Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULUKUISTEN HEINÄKUU*****

01.07.2008 |

En löytänyt vielä tälle kuulle uutta pinoa joten aloitetaan...

Meille ei oikeastaan mitään uutta kuulu, samoin lahjoin mennään, uusia ei ole vielä ilmaantunut PAITSI!!...meinasi unohtua! Kasper oppi taputtamisen taidon. Käsien taputtaminen ei oikein vielä osu mutta yritys on kova mutta pöytää taputetaan nyt ja kovaa. Poika on todella ylpeä taidoistaan!!! Jotenkin tuntuu että meillä nuo käden taidot tulee vähän perästä laahaten mutta jalan taidot menee lujaa edellä. Ehkä ne siitä tasaantuu.

Nyt joudun lähteen uni puuhiin!

Kimsu ja Kasper 7kk

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kyllä ollut melko hiljaista viime aikoina, mutta josko se sitten syksyllä vähän vilkastuisi =D!

Meidän poitsulla on nyt ollut viikon verran maha sekaisin, melkein joka ruokailun jälkeen vääntää vaipan täydeltä tavaraa, joka haisee erittäin pahalle. Mietinkin että voisko johtua tutteli2:sta johon ollaan siirrytty, vai onko liha tehnyt sen, saas nähdä vai hampaat. En usko että mitään allergiaa, koska on saanut jotakuinkin samoja vihanneksia lihan kanssa kuin aina ennenkin. Mutta toisaalta, hyvä että maha toimii!! =D Ei kuitenkaan ole "vatsavaivaisen" oloinen muuten...

Yöt on tissillä roikkumista, kun ajattelin että en opeta ollenkaan pullolle yöllä, mutta eipä se kamalasti haittaa, kun nukahdan itsekin aina samantien kun saan tissin pikkuisen suuhun. Tissiä ei malta kuitenkaan päivällä syödä. =( Jossain vaiheessa ajattelin laittaa vauvan sängyn esikoisen kanssa samaan huoneeseen, jos se vähän rauhottaisi öitä, ainakin tuolla yhdessä ketjussa puhuttiin sen puolesta...

Meillä ei ole ollenkaan 7kk nlaa, vaan seur, kerran on sitten 8kk ja lääkäri. Saas nähdä miten paino kehittyy kun jätkä liikkuu jo vimmattuna ympäri torppaa. Ryömimällä vielä menee mutta nousee konttaus- ja karhunkävelyasentoon, että menoa piisaa...en usko että menee kovin kauaa kun alkaa yrittämään seisovilleen nousua...josko nyt hetken kuitenkin malttaisi...Meillä esikoinen lähti kuitenkin vasta 8kk:n iässä ryömimään,että ajoissa ollaan!!

On muuten todella mukavaa lueskella kaikkien kuulumisia, ja kirjoitelkaahan taas :D

Terkuin heiluri ja pojat 6½kk:ta sekä 4v

Vierailija
2/27 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Meille kuuluu ihan hyvää. Kaikin puolin. Olin itse jossain vaiheessa tosi väsynyt, mutta nyt on pikku hiljaa ruennut sekin helpottamaan. Isoveikka koettelee aina vaan ja vähän väliä käy siukkua muka halaamassa ja puristaakin lujaa ja välillä kuin ohimennen painaa jalalla siukun kättä. Se on aika hermoja raastavaa, mutta ei se auta kuin sitkeästi vaan kieltää ja kieltää. Välillä on hyviäkin hetkiä, kun leikkivät yhdessä. Siukku tuntuu nauttivan veljen seurasta suunnattomasti, suuttuu ihan kamalasti jos veikka leikkii lastenhuoneessa ja on ovi kiinni, eikä pääse sinne. Meillä tosiaan muksut on kuukauden päivät nukkunut samassa huoneessa ja on mennyt ihan hyvin. Saa äitikin paremmin nukuttua kun ei joka änähdystä kuule!

Meillä on opittu paljon uusia juttuja. Konttaamaan on ruennut niin kovasti, ettei juurikaan enää ryömi. Pääsee jo aika vinhaa vauhtia :D ! Täytyy oikeasti jo vahtia missä tyttö on kun on niin vikkelä. Mummolassakin kun oltiin.. siellä on rappuset oven takana ja eihän kukaan muistanut ovea koskaan sulkea. Aina kun hävis silmistä niin säikähdin, että on rappusissa menossa. Onneksi ei sentään hoksannut niitä vielä. Toinen mitä on nyt kovasti treenaillut on kiipeäminen. Nousee jo tukea vasten polvilleen ihan ketterästi, mutta välillä kun erehtyy nousemaan seisomaan, niin hui. Joka ikinen kerta (jos ei itse ehdi ottamaan kiinni) tulee suorilta jaloilta alas ja huutoa kuuluu. Kyllä tekee pahaa.

