Kauanko siivoojalla menisi aikaa tässä?
Keittiöön, olohuoneeseen ja makuuhuoneeseen perussiivous. Tavarat olisi kerätty valmiiksi ja tiskit koneessa jne.
Lisäksi kaksi sotkusta lastenhuonetta ja kaksi vessaa.
Kommentit (29)
Menee kaksi tuntia, siivoojalle annetaan tunti ja firma laskuttaa kolmesta.
Tuohan voi olla 60m2 tai 150m2. Kerro myös neliöt ja todennäköisesti asunnossa on myös suihkutila?
Riippuu neliöistä ja likaisuudesta
Meillä 85 m2 ja selkeät pinnat ja tavanomaista vähemmän tavaraa
Siivooja käy 3 h ja siinä ajassa imuroi lattiat kauttaaltaan, puhdistaa kostealla lattiat, pyyhkii kaikki pinnat, yleensä jää vähän ylimääräistä aikaa ja puhdistaa väliovet tms.
Tähän ei siis pese vessan kalusteita tai ammetta tai keittiökalusteita.
Auttoiko?
Suihkun ja saunan siivoan itse. Neliöitä noin sata, en tiedä tarkkaan.
ap
Siivoaminen on helppoa eikä mene kauaa, jos tavarat jo poissa eikä kyseessä ole sikolätti. Samalla siivoaakin itse, kun tekee sen raivausoperaation.
Voinko esimerkiksi sanoa, että käyttää siivoamiseen kolme tuntia ja tekee sen mitä kerkeää?
ap
Eikö perussiivous ole ihan pintapuolinen noomi viikkosiivous.Ei välttämättä pyyhitä edes lattialistoja. Kannattaa sopia tarkkaan mitä siivous sisältää.
Imurointi, pölyt ja lattioiden pyyhitä. Kaikki lattialla oleva tavara raivattu. Vessojen ja altaiden pesu ja lattiat. 3h
Jos haluat rojujen, lelujen raivauksen lisää tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen on helppoa eikä mene kauaa, jos tavarat jo poissa eikä kyseessä ole sikolätti. Samalla siivoaakin itse, kun tekee sen raivausoperaation.
Ei ole helppoa kun yksin siivoaa kaikkien jäljet. Koti muuttuu hetkessä kaatopaikaksi. Siksi päätin palkata apua, koska oma aikani menee tämän talon puunaamiseen.
ap
Mitä tarkoittaa perussiivous?
Jos sellaista joka viikko tapahtuvaa imurointi-pölyt-vessojen pesu -tyyppistä, niin pari-kolme tuntia.
Jos sitä mitä siivooja tarkoittaa perussiivouksella, että kaikki jynssätään kerran-pari vuodessa puhtaaksi listoja, ovia ja lamppuja, kylppärin kaakeleita myöten (ja jos sitä ei ole tehty pariin vuoteen) niin tuohon saa menemään viisikin tuntia, eikä riitäkään.
Joskus viikkosiivosin sellaista asuntoa, jossa kukaan ei kerännyt koskaan lattioilta akuankkoja eikä ladannut tiskikonetta ennen siivoojaan tuloa. Ihan kauhea savotta.
Vierailija kirjoitti:
No kaikkihan on helppoa itse tehdä: siivous, painonpudotus, väitöskirja ja raitistuminen. En nyt sit tiedä, onko minkään niistä mainostaminen kovin kurantti vastaus neuvoa kysyvälle ap:lle. ;)
Voit pudottaa tunti määrää raivaalla lelut, rojut ja viemällä matot ulos itse.
Vierailija kirjoitti:
Voinko esimerkiksi sanoa, että käyttää siivoamiseen kolme tuntia ja tekee sen mitä kerkeää?
ap
Voit jos on luotettava ihminen. Voitte sitten sen jälkeen käydä läpi, mitä hän ehti saada aikaan.
Jos tuon ottaa jokaviikkoiseksi, niin varmaan hänellä on juuri eka kerralla suurin työ saada irti kaikki pinttyneet hillojämät keittiön lattiasta ym. Seuraavilla kerroilla hän voi jo pitää yllä sitä saavutettua siisteyden tasoa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ilman muuta voit. On itse asiassa siivoojalle parempi keikka tilata hänet kolmeksi tunniksi, jolloin hän voi suunnitella oman työpäivänsä. Ei ole mitään outoa tuollaisessa tilauksessa, ja sittenhän osaa seuraavalle kerralle arvioida ajankäytön paremmin.
Meillä on mitotettu 94 neliön (4h+k+s) rivarikämppä, äiti ja kaksi teiniä. 2 h/vko (80€).
Tavarat lattioilta, jos jotain on jäänyt lojumaan. Imurointi, ehkä parin maton tuuletus, lattioiden nihkeä pyyhintä, pinnat, veskit. Saunan pesee toisinaan, riippuu käytöstä, se sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Samoin ikkunat erimaksusta kaksi kertaa vuodessa.
Tää on nyt kolmatta vuotta meillä. Kävi naapurissa siivoomassa ja kyseli lisää töitä. Hän tekee itselleen, ei isoa firmaa takana. Välineet meiltä. Kuuntelen häntä, kun ostan aineita. Tai joskus olen antanut käteistä, että jos käy ostamassa ensi viikolle.
Nyt kun mietin niin on se siivous pyydettävä niin, että mukaan kuuluu listojen ja ovien pyyhintä, ym. tällaiset työt.
ap
Minulla kävi siivooja kaksi kertaa kuussa kun lapsi oli pieni. Oli kyllä tosi luksusta tulla puhtaaseen kotiin töistä. Ja muista kotitalous vähennys.
Ennemmin siivooja kuin kampaaja.
Riippuu siitä mitä pesussiivous sisältää? Perussiivous takoittaa sitä että puhdistetaan kaikki pinnat katosta lattiaan. Lattia vahataan tarvittaessa. Riippuu mitä materiaalia on.
Ylläpitosiivous tehdä kotona yleensä kerran viikossa.
Korkeintaan 2 tuntia, jos nuo sotkuiset lastenhuoneet raivataan perussiistiksi (tarkoittaa, että roskat pois ja rojut laatikoihin sen enempää niitä asettelematta.