Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajan keskipalkka 3100e kuukaudessa??

Vierailija
05.07.2016 |

Miten kehtaavat ruikuttaa huonosta palkasta. Ei mitään järkeä!

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001213442.html

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV - MAMMA kirjoitti:

3100€/kk ei ole opisto/AMK tasoisesta työstä paljo, ei vaikka sen saisi ilman yö- ja viikonlopputöitä. Sairaanhoitajien palkkahan ei ole kuin jotain 2400-2600€/kk, jos ei tarvi tehdä vuorotyötä. Palkka on huono, tuonhan tienaa helposti kansakolupohjalla jossain varastossa.

Entä jos tekee opisto/AMK tasoista työtä ilman koulutusta? Voisitteko koulutus uskovaiset vihdoinkin lopettaa sen koulutuksen perusteella maksamisen ja keskittyisitte maksamaan ihan vain siitä tehdystä työstä ja osaamisesta? Vai tippuisiko teidän osaamattomien vain itseänne kehuvien koulutettujen palkka kovastikkin jos työstä alettaisiin maksamaan eikä koulutuksesta?

Vierailija
82/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkunhoitaja saa paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkunhoitaja saa paljon enemmän.

Ja apinakin onnistuu työssä paremmin, en löydä tähän linkkiä, mutta muistan Ruotsissa takavuosina tehdyn tälläisen kokeen.

Vierailija
84/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te aina jaksatte jankata hoitajista näitä samoja asioita? Mitä pahaa me hoitajat ollaan tehty? Tulkaa ihmeessä alallemme, niin näette mitä se on ja saatte siitä vielä loistavaa palkkaakin, joka on muuten minulla 2250+ hieman alle 200 € ikälisää 18 vuoden työkokemuksesta. That's all. Työ leikkaussalisairaanhoitajana.

Kannattaa huomioida, että näissä iltapäivälehtien julkistamissa tilastoissa sairaanhoitajat saattavat työskennellä esim. lääke-edustajina, tutkimushoitajina ym vastaavissa tehtävissä, joissa palkka on huomattavasti parempi kuin perinteisessä sairaanhoitajan työssä.

Lähipiirissäni ei ole ainuttakaan hoitajaa, joka tienaisi yli 3000 edes lisien kanssa.

Itse työskentelin aikoinaan yksityissairaalan leikkurissa ja sielläkin palkka jäi alle 3000€.

Vierailija
85/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan sh:na kaikki lisät laskien n. 3000- 3400  kk. Mielestäni ihan ok. palkka .

Vierailija
86/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ihmiset sen tajuatte, että kun puhumme, että haluaisimme parempaa palkkaa, niin emme tarkoita sitä, että sen kk-liksan pitäisi olla jotain 5000€/kk. Jos saataisiin edes saataisiin vaikka se 3000€, olisin itse todella tyytyväinen.

Ja noihin pitkiin vapaisiin, tuosta työstä pitää oikeasti saada palautua kunnolla, siksi jos olen ollu vaikka 6 pvä töissä joista kaksi on ollut vielä pitkiä päiviä (14h) on minulla se 5 päivää peräkkäin vapaata. Ihan samat tunnit sitä silti tulee väännettyä kuin muutkin kuukausliksalaiset

Vierailija
87/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on se kolme donaa ja ylikin . Ihan vääristynyt käsitys Suomen palkoista

Vierailija
88/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä kk liksalaisista joilla on hyvä palkka ei kyllä laske tunteja tai saa mitään ylityökorvauksia tai iltalisiä koskaan

Vierailija
89/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on se kolme donaa ja ylikin . Ihan vääristynyt käsitys Suomen palkoista

Jos tekee öitä niin silloin varmasti on. Mulla peruspalkka on 2500 ja siihen joskus lisiä päälle, öitä ei meillä juurikaan ole tarjolla.

Vierailija
90/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sairaanhoitajat, mutta me lähärit vasta palkkakuopassa olemme. Palkka 2050 brutto ilman lisiä ja raskasta työtä tämäkin on.

Vierailija
91/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS maksaa 2480€ peruspalkkaa, tiedän, koska työskentelen siellä. Sen lisäksi saan 20 vuoden työkokemuksella korkeinta (!!!) kokemuslisää eli 8% peruspalkkaan lisää, muuta tällä uralla ei sitten ole tiedossakaan..

Kun oikein revin yötä, viikonloppua, pyhää ja 3 ylimääräistä vuoroa, pääsen tuohon 3100 euroon. Niin, jos joku ei nyt ymmärtänyt, se tarkoittaa kolmea vapaapäivää vähemmän. Sairaanhoitajan työtä tehdään tänäpäivänä omaa terveyttä halveksien..

Jollekin epäilijälle vielä, kyllä, potilaat ovat yhä sairaampia ja todella raskashoitoisia! Kiire lisääntyy jatkuvasti. Lähes joka päivä kotiinviemisiksi saa huonon omatunnon ja erilaisia pelkotiloja mahdollisesta virheistä, ne nääs vaikuttavat oikeasti jonkun ihmisen elämään...

Älkää siis siskot ja veljet olko kateellisia, tällä alalla työllistyy melko varmasti ja töissä saa olla vaikka aina, ainakin silloin kun muut on vapaalla tai juhlimassa jotakin pyhää! Palkkakin on jo tullut selväksi, se on kadehdittavan iso!!

Vierailija
92/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla ton verran kolmivuorotyönä yli 10 vuoden kokemuslisillä. Missään tapauksessa useimmilla ei ole.

Olen toiminut sairaanhoitajana vuoden verran ja teen 2-vuorotyötä. Palkkani on noin 2900-3000e kuussa, joten hyvin mahdollista 3-vuorotyössä. 

2v inssinä 2600€/kk, joten ehkä valittais...

Vierailija
93/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen asiantuntijatyötä, jossa esim työmatka-aika ei kuulu työaikaan ja siksi päivät saattavat venyä tosi pitkiksi kun reissaan parin sadan kilometrin säteellä. Olen opiskellut 5 vuoden yliopistotutkinnon. Saan samaa palkkaa kuin keskimääräinen sairaanhoitaja. Että kyllä aika hyvältä kuulostaa. Työni on myös välillä todella hektistä ja uutta tietoa pitää prosessoida koko ajan. Sairaanhoitajan työ on kuitenkin aika rutiinia, vaikken kiellä ettei joillain osastoilla varmasti ole esim. fyysisesti raskasta. En tiedä ketkä niitä 5000 teidän mielestänne hyviä palkkoja edes saavat, ei ainakaan minun korkeakoulutetut tuttavani asiantuntijahommissa.

-sairaanhoitajakin on oman alansa asiantuntija, hän toteuttaa hoitotiedettä sekä osittain myös lääketiedettä, vaikkei tämä aina tulisi mieleen, kaiken sairaanhoitajan toimen pitäisi perustua näyttöön, eli tutkittuun tietoon

-sairaanhoitajan työ on useimmiten hektistä, työpaikasta riippuen tulee olla varautunut esim. elvytykseen

-ala kehittyy jatkuvasti, tulee uusia lääkkeitä, koneet kehittyvät, Käypä Hoito -suositukset päivittyvät jne....

-työ voi olla monissa paikoissa fyysisesti todella raskasta

-sairaanhoitajan tietotaito on usein parempaa kuin mitä ihmiset ajattelevat, lisäksi sh toimii monesti potilaan ja lääkärin "välillä", itse olen esimerkiksi (vielä opiskelijana) ollut tilanteessa, jossa lääkäri kysyy neuvoa haavanhoitoon, potilaan kohtaamiseen, lääkitykseen...

Vierailija
94/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helsingissä. Lähihoitaja kotihoidossa jyväskylässä, kaksivuorotyö, palkka n. 1900e/kk lisien kanssa. Tuntipalkka n. 12.24e.

