Miksi jotkut taivuttaa kaakao sanan kaakaoseen?
Kommentit (18)
No, en ole koskaan nähnyt tai kuullut moista, tosin ei nykynuoret osaa edes kirjoittaa on sanaa, että en yhtään ihmettele.
T Japanialainen
Ne on samat, jotka lähtee lomalle Thaimaaseen.
Kaakaoseen-muotoa en ole ikänä kuullut missään.
Minä puhun piloillani lammaksista, kun tarkoitan laitumella kirmaavia villavia otuksia. Ihan huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on samat, jotka lähtee lomalle Thaimaaseen.
Ja tulee sieltä takaisin kotiin Espooseen.
"Espooseen" onkin aivan oikein.
Ja Espoosta yleensä matkustetaan jonnekin tasokkaampaan ja lastenhuorausta vähemmän suosivampaan paikkaan kuin Thaimaaseen.
Mitenkäs ne idiootit savolaiset, jotka sanovat "kaakkao"?
Miksi jotkut kävelevät julkisesti crocseissa? Idioottimus junttimus latinaksi.
Itse tykkään välillä hassutella ja leikitellä kielellä. Saatan sanoa jopa "kaakkauseen", koska kuulostaa hassulta. Samoin esim. "onpa hyvvää kaakkaota".
Onneksi nyt tiedän, ettei näin kannata tehdä, tai minua pidetään "idioottina savolaisena". Aina tällä palstalla oppii!
Jotkut sanovat 'älä nyt kaatua siinä'. Po. kaadu. Paljon muitakin korvaan särähtäviä suomen kielen väärinkäytöksiä. Eikö kouluissa enää opeteta kunnon suomen kieltä, vai mistä johtuu.
Puhuuko kaikki kirjakieltä ? Ei kukaan. Kaakaoseen kyllä särähtää samalla lailla kielioppivirheeltä kuin thaimaaseen (vrt mihin maaseen sä olet menossa lomalla?) Mutta minun mielestä tämän suunnan murteelta voisi kuulostaa 'Laitaksä maitto kaakaosse?' jos joku puhuu oikein raskasta paikallista...
Menen kakalle vai pitääkö sanoa kakkaamaan?
se on maitokaakikseen!!!!1!!!!1!1!11!!111 :) !
No jotkut nyt vaan ovat ihan saatanan tyhmiä.