MItä vanhempasi sanoisivat, jos eroaisit kirkosta?
Mies ei ole koskaan kuulunut kirkkoon ja voi kristus sitä päpätystä, minkä äitini antoi, kun asia tuli ilmi meidän seurustellessa. Mies oli kuulemma täys pakana ja mites jos me joskus saadaan lapsia ja mennään naimisiin jne. jne. jne.
Itse erosin n. 7 vuotta sitten.
Ja voi luoja millaisen päpätyksen äitini antoi, kun sai tietää, ettei meidän esikoista (ja muitakaan lapsia) tulla kastamaan... Olimme muuttamassa tuolloin muutamaksi vuodeksi ulkomaille ja olimme kuulemma HIRVEITÄ vanhempia, kun aioimme viedä KASTAMATTOMAN lapsen ulkomaille. Ja mitenkäs ne meidän häät, mitenkäs ne tullaan järjestämään, kun niitä ei voida pitää kirkossa (mentiin ihan kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa naimisiin) jne. jne. jne. Yritin vääntää asian äidilleni rautalangasta; miksi pitäisi kuulua kirkkoon, jos ei usko Jumalaan ym. ja käy kirkossa pelkästään "pakollisissa" tilaisuuksissa (=häät ja hautajaiset) ja maksaa turhaan kirkollisveroa?
Kommentit (25)
"missäs välissä oli LIITTYNYT kirkkoon?"
ennen kuin tämä viesti muuttuu ateistien / agnostikkojen ja uskovien väittelyksi?
Ei varmaan kovin kauaa.
Hurraan jo etukäteen ateismin puolesta :)
Äitini sijasta palkanlaskija sai kohtauksen kun verokorttia viedessäni asia selvisi hänelle. Sain perustella oikein kunnolla ja vielä senkin jälkeen hän muisti muistuttaa että kyllä sitten Pyhä Maa kelpaa kun aika jättää. Jouduin toteamaan että mulle on siinä vaiheessa aivan yksi lysti mihin mun tuhkat tuupataan... Sekään ei ollut hänen mieleen.
Joo kyllä mua olis naurattanut jos äitini olis jotenkin asiaan reagoinut. Onneksi meillä mennään näissä asioissa niin että jokaisen oma asia ja tehkööt kukin kuten parhaaksi katsoo... Vaikkakin kirkosta eroamisen yhteydessä homoliitot puheen aiheeksi ja mun kanta meinasi saada äiti-kullan mielen järkkymään. Sairaus ja rikos ja laalaalaa... Joo ehkä joskus, mutta hei, tervetuloa tähän maailmaan. Ja koska mun ja kirkon näkemykset asioita poikkeavat moneltakin osin, en nähnyt mitään syytä miksi kirkkoon pitäisi kuulua.
En tiedä mitä sanovat, en ole muistanut mainita. Tuskin muuta kuin että "Aha."
ettei ihmistä pelasta kirkkoon kuuluminen vaan se, että ottaa Taivaan Isän "tarjouksen" vastaan:) On oikeastaan aika naurettavaa, jos joku luulee kirkkoon kuulumisen tekevän autuaaksi tai onnelliseksi, onhan kirkossa tosiaan ateistipappejakin.
-3-