Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten veroprosentti voi olla 0?

Vierailija
06.07.2016 |

Apua! Tilasin uuden verokortin, koska olin aiemmin tänä vuonna töissä, enkä saanut edellistä koskaan takaisin. Syötin sivuilla tiedot ja kone laski prosentiksi 0, miten tämä voi olla mahdollista? Valitsin verokorttiin yhden tulorajan vuodelle ja olen tosiaan vuoden alussa tienannut nettona n. 2000€. Voisin helposti soittaa verotoimistoon ja kysyä apua, mutta olen tällä hetkellä ulkomailla vaihdossa ja puhelinlaskusta tulisi varmaan valtava :/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, unohdin toki mainita, että aiemmassa tämän vuoden kortissa prosentiksi oli merkitty 5,5. Siksi epäilyttää, että miten se voi nyt olla 0.

- ap

Vierailija
2/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on myös yleisen perhe-eläkkeen veroprosentti nolla. Summa jää alle kahteen tonniin vuodessa .

Laita viestiä Kelan sivun kautta jos asia vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivun kautta? Olen siis palaamassa takaisin töihin ensi viikolla ja ehdin ennen opintojen alkua tienata varmaan n. 1500€. Jonotan nyt verokorttipalvelun asiakaspalveluun, mutta ei tässä kyllä kauhean kauaa raaski "seisoskella" :/

- ap

Vierailija
4/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet bruttona tienannut ja arvioithan loppuvuoden tulot oikein (et esim. laittanut oletettua kuukausituloa).

Veroprosentti on ihan helppoakin saada nollaan, maksamalla alkuvuodesta liikaa veroja.

Vierailija
5/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään. Tuo onennakonpidätys. Saat maksaa sen oikean veron vuoden päästä. Kyllä valtio saatavistaan huolen pitää. Sois ennakon pidätys voi olla nolla mutta lopullinen prosentti vaikapa viisi.

Vierailija
6/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan sivun kautta? Olen siis palaamassa takaisin töihin ensi viikolla ja ehdin ennen opintojen alkua tienata varmaan n. 1500€. Jonotan nyt verokorttipalvelun asiakaspalveluun, mutta ei tässä kyllä kauhean kauaa raaski "seisoskella" :/

- ap

No ei : D tarkoitin tietysti vero.fi-sivua ja kirjoittelen sekopäisiä vain. Anteeksi.

Vierailija
7/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut edellisestä työpaikasta palkkakuitteja (olisi varmaan pitänyt), joten en osaa ihan täysin arvioida bruttona tienaamaani summaa. Verokorttiin oli valmiiksi täytettynä koko vuoden tuloiksi 5900€, joten jätin sen sellaiseksi. Sen enempää en voi mielestäni millään tienata, kun käteen jäi tosiaan alkuvuodesta n. 2000€ ja luulen vielä saavani n. 1500€ nettona.

- ap

Vierailija
8/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua veroprosentin olevan 0, niin viivaa yli ja laita se 5. Saat sitten palautuksina liikaa maksetut.

Vierailija
9/9 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Jos et halua veroprosentin olevan 0, niin viivaa yli ja laita se 5. Saat sitten palautuksina liikaa maksetut.

Juuri näin. Saat ihan vapaasti nostaa veroprosenttiasi itse, mutta et laskea.

Viivaat sen nollan yli - siten, että työpaikalla nähdään että se on nolla - ja sitten piirrustat haluamasi prosentin siihen viereen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi