Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät! Nyt on aika aloittaa varustautuminen jouluun

Vierailija
05.07.2016 |

jos et sitä ole vielä tehnyt. Alennuksesta saa edullisesti hankittua pakolliset lahjat, metsä on täynnä säilykeaineksia, kaupasta saa glögiä pilkkahintaan ja vielä on aikaa säästää muutama ropo.

Aloita siis jo tänään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä muistutus ja tarpeeksi ajoissa, ettei sitten tarvitse itkua tuhrustaa kun pukki on jo ovella.

Vierailija
2/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo viime kuussa. Mitään lahjoja en etukäteen osta koska lasten toiveet muuttuvat miljoonaan kertaan ennen joulua. Ruokaan ei pahemmin jouluna mene rahaa, kalat pyydystetään itse ja laatikot ovat suht edullisia tehdä itse. Kinkku taitaa se kallein ruoka olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa lahjoja kellekään. Säästää enemmän. Oon kyllä sanonut muillekin, että ei mulle lahjoja, ette tekään saa mitään minulta. Kyllä nyt vähitellen alkavat oppia. Jouluruuat ostetaan joulun jälkeen alennuksesta. 

Vierailija
4/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne opi. Oon monena vuonna yrittänyt valistaa ja silti joka vuosi tulee näitä "yllättäviä" (kuten talvikengät talvea varten) menoja just ennen joulua ja lapset eivät saa mitää lahjoja.

Vierailija
5/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne opi. Oon monena vuonna yrittänyt valistaa ja silti joka vuosi tulee näitä "yllättäviä" (kuten talvikengät talvea varten) menoja just ennen joulua ja lapset eivät saa mitää lahjoja.

No just olin itsekin tulossa vinkkaamaan, että esim. Reimalla on nyt ale, joten laadukkaat syys- ja talvikamppeet saisi nyt lapsille edullisesti.

Vierailija
6/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä muistutus ja tarpeeksi ajoissa, ettei sitten tarvitse itkua tuhrustaa kun pukki on jo ovella.

Liian ajoissa. Ne joita tämä koskee eivät uhraa asialle ajatustakaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
7/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes köyhä, sillä ei luonnonyrttejä ja marjoja pahemmin keräillä. Kuusenkerkkäaika on jo auttamatta mennyt, mutta monia niin omaksi iloksi kuin joulupakettiin sopivia aineksia voi vielä keräillä. Aiemmin täällä on mainittu mm. yrttiteeainekset, ja myös koristeena käytettäviä kukkia voi kerätä ja kuivattaa nyt.

Vierailija
8/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voisi myös ajatella että täyttäisi sydämensä joulumielellä ja jättäisi materialistisen maailman hapatuksen väliin. Luonto kiittäisi ja ehkä tontutkin näkisivät kenellä on vilpitön joulun henki. <3<3<3

Vierailija
9/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo vissiin oikeeta köyhyyttä nähnykkään. Meikällä on tavoitteeksi saada 10 euroa lahjarahaa kasaan vuoden 2021 jouluun mennessä.

Viime jouluna annoin lahjaksi VHS-kasetteja.

10/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahaa on vähän, miksei voi ylipäänsä säästää pikkuhiljaa rahaa ja ostaa vaikka talviurheiluvälineitä edellisen talven alesta (jos ei ole koon puolesta todella tarkka tuote)?

Miksi lapsille pitää ylipäänsä ostaa lahjaksi jotain leluja tms.? Miksei voi ostaa vaikka huvipuistopassia tai museokorttia? Niitä saa alesta yleensä kesän päätteeksi. Leluja voi ostaa vaikka käytettynä ihan muuten vain, jos on tarve. Muille voi tehdä joululahjaksi vaikka itse pipareita ja kääriä nätisti sellofaaniin.

En käsitä, miksi joulusta tarvitsee kenenkään (köyhän tai ei) tehdä mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa.

Vierailija
11/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä nykyään kun niin kätevästi voi pyytää facebookissa eriryhmistä a vustusta. Viime jouluna jäi rahaa vähän mammalle törsätä itseensäkin kun lasten lahjat tuli ystävällisilyä lahjoittajilta. Moralisoija sit ei tarvi vaivautuu.

Vierailija
12/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitää viettää joulua ennalta määrätyllä tavalla, etenkään jos siihen ei ole varaa?

Vierailija
13/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jo viime kuussa. Mitään lahjoja en etukäteen osta koska lasten toiveet muuttuvat miljoonaan kertaan ennen joulua. Ruokaan ei pahemmin jouluna mene rahaa, kalat pyydystetään itse ja laatikot ovat suht edullisia tehdä itse. Kinkku taitaa se kallein ruoka olla.

Miten siis aloitit valmistautumisen viime kuussa?

Vierailija
14/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mitäpä tässä vaiheessa vuotta ehdotat hankittavaksi lahjaksi pienille lapsille? - Osaatko kertoa kaukonäköisesti, mikä om alle kymmen vuotiaiden toivelahja ensi Jouluna? - Sinänäs arvokas muistutus siitä, että pienistä puroista kertyy helposti iso summa ja monesti kannattaa ostaa edullisesti kevään/ kesän alentasta talvi- kamppeita ja toisin päin. - Harmittaa tosin tuntuu, monesti, että ylikansalliset ketjut päättävät sesonki ajat paljon enempi kuin ulkoina oleva keli.  

15/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ostamalla possun?

Vierailija
16/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan säästämisen.

Vierailija
17/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua enkä osta kenellekään lahjoja. Köyhän ja yksinäisen joulu ei tule kalliiksi.

Vierailija
18/19 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Jos kerran rahaa on vähän, miksei voi ylipäänsä säästää pikkuhiljaa rahaa ja ostaa vaikka talviurheiluvälineitä edellisen talven alesta (jos ei ole koon puolesta todella tarkka tuote)?

Miksi lapsille pitää ylipäänsä ostaa lahjaksi jotain leluja tms.? Miksei voi ostaa vaikka huvipuistopassia tai museokorttia? Niitä saa alesta yleensä kesän päätteeksi. Leluja voi ostaa vaikka käytettynä ihan muuten vain, jos on tarve. Muille voi tehdä joululahjaksi vaikka itse pipareita ja kääriä nätisti sellofaaniin.

En käsitä, miksi joulusta tarvitsee kenenkään (köyhän tai ei) tehdä mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa.

Kaikki eivät asu liki huvipuistoa. Meiltäkin on lähemmäksi 300 kilsaa lähimpään. Halvemmalla pääsee kun ostaa pari toivelahjaa lapsille. Ei meillä ainakaan tuo 5v. osaa mitään museokorttia arvostaa, niissä käydään ihan muutenkin.

Olen itse köyhästä perheestä jossa ei tarvinnut edes haaveilla "kunnon" lahjoista. Hyvä kun sai edes sen Tiimarin puuhapussin. Olisihan se ollut kiva edes yhtenä vuonna saada sen yhden toivotun lahjan mutta ei (joka yleensä itselläni oli barbie).

Juu, emme me nytkään mitään rikkaita olla mutta säästämällä rahaa saadaan ainakin pari toivetta toteutettua molemmilta muksuilta.

Vierailija
19/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Saahan niitä huvipuistopasseja varmaan kesän ja kauden päätteeksi alesta, en tiedä, mutta onko siitä sitten iloa jouluna, kun huvipuistot ovat kiinni ja  passit vanhenee. Museokortitkin ovat loppuvuodesta alessa, mutta kelpaavat vain uuteen vuoteen asti. Että turhia lahjoja tuommoisetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi