Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä puhelinmyynnissä ärsyttää?

Vierailija
06.07.2016 |

Itsellä ei ainakaan heidän kanssaan mitään ongelmaa. Kysyn jotain lehteä, mikä on todella harvinainen. Sanon lukevani vain sitä. Puhelu loppuu lyhyeen.

Kommentit (15)

1/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka, viikon-paras-myyjä tittelinkin sain ja jonkun palkinnon, mutta palkka oli jotai 300€ kuukaudessa, no se oli semmonen opiskelijan kesätyö.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
2/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ne harvoin kuuntelee. Jos sanon esim. en tilaa nyt mitään, niin silti vedetään myyntipuhetta. Usein sitten löytävät luuri korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niin huonotapaisia.Eivät tahdo sulattaa sitä että asiakas ei halua kuunnella heidän myyntipuhettaan.

Vierailija
4/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun ne harvoin kuuntelee. Jos sanon esim. en tilaa nyt mitään, niin silti vedetään myyntipuhetta. Usein sitten löytävät luuri korvaan.

Varmaan yli puolet tilaajista sanovat ensin ei.. tyhmää olisi lopettaa siihen

Vierailija
5/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeys.

Vierailija
6/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisit ennemmin mikä siinä ei ärsyttäisi.

Vierailija
7/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Aina kun tuollaiselle soittaa, niin punaista luuri vaan automaattisesti. Ei niille tarvitse mitään puhua.

Vierailija
8/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kuunnella paperilta luettua myyntipuhetta. Hyvällä tuurilla se sama puhe tulee viikossa kaks kertaa.

Vierailija
9/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yli puolet tilaajista sanovat ensin ei.. tyhmää olisi lopettaa siihen

Niin varmaankin. Mutta tässähän kysyttiin, mikä ärsyttää. Tuo.

Vierailija
10/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katkeamaton myyntipuhe, johon ei saa sanaa väliin, että ei kiitos. Ja sen ei kiitoksenkin jälkeen alkaa katkeamaton virta "mutta kun tämä on nyt ihan täysin ilmaiseksi, maksatte vain toimituskulut...blaa, blaa, blaa." Pahinta kun lukevat suoraan paperista siitä myyntipuhetta.

Eikä se ole sen myyjän vika, säälittää poloiset, vaan sen Markkinointi-Instituutissa huippumyyjän kurssin käyneen toimiston esimiehen, joka on opetellut laatimaan "hissipuheen" ja kirjoittanut sen laminoituun paperiin, josta "alaiset" sen lukevat.

Vierailija
11/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn itse jotain Jallu tai Kalle lehteä. Samassa voi heittää vähän pervoa läppää naismyyjän kanssa ja ehkä tumputtaa. Siitä saa ihan kivoja kiksejä. Yritän viivästyttää kysymällä pikkuhousujen väriä tms. niin pitkään, että mälli lentää. 

Vierailija
12/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikeidea. Sama kun ykistyishenkilö soittelisi puhelinnumeroita randomina läpi (yhteen niin kauan sitkeästi kunnes tavoittaa puhelimeen ) tyyliin:

Ostatko mun hevosen, on kuule hyvä hevonen, halvalla saat, saat tarjouksessa nyt, laitetaanko tulemaan, no anna kun mä puhun loppuun jooko mitä mulla on tässä tarjolla niinku pähkinänkuoressa tämä hevonen tulee siis kaksi kuukautta ilmaiseksi ja alat sitte vasta maksamaan haluamaasi summaa.. (edellinen myyntipuhe ilman myyntiartikkelia suoraan puhelinmyyjältä).

Vierailija
13/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän itse, mitä, milloin ja mistä haluan ostaa jotakin. Aloitteen ostamiseen pitää tulla minulta. En halua, että minkään hyödykkeen myyjä tunkeutuu häiritsemään yksityisyyttäni, työtäni tai vapaa-aikaani.

