Miksi jollain on uusi auto?
Menettää arvostaan paljon jo kun sen ajaa liikkeestä ulos.5 vuotta menettää kolmasosan hinnastaan ja 10 vuotta arvoton!!Miksi?Harva saa maksettua...miksi???
Kommentit (71)
Itse ostin juuri uuden auton. Välirahaa jäi 21000€ maksettavaksi. Olisin helposti voinut maksaa sen suoraan pois.. Mutta..
Rahoitukselle sain 1,8% koron. Sijoitukset on nyt tuottanut minulle 5-10% maltillisen vuosituoton. Miettikää kummanko valitsin?
* Koska mä voin
* Koska mä haluan uusinta tekniikkaa ja taloudellisuutta
* Koska luottokorot alhaalla
* Koska se on ympäristöä ja kanssa-autoilijoita ajatellen fiksu teko
* Koska nautin ap:n kaltaisten kateuden kihinästä
Et kai muuten ap osta ruokiasi uutena, niiden arvohan menee nollaan heti maksun jälkeen, dyykkaamalla säästäisit. Tämä näin niin kuin sinun logiikallasi.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä oli siihen varaa ja rahoitus oli lopulta uuteen autoon halvempi, kuin käytettyyn. Käytetty olisi melkein pitänyt ostaa käteisellä, jotta siinä olisi ollut mitään järkeä ja emme halunneet lyödä niin paljoa käteistä kiinni kun saimme hyvän rahoitustarjouksen melkein nollakorolla.
Köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin juuri uuden auton. Välirahaa jäi 21000€ maksettavaksi. Olisin helposti voinut maksaa sen suoraan pois.. Mutta..
Rahoitukselle sain 1,8% koron. Sijoitukset on nyt tuottanut minulle 5-10% maltillisen vuosituoton. Miettikää kummanko valitsin?
Aika huonon koron olet saanut neuvoteltua. Ainakin, jos olet lähiaikoina ottanut lainan.
Uuden auton tuoksu. Saa valita itse siihen kaikki yksityiskohdat. Huolettomuus takuuajan.
t.nainen
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän et joku voi mut harvalla siihen oikeasti varaa.Miksei 2000 auto kässillä ..miksi 400 € lyhennys 15 vuotta????
Ei autoon edes saa kuin maksimissaan 5 tai 6 vuoden rahoituksen. Miten se sun persettä kutittaa? Pitäähän jonku ostaa uusia autoja ja jonku toisen ostaa vähän käytettyjä ja kolmannen vähän ennenmän käytettyjä että sulle jää neljäntenä tai viidentänä käyttäjänä se romutuskuntoinen raato jonka välttmättä haluat.
Jos rippikouluikäiset tonnin autot olisivat autuaaksi tekeviä, niin autotehtaat tekisi uusia sellaisia.
Jos uusi auto tulee tehdastilauksena niin voi valita juuri kaikki varusteet ja sisustuksen ja värin tasan tarkkaan niin kuin haluaa. Jos ostaa autoliikkeen varastosta niin saattaa saada silloinkin hyvin lähelle omia mieltymyksiä vastaavan auton ja silloin tietysti sen saa vielä odottamatta.
Eli sillä ei ole mitään väliä että maksaa jostain mitä ei ole olemassa...okeeiii...
Ja auto ei ole sijoitus.Se menettää arvoaan vaikka sillä olisi ajanut metrin.
Ostaisin uuden auton jos saisin käteisellä.Nyt ei varaa kuin siihen 10 000 autoon..ja mielummin se vanha premium,nytkin komea raisu ja dodge pihassa,ei mikään 23000 karvalakki volkkari...jonka arvo huomena puolet ja sama velka jäljellä.
Monenko teistä uudessa autossa on nahkaverhoilu ja kaikki sähköherkut??;)
Takuu?Joo,just työkaveri laittoi 2 vuotta vanhaan autoon 2000 € remppaan,et en tiä mut onhan se uusi audi..makeeta.
Vierailija kirjoitti:
Eli sillä ei ole mitään väliä että maksaa jostain mitä ei ole olemassa...okeeiii...
Ja auto ei ole sijoitus.Se menettää arvoaan vaikka sillä olisi ajanut metrin.
Ostaisin uuden auton jos saisin käteisellä.Nyt ei varaa kuin siihen 10 000 autoon..ja mielummin se vanha premium,nytkin komea raisu ja dodge pihassa,ei mikään 23000 karvalakki volkkari...jonka arvo huomena puolet ja sama velka jäljellä.
Monenko teistä uudessa autossa on nahkaverhoilu ja kaikki sähköherkut??;)
Takuu?Joo,just työkaveri laittoi 2 vuotta vanhaan autoon 2000 € remppaan,et en tiä mut onhan se uusi audi..makeeta.
Kaikki volkkarit eivät ole karvalakkeja tosiaankaan..... Vähän vanhanaikainen käsitys.