Meillä on ruokailu sujunut kanssa hyvin. Syö melkeimpä mitä vaan annetaan, eikä kökkäreetkään paljoa haittaa. Olen minäkin antanut muutaman kerran niitä 8kk soseita ja on niitä syönyt ihan hyvin. Vähän rauhallisemmin näljäilee ruuan suussaan. Mikä on minusta vaan ihan hyvä asia, ettei hotki kaikkia ruokia kamalalla kyydillä. Meillähän oli aluksi niitä allergioita jonkin verran ja iho oireili vähän yhdestä sun toisesta ruoka-aineesta. Ollaan nyttenkin kaikkenlaisia maisteltu ja nykyään on aika harvinaista, että johonkin aineeseen reagoisi. Välillä saattaa ihottuma röyhähtää, mutta menee pian ohi. Ainoo mitä olen vieläkin tehnyt, niin olen keittänyt kaikki allergisoivat hedelmätkin, mitä olen tytölle antanut ja tehnyt niistä kiisseliä, niin ei ole sitten niin voimakkaasti allergisoivia. Täytyy pikku hiljaa rueta antamaan niitä ihan tuoreeltaan.

Mitähän vielä...?

Taidan lähteä siivouspuuhiin, palataan!

Janica ja Aada 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään koko päivä korkeasaaressa kattelemas miehen puolen sukulaisia ja muita eläimiä! :p Ja nyt olen aivan rikki. Kyllä koko päivä ulkoilmassa tekee tehtävänsä. Kasper oli tosi kiltisti koko reissun ja oli aivan innoissaan venematkasta sekä leijonista.

Mistähän voisi johtua, kun poitsulla tuossa yksi päivä oli aamupäivän kakka suht löysää ja vihreää? Ei ole vaikuttanut siltä että vatsa olisi kipeä eikä ruokaakaan ole muuteltu. Sen jälkeen on ollut ihan normaalia, välillä ehkä vähän vihertävää.

En tiedä iskeekö herralle pieni flunssa vai mikä kun tänä aamuna hieroskeli silmiään silleen että näytti kutittavan ja nenä on vuotanut. Ei ole kuitenkaan kauhean tukkoinen vaan räkä on kirkasta ja aika vetistä. Pelottaa ettei vaan nuo isukin allergiat tule pojalle!

Meilläkään ei ole 7kk neuvolaa vaan seuraavan kerran 8kk ja lääkäriin. Jänskättää paljon on tullut taas pituutta ja painoa lisää. Nyt olen pistänyt jo kaikki 74:n vaatteet pois. Kyllä jotkut bodyt ehkä vielä päälle menis mutta alkavat oleen aika nafteja.

Nyt Kasper oppi pari päivää sitten konttausasennossa nostamaan oikean käden ilmaan ja tarttuu sillä nyt kaikkeen. Vasen käsi on heikompi eikä ole vielä uskaltanut sitä liikuttaa. No kyllä se siitä.

Nyt täytyy lähteä nukutus puuhiin

Kimsu ja Kasper

Vierailija
4/27 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa olla pihalla kun lumiukko näistä joulukuisista...

Siis meillä myös normaalisti 6 kk ja 8 kk neuvolat, mutta väittävät poikaa laihaksi (6 kk mitat 69,8cm ja 6940g), joten meillä ylimääräinen punnituskäynti 7 kk. Minkäs kokoisia teidän lapsukaiset olikaan? Muistelisin että oli muitakin pieniä? Muutenkin tuntuu vähän "jälkeenjääneeltä", meillä ei kontata, nousta ite istumaan eikä nousta seisomaan, saati sitten kävellä...

Nyt en valitettavasti pysty kommentoimaan, kun en kertakaikkiaan muista, mitä missäkin tapahtuu... Yritän petrata, kun pino taas vähän aktivoituu, nyt on niin pitkiä välejä tarinoissa, etten millään muista. :)

Pia ja Pötkö

Vierailija
5/27 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh anteeksi kun en ole käynyt kuulumisia kirjottelemassa. meillä on ollut ihan kauheaaa yksi kuukausi.olen itse sairastanut kuukauden ja juossut lääkärissä että selviäisi mikä minulla on,ripulia ollut ja mikään ei sisällä ole kestänyt lisäksi nousi korkea kuume ja olin sänky potilaana ihan tööttinä usean viikon.labrassa juoksin kahen viikon aikana viisi kertaa jne...ja antibiottikuurin sain kun tulehdusarvot oli korkealla ja kuume lakkkasi mutta ripuli ei...laihuin ja laihuin...olo oli kun muumiolla...sit pari päivää nyt ollut terve olo ja ruoka maistunut paremmmin jo ja kakkakin on normaalia ja en nyt tiiä mikä miul oli kun lähete sairaalaan oli mut en tiiä tarviiko nyt mennä. ja sit meillä oli muutto ja mie ite en jaksanu mitään-pakkaus apuna oli anoppi,äiti ja iso siskoni ja muutossa isosisko ja lapset oli äidilläni pari yötä. nyt pikku hiljaa asuntoa laitettu kuntoon.

Elias oppinu paljon uutta:meillä istutaan yksin ilman tukea ja pääsee ite istumaan lattialla,seisomaan noustaan tukea vasten ja taputetaan pöytään ja lujaa.

konttaus on niin et pari kertaa siirtää kontaten itseään ja sit ryömii kun niin pääsee nopeammin viellä=)

omaa juttua tulee mahoton kalkattaja...

yöllä edelleen heräillään milloin pari kertaa milloin useammin,ite en ole jaksanut murehtia siitä-yrittänyt vaan ns.jaksaa sitä yöllä heräämistä.

Hampaita meillä ei ole viellä yhtään.

7kk neuvolassa sanottiin tomeraksi pojaksi ja isoksi=) 9650g ja 70,2cm kyl sen huomaa kun vatkaa aina uneen et painoa pojalla on.

nyt minua kutsutaan...

terkuin marika ja elias 7,5kk

Vierailija
6/27 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viestini lensi taivaan tuuliin :( Toivotaan että nyt onnistaisi.

Meilläkin noustaan jo tukevasten seisomaan. Pitää tuo pinniksen pohja laskea :( Ihottaa vaan kun nytkin tekee tiukkaa roikkua siinä pinniksen laidalla tassuttelemassa. IStutaan myös tukevasti ja pikku-ukko onkin saanut aikasin aloittaa hiekkis-leikit, kun iso-veikan kanssa mennään aina aamusta puistoon. Siinä sitten pikku-ukkeli tapittaa hiekkiksellä ja laittaa hiekkaa suuhun ja leikkii hiekkaleluilla puol tuntia tai tunninkin kunnes tulee väsy, saa tissiä ja menee vaunuihin nukkumaan.

Pikku hiljaa täällä on alkanut varustautuminen päiväkoti-elämää varten. Menevät molemmat poitsut ekaa kertaa päiväkotiin lokakuussa. Eli pieni mies on sitten 10kk. Pienihän se vielä on ja säälittää hirmuisesti laittaa hoitoon, mutta pakko, mikä pakko. Rahat ei tahdo riittää niin ei ole vaihtoehtoa. :( mutta siis nyt on sitten oikeesti pitänyt pienelle hankkia kurarukkasta, haalaria, kenkää, tossua, lapasta jne.

Meillä on tullut yksi hammas alas. Toinen on tulossa ja yöt mennään supon voimalla. Pari päivää oli syömälakossa, mutta tänään on soseet taas maistunut. :) Kokeilin Tutteli 2 -jauhetta, mutta vatsa meni aivan vihreäksi lima-ripuliksi. Nyt ei ole kahteen päivään saanut ja kakka alkaa saada kiinteää muotoaan takaisin. Muutenhan poitsu ei ole korviketta syönytkään, kuin aikoinaan semperiä. Täytynee taas ostaa muutama semper-purkki ja toivoa, ettei olisi allergisoitunut maidolle. Miten nämä korvikkeet voi olla näin huonoja, että niin moni saa niistä vatsavaivoja?

No nyt kokeillaan lähteekö tämä viesti :)

Mymmeli ja poitsut 7.5kk ja 2v.

Vierailija
7/27 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä tosiaan hiljaista. Kaikki on tietysti viettämässä perheineen lomaa ties missä ;) ! Oon ihan kade kaikille jotka saavat viettää kesää mökillä tai veneellä. Nyt on kyllä vähän huonot lomakelit, mutta eihän se ole este mökillä olemisee, olisi ihanan tunnelmallista takkatulen ääressä leikkiä lasten kanssa... Kiva haaveilla, kun ei ole mökkiä minne mennä.

Meillä isi pitää pari päivää lomaa koko kesän aikana. Lähdetään sitten Naantaliin. Ollaan leirintäalueelta vuokrattu mökki pariksi yöksi ja ajateltiin käydä siellä Muumimaailmassa. Toivotaan, että silloin olisi aurinkoista ja lämmintä!