14/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ne myyntipuheet. Ne ovat ensinnäkin pitkiä, ja asiakkaalle ei todellista suunvuoroa anneta. Ensin kysytään tyhmiä ja jaaritellaan kaikenlaista, ennenkuin päästään itse asiaan, eli siihen, että ollaan myymässä jotain ja mitä ollaan myymässä. Sen jälkeen myytävä tuote esitellään ja kehutaan maasta taivaaseen ennenkuin kysytään mitään siihen viittaavaakaan, että olisiko asiakas kiinnostunut. Ja kun vihdoin päästään siihen kysymykseen ja asiakas vastaa ettei ole kiinnostunut, myyntipuhe jatkuu.

Esimerkki alkuviikolta:

Myyjä: Tässä on Maija Meikäläinen XXX-yhtiöstä hei. Lähestyn sinua Saara nyt tällaisella mukavalla asialla, kun mietin, että oletko sinä Saara kiinnostunut terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi? Olisiko sulla hetki aikaa rupatella?

Minä: No en mä....

Myyjä: Niin, jokainenhan meistä on kiinnostunut terveydestä, sehän on kovin tärkeä asia balabalabalabalabala... (puhe jatkuu pari minuuttia) Niin Saara, mulla olisi sellainen mukava tarjous sulle tästä YYY-lehdestä, joka kertoo joka kuukausi paljon kiinnostavia juttuja terveydestä ja hyvinvoinnista! Siinä on viime aikoina ollut todella hyviä artikkeleita mm. aiheista balabalabalabala ja balabala!! Sinä Saara saisit nyt tutustumistarjouksena lehteä puoli vuotta ILMAISEKSI! Kuulit oikein, me emme pyydä sinulta kuin sen verran per numero, että saamme lehden painettua ja postitettua sinulle Saara! Itse lehdestä et siis maksa mitään! Eikö kuulosta hienolta?

Minä: Mmm....

Myyjä: Juu, sinä Saara maksat vain paino- ja postituskulut eli 39,90 puolelta vuodelta, että saadaan lehteä tehtyä ja sinulle saakka toimitettua! Kuulostaa ihan tosi hienolta minustakin ja olen iloinen, että voin sulle tällaisen mahtavan edun tarjota! Olisitko Saara kiinnostunut tästä loisteliaasta tarjouksesta?

Minä: En ole kiinnostunut.

Myyjä: Mutta tämä lehti on niin hyvä ja minulla on sinulle Saara vielä tällaisia upeita lisäetuja! Balabalabalabalabala.... Että eiköhän pistetä tulemaan!?

Minä: No eip....

Myyjä: Minullapa onkin takataskussa vielä yksi loistava lahja kaupanpäällisiksi sinulle Saara! Balabalabalabalabala! Ja lisäksi vielä balabalabala ja balaaa!!!! Eihän Saara tällaisista eduista voi kieltytyä!

Minä: EN OLE KIINN....

Myyjä: Okei, mutta kuules Saara, kun meillä on paljon muitakin lehtiä! On A, B, C, D, ja Ö ja näistäkin saisit loistavia tarjouksia! Mikäs sinua Saara näistä kiinnostaisi eniten?

Minä: Ei mikään. En aio tilata mitään.

Myyjä: No voi. Jospa palataan asiaan syksymmällä sitten! Heippa ja mukavaa kesää sinulle Saara!

Tässä suunnilleen myyntipuhe kokonaisuudessaan. Myyjä siis paasaa eikä anna suunvuoroa, eikä usko kieltävää vastausta sellaisen saadessaan ennenkuin kaikki mahdollinen on yritetty kaupata. Jos en halua kuunnella koko myyntipuhetta, minun on käytännössä ärähdettävä myyjän puheen päälle, etten halua lehteä ja lyötävä luuri korvaan. Minun siis pitää käyttäytyä epäkohteliaasti, jotta pääsisin myyjästä eroon. En minä haluaisi olla epäkohtelias tuntemattomalle, työtään tekevälle ihmiselle, mutta minut pakotetaan siihen, jollen ole valmis viettämään montaa minuutia typerää myyntipuhetta kuunnellen. Se ärsyttää. Ja okei, ehkä tällainen on yleisesti ottaen tehokas myyntikeino, mutta minä en siitä pidä.

Vierailija
15/15 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauhan rikkominen. Pitäisi olla rangaistavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan