järkevämpi. Tietysti jos laukku on nyt jo liian painava tai ajattelit shoppailla paljon kesävaatteita, niin sitten on eri asia.
Itse pakkaan aina suht reilusti, inhoan joutua tilanteesee, että on pakko ostaa jotain "ihan kivaa" tai välttävää. Kengät olen tosin kantapään kautta oppinut karsimaan, harvemmin tulee käytettyjä knnon korkoja tai edes kovin umpinaisia nahkakenkiä.
Ja mulle on myös käynyt niin, että yksi hame repesi jo ekana päivänä niin pahasti ettei sitä todellakaan voinut käyttää... Siksikin varaan mielelläni vaikka yhden asun liikaa tms. :)
Voisiko toisen tiukkishameen jättää kotiin? Itse ottaisin ehkä varmuuden vuoksi pitkähihaisen paidan ja pitkät housut, ohuet ja kevyet. Jos sattuu tulemaan kylmä ilta tai palaa auringossa pahasti, on hyvä saada jotain peittävää.
Mutta kumpi "tiukkishame"? kummallekin värille olisi käyttöä kun on yläosina sekä väriä että mustaa:)
Nuo ohuenohuet puserot on sellaisia joista näkyy iho läpi, kuviollisia, 1 niistä on tämä http://www.lindex.com/fi/sale/naiset/ylaeosat/7405685/Vaeljae-sifonkipu… joka on muuten tuon mustan tiukkishameen kanssa tosi kivan näköinen yhdistelmä.
On niistä yksi sellainen josta ei taida läpi ihan niin hyvin näkyä, taivaansininen yksivärinen liehuva hellepusero.
ap
Ajattelin 8 lähtiessä laittaa päälleni mustat hieman lökötyyppiset mutta siistit, ja lahkeissa tiukkisresorit, pitkät housut, hihattoman topin ja farkkupaidan, muuten en pitkähihaisia/lahkeisia ota mukaani, siellä on niin lämmintä. En aio palaa, on taas hankittuna sk30-50 suojia.
ap
Noistä tiukoista ja läpinäkyvistä tuli mieleen kysymys minne olet menossa? Miten paikalliset pukeutuvat, nimittäin jos kovin peittävästi, pitäisikö turistinakin pukeutua peittävämmin, siis muualla kuin rannalla?
Ottaisin vain 2 hametta. T-paitojen lisäksi ottaisin toppeja ja pari tunikaa. Maksimekkoja en käytä. Ottaisin myös "urheilulliset- ja juhlacaprit". Kenkien valinta ja pakkaaminen matkalle on aina helvetistä.
Juu...minulla on aina perheen isoin matkalaukku ;)
Muista pakata lääkkeet ja latausjohto. Ja hellehattu + aurinkolasit.
Komppaan tuota aiempaa kommentoijaa, että mätsäile vähän niitä asuja ja jätä pois sellaiset vaatteet, jotka käy vaan yhteen kokonaisuuteen. Ite tykkään reissata pelkillä käsimatkatavaroilla ja valkkaan vaatteet niin, että kaikki käy kaiken kanssa. Tuommoiset ohuet hörsyläpaidat on hyviä kun niitä voi nyrkkipyykätä ja kuivuvat nopeasti! Shampoollahan voi pestä vaatteita tarvittaessa myös, ei tarvii erikseen roudata pyykinpesuainetta mukana :)
Riittääkö vain yhdet-kahdet shortsit?
Mun mielestä tossa on jopa vähän vaatetta kahden viikon lomalle. Helteillä / rantalomalla tulee vaihdettua useaan kertaan päivässä vaatteet, ranta-, kaupunki- ja iltavaatteet ainakin. Millaisia kenkiä pakkaat?
Ota vaikka tuplamäärä. Ei kai se muille kuulu.
Hmmm, ei mulla ole sortseja enempää...täytyypä katsella josko tulisi jotkut kivat vastaan huomenna kun käyn asioilla. Jotenkin tuntuu, että ei nuo mainitsemani vaatteet edes riitä, toisaalta pakattavana on myös 2 murkun ja miehen vermeet..2 isolla matkalaukulla me on tähän asti pärjätty+käsimatkatavaralaukku+olkalaukkuni. Ei millään viitsis murkuillekin lykätä jotain reppua tms, ihan tarpeeksi noissakin, kannettavakin pitää kantaa laukussaan.
ap
T-paitoja? Onko ne sun mielestä hyviä helteessä, tai hyvän näköisiä? Mun mielestä ne sopii mökille tai johonkin liikuntatapahtumaan. Helteellä varsinkaan ei ole hyviä, kun hikoillessa kastuvat näkyvästi, niitä on kurja pestä ja vielä kurjempi kuivattaa. Mikset ottaisi hihattomia ja hihallisia ohuita toppeja, tai teknisiä paitoja, jotka kuivuvat nopeasti eivätkä hikoillessakaan muutu märän näköisiksi ja tartu ihoon?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, +33 asteen lämpöä pian edessäpäin parille viikolle ja olen tehnyt tapani mukaan listaa mukaan haluamistani vaatteista. Tällä hetkellä listasta löytyy seuraavaa:
5kpl hameita (musta ja kermanvaalea pitsinen, beige pellavainen ja musta+vihreä tiukka polvimittainen)
1kpl maksimekko
2kpl polvimittainen mekko1kpl farkkusortsit
1kpl polvimittaiset lököhousut4kpl ohuenohuita läpikuultavia puseroita
8kpl erilaisia t-paitojaJa sitten erilaisia allas/rantahiutuloita olisko 3-4kpl..niin ja pari ohutta erilaista neule"takkia" harteille heitettäväksi illalla jos asu tai muu "vaatii". Sitten tietty joku yöpaituli, alustvaatteita ja kenkiä.
Apuva! pesulapalvelua tuossa paikassa ei ole, itse voi ilm kyllä pyykkiä pestä..
Tossa on ihan kamalasti vaatteita. Just tulin parin viikon lomalta, ja mulla oli yhdet ohuet pitkät housut, yhdet sortsit ja yksi hame, hellemekko, erilaisia ohuita toppeja 5 kpl, yksi ohut neuletakki. Pärjäsin paremmin kuin hyvin, huuhtaisin pari kertaa toppeja ja sortsit.
No kai niitä t-paitojakin on erilaisia-ja eri näköisiä?? en tarkoita siis mitään perusperusteeppareita jotka ehkä vielä hieman kulahtaneen venähtäneitäkin. Hihattomia toppeja, nirunaruolkaimia yms en käytä. Ja en todellakaan tulisi toimeen 19 kertomalla vaatemäärällä kahta viikkoa.
ap
Puolet vähemmän t-paitoja ja muutama hame vähemmän? Pieni nestemäinen avaamaton pyykinpesuaine matkalaukkuun? Sillä voi tarvittaessa nyrkkipyykätä.
Minulla kengät vievät yleensä eniten tilaa laukussa joten niitä kannattaa miettiä. Ajattelitko ostella(onkok ohteessa hyvät ostosmahdollisuudet) vaatteita/ranta hörsöjä paikan päältä? Silloin kannattaa vielä karsia jotta mahtuu laukkuun :)