Nyt meillä neiti nousee jo tukea vasten seisomaan joka paikassa. Päästää jo toisen käden irti ja saattaa muutaman askeleen ottaa sivulle esim. sohvaa vasten. Äkkiä ne oppii, huhhuh. Kohta ne jo juoksee kuin tuulispäät nämä meidän ihanat pikku vauvat!

Meilläkin on seuraava neuvola vasta 8kk, oma neuvola kiinni nyt heinäkuun, että sattui sopivasti tauko. Ei tartte vieraaseen neuvolaan mennä.

Meillä on yöt ollu levottomia, kun on opittu uusia juttuja. Hampaitakin on puhkeamassa, sekin voi vaikuttaa. Parahtelee itkuun yhtäkkiä ja tutia ei meinaa syödä ollenkaan.

Nyt ruuanlaittoon, tylsää!

Janica ja Aada

Vierailija
8/27 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on meil saatu jo vasen käsikin nousemaan konttausasennossa ja on pari kertaa muutaman "askeleen"ottanutkin eteenpäin mut ei oo kunnol viel tajunnu et näin pääsee eteenpäin.

Meillä on just toinen yläetuhammas puhkeemassa, on jo kuudes hammas. Onneks meil ei oo vaikuttanu noi etuhampaiden puhkeamiset esim nukkumisiin tai hyväntuulisuuteen. Katotaan sit ku isot takahampaat alkaa tulemaan...

Meillä onki 8kk lääkäri vast 20.8 eli on meillä lähemmäs 9kklääkäri. Harmittaa kun en saanu sitä aikasemmin, ois ollu kiva tietää miten on jätti taas kasvanu.

Ihanat ilmat luvattu loppuviikoks ainaki tänne etelä-suomeen. Pääsee Kasper taas pihalle vesileikkeihin.

Onko kukaan teistä käynyt babykinossa? Mieli tekisi mennä mut ujous hieman haittaa. Onko siellä paljon äitejä yksinään vauvojen kanssa vai onko enemmän isompia porukoita?

Ei nyt täytyy rientää nukutuspuuhiin!

Kimsu ja Kasper

Vierailija
9/27 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset kuulumiset...aikaa ei koneelle enää ole...poika nytkin jalassa kiinni ja kerkii sit täs tehdä vaik mitä...

meil nyt ekat hampaat tulossa alas eteen ja valvottu sit sen takia melkeimpä kokonaan yöt...voimat itel vähis kun muutenkin nuo yöt meillä aina pojan kans valvotaan eli se ei vaan meillä muutu toi hommeli...

elias nyt nousee tukea vasten ainut vaan et haluis sit hytkyä siinä ja kuhmuja sit tulee...kontataan täyttä vauhtia ja perässä ei kohta enää äiti pysy...

nyt tullu se myös et äiti jos häviää näköpiiristä niin alkaa mahoton kitinä/huuto...

ite alan pikku hiljaa saada voimiani takas,mutta tähystykseen menen elokuussa,tosin ei enää jaksa poikaa vatkata ja veivata silleen kuin ennen..omat kilot kun karissu ja voimat menny..."eikka"kun on päälle 10kg

mut nyt poika kaipaa äidin syliä...

kesä päiviä -manja- ja elias koht 8kk

Vierailija
10/27 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Manja ressukkaa, sua on kyllä koiteltu nyt ihan liiankin kanssa! Ihan hurjasti voimia sinne!!! Jos vaikka näitä linjoja pitkin tulis jotain perillekin... :) Mä oon tuskaillu kun pötkö herää vielä yöllä pari kertaa vaatiin tissiä, mutta sun tarinoiden jälkeen tuntuu aika mitättömältä. Toivottavasti teillä pikkuhiljaa helpottais! Ja onpa Elias hyvin keränny painoa, varmaan tuntuu äipän käsivarsissa :)

Kimsu kyseli babykinosta. Mulla ei oo kokemusta, mutta oon mielenkiinnolla kattellu eri leffateattereiden sivuilta. Tosin täällä meilläpäin niitä järjestetään tooooosi harvoin. Jollain keskustelupalstalla joskus kauan aikaa sitten mammat keräs ryhmän kasaan ja meni kimpassa, mutta veikkaisin että käy siellä monta äitiä yksin lasten kans. Mä oon kans vähän arka meneen uusiin juttuihin, niin ei oo vielä tullu käytyä. Jos meet niin tuu kertoon kokemuksia!