Vierailija
95/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lähihoitaja ole hoitaja? Miksi sairaanhoitajat aina unohtavat lähihoitajien surkean palkan, vaikka monessa paikassa samaa työtä joutuvat tekemään ja lh työ fyysisesti raskaampaa? Unohtuuko se kollegiaalisuus kun mennään hierarkiassa alaspäin? Tuon takia vaihdoin kokonaan alaa. En jaksa tuota sairaanhoitajien asennetta, jatkuva valitus ja kyräily ja oman erinomaisuuden korostaminen. Ne maan hiljaiset puurtajat ovat niitä lähihoitajia. Sh koulutus on ihan eri kuin lääkärin.

Terveisin ex sairaanhoitaja ja lex lähihoitaja

Vierailija
96/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä helsingissä. Lähihoitaja kotihoidossa jyväskylässä, kaksivuorotyö, palkka n. 1900e/kk lisien kanssa. Tuntipalkka n. 12.24e.

eiköhän tässä ole aiheena sairaanhoitaja

Vierailija
97/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lähihoitaja ole hoitaja? Miksi sairaanhoitajat aina unohtavat lähihoitajien surkean palkan, vaikka monessa paikassa samaa työtä joutuvat tekemään ja lh työ fyysisesti raskaampaa? Unohtuuko se kollegiaalisuus kun mennään hierarkiassa alaspäin? Tuon takia vaihdoin kokonaan alaa. En jaksa tuota sairaanhoitajien asennetta, jatkuva valitus ja kyräily ja oman erinomaisuuden korostaminen. Ne maan hiljaiset puurtajat ovat niitä lähihoitajia. Sh koulutus on ihan eri kuin lääkärin.

Terveisin ex sairaanhoitaja ja lex lähihoitaja

Se nyt vaan menee niin, että raksaukolla on raskaammat työt kun arkkitehdillä, joten näin ollen samalla ajatusmaailmalla raksaukon pitäs saada enemmän kuin arkkitehdin

Vierailija
98/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa taitaapi olla pieni laskuvirhe. Vuosipalkka on jutun mukaan 37 000 euroa ja siitä on sitten laskettu kuukausipalkaksi 3100 euroa. Vuosipalkassa on mukana lomarahat, joten oikea keskikuukausipalkka onkin 2900 euroa.

Jos lähtöpalkka on se noin 2400 euroa ja ikälisät ja suuri osa tekee vuorotöitä, niin siitähän tuo 2900 muodostuu.

En todellakaan kadehdi työtä, jossa joutuu tekemään töitä iltasin, viikonloppusin ja pyhisin.

Vierailija
99/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän mielestänne 3100€ kuussa oikeasti hyvä palkka??

Omasta mielestäni on. Tuon verran sain it-alan asiantuntijatehtävistä pääkaupunkiseudulla. Olin siihen kyllä jopa tyytyväinen. Mutta tokihan Suomessa kaikilla pitäisi sen palkan lähteä sieltä 5 kilosta.

No olet ollut todella alipalkattu!!

Itseasiassa se ei ole alipalkattu. Ei IT-asiantuntijat tienaa mitenkään paljoa. Sinulla on täysin harhainen käsitys ihmisten palkoista.

Kaikki tuntemani IT-asiantuntijat tienaavat yli 4000€. Ja niitä on monta. Itse asiantuntijana (ei IT) palkka Helsingissä 5100€ /kk.

Vierailija
100/125 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla ton verran kolmivuorotyönä yli 10 vuoden kokemuslisillä. Missään tapauksessa useimmilla ei ole.

Olen toiminut sairaanhoitajana vuoden verran ja teen 2-vuorotyötä. Palkkani on noin 2900-3000e kuussa, joten hyvin mahdollista 3-vuorotyössä. 

2v inssinä 2600€/kk, joten ehkä valittais...

Niin paljonkos inssi tekee tuohon hintaan yli-, yö- tai viikonlopputöitä? t. tradenomi päivätöissä 2900 €/kk. Ja kyllä, mielestäni sairaanhoitajat ovat alipalkattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän