Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kananmunien pakko olla viileässä vai säilyvätkö raakoina huoneenlämmössä?

Vierailija
23.08.2008 |

Olen erimieltä anoppini kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joissain kaupoissakin on niin miksei kotona.

Vierailija
2/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä unohdin toukokuussa veneelle paketillisen kananmunia. Juhannuksena veneiltiin taas ja silloin jäi kananmunat kotiin. Piti tehdä lettutaikina ja käytin niitä lämpimässä olleita, jo "parasta ennen" päivämääräkin mennyt pari viikkoa aiemmin. Yksitellen rikoin ja haistoin, eikä yksikään ollut pilaantunut!! Hyvin säilyy siis huoneenlämmössä, veneessä taitaa olla ajoittain vielä lämpimämpääkin. Kyllä hajusta huomaa, jos pilaantuu!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa säilyttää samassa lämpötilassa koko ajan. Ei siis tykkää, jos ensin on jääkaapissa, sitten pari päivää pöydällä, sitten jääkaapissa jne.

Itse säilytän huoneenlämmössä, koska munat pitäisi vatkata aina lämpiminä. Ja siihen parasta ennen -päiväykseen voi huoletta lisätä 2 vkoa, sen ne ainakin säilyy yli. Nämä tiedot luin jostain ihan pätevästä lähteestä, jota nyt en muista...

Vierailija
4/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän jälkeen.

Kumpi oli oikeassa, anoppi vai sinä?

Vierailija
5/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas muistan lukeneeni, että munien pitäisi olla viileässä, jotta

ovat mahdollisimman tuoreita. En muista vain mistä sen luin ja että koskiko se raakoja vai jo keitettyjä munia. No, edelleen mielestäni ne kuuluu säilyttää viileässä, koska sisältö on sellaista mitä on. Minulla menee ruokahalu jos pitää syödä munakasta, jos munia säilytetty 30 asteen helteessä.

Vierailija
6/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin normaali huonelämpötila.

Vierailija
7/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat nyt yllättyä, mutta ammattileipurit esim. suosittelevat leivontaan huoneenlämmössä säilytettyjä munia, koska ne vaahtoavat paremmin. Kuten moni jo sanoikin, munat säilyvät erinomaisesti huoneenlämmössä.

Vierailija
8/8 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne pitää ottaa ajoissa lämpenemään sillä kylmät munat vaahtoavat paljon huonommin. Luulin kaikkien kotileipureidenkin tietävän.

saatat nyt yllättyä, mutta ammattileipurit esim. suosittelevat leivontaan huoneenlämmössä säilytettyjä munia, koska ne vaahtoavat paremmin. Kuten moni jo sanoikin, munat säilyvät erinomaisesti huoneenlämmössä.