Me oltiin eilen siellä ylimääräsessä 7 kk neuvolassa. Uudet mitat 71cm ja 7170g. Saatiin ees se 7kg rikki, olin kyllä syöttäny just ennen neuvolaa masun täyteen! Täti suositteli antaan pojalle pari lusikallista öljyä päivässä, onko kellään kokemuksia? Mitä öljyä ja miten vaikuttaa mahan toimintaan? Kyselin myös hammaslääkäri käynnistä, kun oon kuullu että puolivuotiailla on yleensä tarkastus, mutta meidän kaupungissa se onkin vasta 9 kk. Vähän on poika ruvennu vierastaan, neuvolantädille piti itkeskellä. Tuntuu että päivä päivältä vierastaa enemmän.

Muuten ei olla opittu vieläkään mitään uutta. Jaksaa hetken olla konttausasennossa ja yrittää siitä hyppiä neljällä raajalla eteenpäin, mutta mahalleen menee. Ryömiikin vaan pienen matkan takaperin. Ollaan tästä lähdössä mun porukoille viettään päivää, kun meillä ei oikein voi olla tossa pihassa. Pääsee pötkö mönkiin ulos peitolle ja altaaseen polskiin. Ja tietty repiin nurmikkoo. Saatiin vihdoin tää kämppä myyntiin, saas nähdä löytyykö ostajakin!

Pia ja Pötkö huomena 7 kk

11/27 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku siellä vielä muisti mut, vaikken oo käynyt täällä ku kerran pojan syntymän jälkeen:).

Mulle nyt sitten kävi niin, että mies ilmoitti viime viikolla TÄYSIN varoittamatta, että haluaa eron.

Ollaan siis viime syksynä menty naimisiin ja oltiin jo tekemässä toista lasta putkeen ja äijä oli festarireissuillaan tutustunut johonkin18- vuotiaaseen pikkuhuoraan, joka "ymmärsi häntä niin hyvin ja sai hänet tajuamaan, miten onneton on ollut" ...Vi**u,mä luulin et me oltiin onnellisia!!!!

Ja voitteko uskoa, että vielä viime viikolla, ennen tätä harrastettiin seksiä ilman ehkäsyä!

Äijä veti niin maton jalkojen alta, jättää mut yksin pienen pojan kanssa ja äitiyslomakin loppuu kohta ja mun piti jäädä hoitovapaalle.

Meil on yhteinen asunto, jonka HÄN päätti että myydään, joten joudun nyt kaiken tän paskan keskellä vielä etsimään kämppää ja muuttamaan!

Voi rakkaat ihmiset, kertokaa mitä mä teen?? Siis käytännön asioita... Yksinhuoltaja musta nyt tulee ja äijä leikkii joka toinen vkonloppu kotia uuden pikkuhuoransa ja MUN POJAN kanssa, vittu mä en kestä et joku toinen ämmä koskeekin mun lapseen. Ja kun sanoin tästä miehelle, ni se vaan totes, et elämä menee eteenpäin!!!

Kaikki on sille yrittäny puhua, mut hän on päätöksensä tehnyt ja kirjottanu nimen jo eropapereihin.

Sitte ku kysyin siltä, että mitä jos oisin ollu raskaana, ni vastas että " oisin sinnitellyt sit vielä vuoden"...VOITTEKO KÄSITTÄÄ!!!

Ja myönsi vielä, että hänen on ollut tosi vaikee olla pettämättä mua, siis koko tää 4 vuotta ku ollaan oltu yhes!!!

Siis mä oikeesti luulin, että me ollaan onnellisia, ainahan suhteessa kriisejä on, mut... Miten tällästä voi tapahtua??

Kaikki on vielä tapahtunut niin äkkiä, etten oo ees ehtiny tajuumaan ja jo viime yön mies oli sen huoransa luona!

Anteeks toi kielenkäyttö, mut mä oon niin saatanan vihanen ja surullinen, lähinnä pojan puolesta. Äijä saa mun puolesta mennä mihin lystää jos noin mu**ku on, mut toi meidän rakas poika, voi kun mä voisin vaan ottaa sen ja kadota:´(.

OcK

Vierailija
12/27 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala paukku sun mieheltäsi.. Ei vaan voi tajuta. Onko sillä nyt joku kriisi menossa, ja se mahdollisesti herää kohta todellisuuteen vai mikä sitä mättää..???

Ihan kamala tilanne sulla, en osaa muuta sanoa ku että olen pahoillani :( Ja tsemppiä. Ymmärrän tunteesi siitä, että et varmasti halua sen toisen naisen koskevankaan sun poikaan. Mulla tekee tiukkaa jättää lasta hoitoon edes tutuille ihmisille, joten avioliiton rikkova naikkonen ei ole tosiaan ensimmäinen vaihtoehto..

Onko sulla ystäviä ja sukulaisia siellä lähellä, jotka pystyy auttamaan? Jos vaikka voisit hetken asua jonkun luona? Ellet sitten halua pojan kanssa ehdottomasti olla kaksin.

Kyllä sun mies vielä herää joku päivä ja tipahtaa alas korkeelta ja kovaa... Se,oletko sinä häntä enää vastaanottamassa takaisin, on kyllä jo toinen tarina. Aika vaikea voi olla luottaa enää ihmiseen tommosen jälkeen. :(

En osaa sua valitettavasti neuvoa, toivottavasti jolla kulla olisi antaa ihan käytännän ohjeita. Vaikka tilanne on aivan pers**stä, niin yritä silti toimia niin, että poika ei "joudu pelinappulaksi". Pienihän hän vielä on, mutta kuitenkin.

Haleja Ock ja voimia toivon sulle kovasti!

Gaiole kera piiperön

Vierailija
13/27 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan tempun mies sulle teki! Ikävä kyllä en voi muuta kuin toivottaa jaksamista ja mielenlujuutta sinulle ja paljon tietysti myös virtuaalihalauksia.

Toivon kovasti, että sinulla on sukulaisia ja ystäviä jotka voivat auttaa sekä käytännön että henkisen puolen asioissa.

Jos aioit omillasi asua jatkossa, mieti haluatko jäädä samalle paikkakunnalle asumaan jos haluat laita vaikka kunnalle vuokrahakemus tai jos päätät vaihtaa maisemaa, niin se kämpän etsiminen kannattaa varmaan aloittaa heti. Tietysti jos asunto on tein molempien niin varmaan voit asua siinä vielä siihen asti kun se myydään, mutta ei se mies voi asuntoa sun alasi myydä pois jos se on yhteinen.

Missäköhän vaiheessa voit hakea kelasta yksinhuoltaja korvausta? Lapsen tapaamisoikeudesta pitänee kanssa tehdä sopimus, kunnan/ kaupungin sosiaalitoimesta lienee löytyy tähän apuja (?)

Ja tietysti ne tavalliset muut rahaliset tukitoimet kannattaa miettiä läpi, toimeentulotuki jne mitä niitä nyt onkaan joku toinen tietää varmasti tarkemmin koska tulotasohan sulla romahtaa totaalisesti kun olet pelkällä vanhempainrahalla.

Vielä halauksia sinulle!

Ja pieni ilmoitus omasta itsestänikin, ei mitään kerrottavaa =) No ekat luomumenkat pitkästä aikaa alkamassa ja kierroksi tulee vain 50 tai 51 päivää, aika hienoa minulta.

Sunnuntaina muuten tulee kuluneeksi keskenmenosta vuosi ja kaikenkaikkiaan täytyy sanoa, että hyvin on vuosi sujunut vaikka alkuun tuntui pieneltä kuolemalta koko elo.

Ihanaisia kesäpäiviä kaikille!

Riltsu

Vierailija
14/27 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tollasta ees tapahtuu oikeessa elämässä??? Taitaa olla aika keskenkasvuinen toi sun siippas!! Minkä ikäinen mahtaa olla? Veikkaanpa että ajan kuluessa taitaa miestä ruveta kaduttaan tollanen hairahdus. Ikää kun tulee lisää alkaa paremmin ymmärtään ettei toiselle ihmiselle voi tehdä ihan mitä vaan. Ja varsinkaan omalle lapselleen!

Eihän sun ole pakko viedä poikaa sinne vieraalle akalle viikonlopuksi, jos ette oo ees yhteishuoltajia. Mä en ainakaan veis! Täytyy miehen ymmärtää sun puoli tossa asiassa. Tietenkin lapsen parasta ajatellen, mutta rajansa kaikella. Ehkä sitten ajan saatossa, jos eukko kuvioissa pysyy.

Yksinhuoltajana saat tietty enemmän rahaa kelalta ja joutuuhan lapsen isä maksaan sulle elatusmaksuja. Eihän niillä tietysti tienaa, mutta auttaa vähän eteenpäin. Edellisiä kommentoijia peesaan, eli sukulaiset ja ystävät on kullanarvoisia tollasessa tilanteessa. Toivottavasti saatte asunnon myytyä äkkiä ja muutenkin kaikki viralliset ja pakolliset asiat hoidettua, niin pääset mokomasta äijästä. Voit sitten keskittyä rakkaaseen lapseesi rauhassa.

