Lääkärit ja hoitajat, mikä on ÄLLÖTTÄVIN asia jota olet joutunut tekemään?
Eli siis työsi puolesta mikä on ÄLLÖTTÄVIN asia mitä olet joutunut tekemään, ihan siis työhön kuuluva joku homma? Joudutko usein tekemään vai oliko kertaluontoinen?
Kommentit (176)
Joutunut näkemään kymmeniä kertoja ruumiin.
Kannattaa lukea hoitajaksi/lääkäriksi, niin pääset itse kokeilemaan mitä se on. Minua ei ällötä mikään työssä. Kotona oon siivonnut oksennusta ja tyrehdyttänyt verenvuotoja, ne saa jalat veteläksi.
No ei ole enää omasta mielestäni ällöttävää mutta monen mielestä esim. avannepussin vaihto on ällöttävää koska siinä suoli pullottaa mahasta ja se on puhdistettava aina.
Eräällä miehellä oli myös paha sieni peniksessä. Sen hoitaminen ehkä vähän ällötti. Penis oli tulipunanen, pahasti turvoksissa ja eritettä valuvilla haavoilla.
Sairaanhoitaja-opiskelija olen :)
Aika usein mummot saattavat olla hiuksia ja jalkapohjia myöten ulosteessa kun herätän heidät aamulla ja sen lisäksi vielä aggressiivisella tuulella. Päättele loput.
Painehaavat - luut näkyy kuopasta, haju on sanoinkuvailematon ja se kaikki erite. Huh:D monia olen hoitanut, isoja ja pienempiä. / Sh
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vainajissa ällöttää, onko ne kotoa löytyneitä (=haisee) tmv? Tietty jokaisella on ne omat juttunsa mistä ei niin pidä, mutta mua ei ole koskaan vainajat haitanneet niin ihan mielenkiinnosta kysyn :)
t.2
Vierailija kirjoitti:
Aika usein mummot saattavat olla hiuksia ja jalkapohjia myöten ulosteessa kun herätän heidät aamulla ja sen lisäksi vielä aggressiivisella tuulella. Päättele loput.
Oikeastiko? Olen ollut kohta 25 vuotta vanhustenhoidossa, eikä vielä koskaan ole tullut tuollaista eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? Olen ollut kohta 25 vuotta vanhustenhoidossa, eikä vielä koskaan ole tullut tuollaista eteen.
No ole iloinen :) Millaisella osastolla olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen, mutta uskon kyllä. Tähän törmäsi psykogeriatrialla joka toinen päivä. Etenkin dementikoista jotkut työntävät vielä kädet housuihinsa ja alkavat maalaamaan, haalareita ei riittänyt aina.
Makuu/sääri/painehaavat mitä lie, erikoistuin lapsiin koska en kestä mätiviä visvaisia kinttuja vanhuksilla joista luut paistaa, hyi..... Se haju.... -lähäri
Pahin oli, kun jouduin toteamaan kuolleeksi viikkokausia kuolleena olleen miehen. Tosin poliisit avasivat ruumispussia vain kasvojen verran, mutta eipä sinä päivänä oikein ruoka maistunut.
Paiseet on pahoja, saattaa purskahtaa kasvoille kun niitä avaa ja haisee erittäin pahalle.
t. tkl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös itse psykogeriatrisella ja tuttua touhua. Kynsien alustat täynnä ulostetta, kun ovat työntäneet kätensä vaippoihin ja levitelleet sitä kasvoihinsa, korviinsa ja hiuksiinsa. Täällä ei ole edes hygieniahaalareita käytössä.
Onhan näitä, mulla on sairaanhoitajan tutkinto mutta en niitä töitä ole kyllä juuro tehnyt. Opiskeluaikoina jouduin näkemään auto-onnettomuuksissa kuolleita lapsia ja nuoria, puukotettuja ihmisiä, itsemurhan tehneitä tai sitä yrittäneitä, kuolevia vanhuksia ja jopa myöhäisessä raskaudenkeskeytyksessä tapetun pienen vauvan ruumiin. Se otti koville ja herätti mussa niin valtavan suuren vihan Suomen epäoikeudenmukaista ja barbaarista lainsäädäntöä kohtaan että päädyin vaihtamaan alaa ja työskentelen nyt opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis työsi puolesta mikä on ÄLLÖTTÄVIN asia mitä olet joutunut tekemään, ihan siis työhön kuuluva joku homma? Joudutko usein tekemään vai oliko kertaluontoinen?
Elävälle vai kuoleelle? Kuolleelta olen poistanut tahdistimen. Kerran yksi kuollut oli vihreäksi mädäntynyt eli oli helppo todeta kuolleeksi. Elävien osalta ehkä veriulosteessa sekava potilas vetää voiton kun se haju on sanoinkuvaamaton ja huonokuntoista potilasta pitäisi hoitaa ettei kuole käsiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ole iloinen :) Millaisella osastolla olet?
Olen tehnyt töitä kaikenlaisilla osastoilla, isoin osa dementikkojen kanssa ja psykogeriatrisella. Silti en muista yhtäkään tuollaista tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös itse psykogeriatrisella ja tuttua touhua. Kynsien alustat täynnä ulostetta, kun ovat työntäneet kätensä vaippoihin ja levitelleet sitä kasvoihinsa, korviinsa ja hiuksiinsa. Täällä ei ole edes hygieniahaalareita käytössä.
Syy miksi en koskaan haluaisi työskennellä vanhusten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea hoitajaksi/lääkäriksi, niin pääset itse kokeilemaan mitä se on. Minua ei ällötä mikään työssä. Kotona oon siivonnut oksennusta ja tyrehdyttänyt verenvuotoja, ne saa jalat veteläksi.
Kotona olen siivonnut pikkulapsen ripulia lattialta ja oksennusta sängystä ja pian aloitankin opiskelut, mietin vaan että mitä kaikkea ällöttävää saa odottaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan mädäntyneet tai riekaleiksi revityt ruumiit pelottaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kyllä tullut tällaisia tapauksia vastaan vuodeosastolla
Varmaan sellaisen säärihaavan hoito, jossa siis käytännössä puoli säärtä roikkui irtonaisena ja pilaantuneena lihana muutamalla riekaleella kiinni. Jo pelkkä haju oli aikamoinen, ja joskus ei tehnyt mieli katsoa kun luu paistoi sieltä kaiken vihertävän ja ties minkä eritteiden keskeltä. Jouduin sitä kyllä useampaan kertaan hoitamaan.
Periaatteessa kaikkeen kyllä tottuu.