Volkkarin tiettyjen malli laatu on samaa kuin Audin mallistossa, design on vain vähän toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei menetä arvoaan kovin paljon välttämättä ulos liikkeestä ajattaessa, tuo on vanha klisee. Riiippuu aika paljon automerkistä ja mallista. Ostin vasta uuden Golf GTE:n (plug-in hybridi) täysin tuliteränä, liikkeessä oli samanlainen auto esittelyautona, pyysin tarjouksen molemmista ja yllätys oli itsellenikin suuri kun VW ei olisi myynyt tuota esittelykäytössä ollutta autoa juurikaan halvemmalla kuin tuliterää. Valinta oli täysin selvä eli otin tuon tuliterän ennemmin, siinä oli vielä 18" vanteet alla toisin kuin tuossa esittelykappaleessa (17" vanteet).
No aja puoli vuotta ja mene sen jälkeen samaan liikkeeseen pyytämään vaihtotarjousta uuteen. Sitäpaitsi 18" vanteet ovat paljon huonommat ajaa suomen teillä. Mutta kukin tavallaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menetä arvoaan kovin paljon välttämättä ulos liikkeestä ajattaessa, tuo on vanha klisee. Riiippuu aika paljon automerkistä ja mallista. Ostin vasta uuden Golf GTE:n (plug-in hybridi) täysin tuliteränä, liikkeessä oli samanlainen auto esittelyautona, pyysin tarjouksen molemmista ja yllätys oli itsellenikin suuri kun VW ei olisi myynyt tuota esittelykäytössä ollutta autoa juurikaan halvemmalla kuin tuliterää. Valinta oli täysin selvä eli otin tuon tuliterän ennemmin, siinä oli vielä 18" vanteet alla toisin kuin tuossa esittelykappaleessa (17" vanteet).
No aja puoli vuotta ja mene sen jälkeen samaan liikkeeseen pyytämään vaihtotarjousta uuteen. Sitäpaitsi 18" vanteet ovat paljon huonommat ajaa suomen teillä. Mutta kukin tavallaan...
Mihin perustuu väite että 18" rengas olisi huonompi ajaa?!?
Vierailija kirjoitti:
No joo mut se on tasan selvä et auton arvo laskee kun sen ajaa liikkeestä ulos ja romahtaa muutamassa vuodessa,laina pysyy koska kukasn ei saa ekana vuotena maksettua sitä mitä arvo on laskenut.Lisäksi uuden auton korjaukset tuhansia..noihin 10000 autoihin menee jarruihin yms. 400 vuodessa jos sitäkään koska itse teen.Uutta autoa ei voi edes rempata ite.Mullakin premium luokan jenkkejä,ei oo uus volkksri niin makee...
Ei uuden auton korjaaminen maksa mitään. Yhden auton olen joutunut käyttämään korjaamolla ja vaihtoivat nelivedon kytkimen, maksoi kuulema 3500€, mutta sehän meni takuuseen.
Samaa minäki mietin. Keksisin paljon mielekkäämpiäkin tapoja käyttää rahaa. Pidän autoja lähinnä miesten egon jatkeina.
Mä oon jo ainakin pari kertaa tehnyt nyt niin, että vaihdan auton parin vuoden välein. Kuukausimaksut on pysyneet suunnilleen samoissa, mutta ei oo tarvinnut katsastuttaa tai korjauttaa mitään eikä mitään kuluvia osiakaan ole tarvinnut vaihtaa. Kun auto alkaa olla vanhempi, niin siihen tulee kaikenlaista vikaa ja korjattavaa, joten mun mielestä on toiminut hyvin näin.
Koska jotkut vaan haluaa ostaa uuden auton.
Eräs tuttu myi mulle pleikkari nelosen+Fallout 4 pelin viidelläkympillä, ihan vaan siks kun lapset halus jotain muuta, so what?
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Pakkohan minun on uhrautua ja ajaa uusia autoja ritsoiksi, jotta te köyhätkin saatte autoja,
6 vuotta vanha auto pitäisi läydä vaihtamassa uuteen Toyota Priukseen, välirahat olis nyt kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitukselle sain 1,8% koron. Sijoitukset on nyt tuottanut minulle 5-10% maltillisen vuosituoton. Miettikää kummanko valitsin?Aika huonon koron olet saanut neuvoteltua. Ainakin, jos olet lähiaikoina ottanut lainan.
Totta, että ei ollut tuon auton osalta ihan viimeisen päälle hyvä korko. Isommasta paketista oli kyse ja jossain piti tinkiä minunkin. :)
Voitte muuten mennä nyt kysymään pankeista kulutusluottoa tai pankkilainaa. Alle 2% kokonaiskorot on tiukassa.
Asuntolainoissa toinen juttu.
Joillain ihmisillä on pakonomainen tarve pröystäillä.
Arvon alennus on enemmän. Puolet viidessa vuodessa, mutta ei se koske uutta, vaan myös käytettyä. 5 vuottakin vanhasta autosta löhtee puolet hinnasta viidessä vuodessa. Eli suhteessa arvon pudotus on saman verran.
Miksi kukaan ostaa uusia vaatteita? Tänään kaupasta ostetusta ei saa huomenna kirpparilla edes puolta hintaa.
Siksi että on varaa, eikä tarvi liikkua toisten jämissä.