Huisisti jaksamista lähetän sulle lankoja pitkin!!!! Toivottavasti elämä alkaa voittaa ensijärkytyksen jälkeen. Tuu tänne vaan purkautuun kun oikein pahalta tuntuu!

Pia ja Pötkö tänään 7kk

Vierailija
15/27 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paska homma, suoraan sanotusti. Ymmärrän täysin sun tunteen ettet haluais lastasi toisen naisen hoitoon antaa. Ja vihan miestäs kohtaan.

Uskomaton temppu!!

Jos jotain hyvää tilanteesta pitää etsiä niin ehkä se että ette ehtineet saamaan sitä pikku kakkosta alulle. Varmasti elo yhden pienen kanssa on kuitenkin helpompaa kuin kahden.

Tuskin nämä sanat paljoa lohduttaa... Niinku Rilla ja Gaiole niin minäkin toivon että sulla on vahva tukiverkko ympärillä auttamassa. Ja jos ei ole niin hanki ajoissa.

Voimia sulle kovasti, tule vaikka tänne purkamaan, se helpottaa tuskaa edes hiukan ku saa asiat ulos. Kasvavat vielä isompiin mittasuhteisiin jos niitä pyörittää sisällä.

Varmaan joku sosiaalityöntekijä osais auttaa noissa käytännön asioissa... Yhlisät sun muut.

TSEMPPIÄ ja halauksia.

Ja kiva kuulla että rillan vuosi on kaikesta huolimatta menny hyvin. Ja kovasti onnea yritykseen. Luomut on aina positiivinen juttu. Toivottavasti kiertokin vielä normalisoituis. Ja plussatuulet alkais puhaltamaan. : )

Odottelija ja Eemil unten mailta

Vierailija
16/27 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ockin mies aika paskamaisen tempun tehnyt, ei voi muuta sanoa. Ei voi ymmärtää miten miehien on niin hemmetin helppoa luovuttaa perheestä, lapsesta, kodista ja hypätä kaikesta veke kun hullaantuu johonkin pikku pimuun... Kyllä ock sun miehes taas todisti sen.. ei voi muutakun tsempata että jaksat arjen pyöritykset vauvan kanssa, asioiden hoitamiset ja kaiken päälle pitää huolta myös itsestäsi! Mä samassa tilanteessa pyytäisin rohkeasti apua vanhemmilta tai muilta lähimmäisiltä, joilta sitä apua voi vaan pyytää. Yksinhuoltajana saa paljon paremmin apua ja tukea kuin silloin kun on mieskin talossa, se on pakko todeta. Tiedän sen hyvän ystävän tilanteen takia. Ei muuta kuin jaksamista ja paljon haleja sulle ock!

Meidän elämäkin muuttuu hitusen kun mies ilmoitti eilen että lähtee reissuhommiin. Reissuhommat alkaa huomenna.. Pikkusen meinas meikäläinen räjähtää.. Mutta ei se auta kuin tottua tilanteeseen. Mä oon ihan puhki jo muutenkin (pari päivää meni jo hyvin, mutta olen taas tosi väsy) ja sitten vielä joutuu olemaan ma-pe yksin muksujen kanssa, niin vähän kyllä jänskättää miten sitä jaksaa. Mulla ei ole oikein ketään keneltä vois pyytää apua, oon aikas yksin, mutta eipähän sille voi mitään.

Nyt neiti heräs, äidin hommat kutsuu!

Janica ja Aada

Vierailija
17/27 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi itteäänkin v'*uttaa ku luki ock:n jutun! Itse varmaan murtuisin täysin jos itelle kävis noin! Koita jaksaa!!

janica84: Ymmärrän täysin suuttumukses ja huoles jaksamisesta miehen reissutyön takia. Oma mieheni on vain kolmivuorotyössä mutta silti iltavuorot o yhtä tuskaa kun tuntuu että joutuu kaiken tekeen yksin! Ja hän lähtee kuiitenkin vasta yhden-kahden välillä päivällä töihin riippuen käykö ennen salilla. Yritä jaksaa!!

Meillä opittiin sunnuntaina vihdoinkin se konttaaminen ja nyt jo mennäänkin ihan hirveetä vauhtia eteen päin ja pitkiäkin matkoja. Täytyy huomen lähtee ostaan kaappeihin niit turvalukkoja ku nyt on jo melkein kaikki kamat ulkona laatikoista ja kaapista. En tarpeeks ajoissa tajunnu ruveta tekeen mitään tän "elintason nousin" eteen. Ja nyt tulee jo kiire!

Täytyypi itekkin lähteen nukkumaan jotta jaksaa sitten aamulla herätä poitsun kanssa!

Kimsu ja kasper

Vierailija
18/27 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi voimia sinulle ock,todella ikävä homma.Niin se vain on että koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

Toivottavasti sinulla on ystäviä,sukulaisia lähellä jotka auttavat ja kuuntelevat.Käy pikku hiljaa itse tilannetta läpi ja hoidat asioita omien voimavarojesi mukaan. Tärkeintä on nyt sinä itse ja lapsesi.

meillä jatkuu yö heräilyt,voimat alkaa olla vähissä mutta pakko vain jaksaa aina yöt ja päivät meillä voi sanoa todella et 24h/vrk hoidan lastani.

kaksi alahammasta pilkistää ja kitinää piisaa niiden takia sekä kuumuuden ja sit viellä yöllä kaikki yhteen sekoitettuna.

miettiny allergioita,miettiny vaik mitä mut en osaa itse enää päättää mikä voisi olla vai ei mikään. neuvola/lääkäri kun on ja nyt meillä se vaihtui kun muutettiin meinaan ottaa kunnolla asian puheeksi koska ei tämä voi näin kauaa jatkua tai lopumme mieheni kanssa.

miehen kanssa ollu kans sanaharkkaa täs välillä ja se lisänny itsellä väsymystä ja ahdistusta ja voisiko sanoa et välillä itse ei enää ole tiennyt mitä täs pitäisi tehdä...nyt onneksi puhuttu miehen kanssa mut saa nähdä muuttuuko tämä tästä...

isompi lapsi 3,5-v koettelee uhmallaan ja kärsivällisyyttä punnitaan päivisin monta kertaa...aikaa ei enää ole sillein kuin itse haluaisi esikoiselle ja se saa pahan mielen myös itselle.

poitsu kerkii joka paikkaan nyt kun konttaa oikein vinhaa vauhtia ja seisaalteen tukea vasten hytkyy ja rytkyy...mutta osaa jo laskeutua itse alas istumaan ja varoa jo hiukan...silti niitä kuhmuja tulee harvase päivä.

juoko teillä muuten lapsukaiset vettä? meillä esikoinen ei juonut,pulautti pois ne aina ja nyt ns.heräsin täs et hei mä en oo edes kokeilu poitsul vettä. enkä enää muista millon sitä edes voi alkaa antaa ja keitetäänkö sitä vai ei jne... kertokaas miul?! =)

mitäs täs viellä... itse alan olla ripulin jälkeen hiljalleen voimissani,elokuussa on nyt sit tähystys silti...pelottaa se mut ei nyt auta kun vaan käydä se läpi.sit tietää ainakin et onko jotain vai ei...

haleja kaikille ja aurinkoisia kesäpäiviä

manja ja elias koht 8kk

Vierailija
19/27 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks joulukuiset lomilla,ulkona nyt ku on hyvät ilmat ollu? kun ketään ei näy pinossa....

meil ei mitään uutta kuulu,nyt alkanu allergioita miettiä jos olis joku pojalla ja alkanut itse tekemään ruokia mm...vispipuuro,mannapuuro nyt pojan herkkua ja sit ruokana on yksinkertaiset ruoat riisiä jne...ilman lisä mausteita tai paprikoita/tomatteja/porkkanoita ei nyt ole...

miettiny vain et jos kokeilisi maitoa pois niin miten se pitäisi tehdä sit...

jep lapset kutsuu...

manja ja muksut

Vierailija
20/27 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manja, toivottavasti sinulla selviää nuo mahaongelmat pian! Ja samoin jos pojulla on allergiaa, niin että mikä se on. Vettä voi toki pienelle antaa, ja varsinkin helteillä on ihan suotavaakin. Meillä piiperö ei vaan suostu sitä juomaan, ei mistään vekottimesta tai lusikasta. Aiemmin joi, mutta ei enää.

Oliko Janica, kun mies lähti reissuhommiin? Jaksuja sinne kovasti!

Paljon on oppineet joulukuiset uusia juttuja. Meillä piiperö harjoittelee konttausasennon pitämistä, muuten ei olekaan mitään uutta tullut mukaan. Eli äiti pysyy vielä hyvin perässä, kun pieni vasta peruuttelee taaksepäin.

Kuinka Ock jaksaa?

Tänne ei siis ihmeitä, 7 kk tuli vihdoin meilläkin täyteen ja neuvolaa ja uusia mittoja odotellessa.

Gaiole ja piiperö 7 kk