Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuparikutsu ei ollutkaan sitä mitä toivoin

Vierailija
05.07.2016 |

Ystäväpariskuntamme on käynyt meillä isommissa n 10 hengen illanvietoissa useamman kerran. Ovat nyt ostaneet uuden asunnon. Pyysivät meitä käymään. Ei siis tupareihin, vaan "tulkaa sitten käymään". Vastattiin tähän, että joo millos ne tuparit on. Sanoivat sitten ilmoittavansa.

No nyt kävi ilmi, että pyytävät meidät yhden toisen pariskunnan kanssa arkiiltana syömään ja viinilasillisille. Että voidaan kuulemma ottaa taaperot mukaan. Meillä siis yksi ja kaveripariskunnallamme yksi taapero.

Kiitettiin kutsusta ja sanottiin että tullaan. Kahden kesken miehen kanssa sit puhuttiin, että joo, milloinkahan ne isot ja hauskat tuparit on. Että 'kiva', meitä ei sit niihin Kutsuttukaan, vaam
N tämä illallinen korvaa tuparit meidän suhteen.

Kysymys kuuluuettä miksi???

-Voisiko olla niin, että meitä ei haluta isoihin tupareihin koska
a)saatettas ottaa lapsi mukaan ja mä olla autolla, pilattaisiin isot juhlat lapsellamme ja selväpäisyydelläni
b)mua ei haluta isoihin juhliin, koska olen muita hieman nuorempi ja hauskemman näköinen. Pilaisin juhlat "keekailemalla"?
C)eivät halua pitää n 15 hengen juhlia alle 100 m2 asunnossa koska hankala seurustella kaikkien kanssa, ruokien laitto isolle porukalle hankalaa, kaikki ei mahdu istumaan?
D)jokin muu syy?

Hirmu innolla tää pariskunta on tullut meidän isoihin juhliin hienoon kotiimme useaan kertaan. Ovat tulleet myös iltaa istumaan kotiimme siten ettei muita ole ollut. Ovat olleet silloin aika apeita.

Oletan, että ko pariskunta loukkaantuisi, jos me ei pyydettäs heitä koskaan isoihin juhliimme, vaan ainoastaan heidät erikseen joskus iltaa istumaan.

Lisäksi tämä rouva ei pyytänyt minua synttäreillensä vaikka pyysi kaikki muut seurapiirin rouvat jotka ovat yhteisiä tuttujamme.

Boikotoidaanko nytmeitä/minua jotenkin, vai tuskailenko turhia...?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua on keekailu?

Yritetään olla keekki? Siis se cheekki. Siis naisetkin? Kävellään polvia notkistaen, heilutellaan käsiä, tehdään sormimerkkejä ja otetaan aleksanderstubb-irvistys? Ja sanotaan että näetteks muuten et oon teitä nuorempi ja vähä varmaan kauniimpiki, pitää miehistänne kiinni?

Vierailija
22/50 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua on keekailu?

Keekoilu, keekoilla

Sellaista itsensä ylentämistä ja esille tuomista. Hienostelua, "hei oon kaunein/komein"-mentaliteetti...yms. En osaa oikein paremmin selittää. :D

N vm. -74

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulkitsen keekailun keikistelyksi, jalomuotoisen vartalon esittelyksi, mikä harmittaa vanhempia naisia, joilla jo linjavikoja.

Jäin miettimään, ovatko nuo ihmiset todellakin teidän ystäviänne. Selvästi yrittävät karistaa kärryiltä teidät sekä sen toisen pariskunnan, kun kutsuvat teidät vielä kerran iltapalalle. Minä kyllä seurailisin näiden ihmisten puuhia ja tekisin sitten omat johtopäätökseni eli hyvin todennäköisesti vetäisin viivan yli  tuon pariskunnan seuraavalla kerralla, kun järjestäisin kekkerit.

Vierailija
24/50 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Tuo "meidän hieno koti" ja "olen muita nuoremman ja hauskemman näköinen" paljastivat sinut. Ei jatkoon.

Hohhoijaa näitä provottelijoita ja eijatkottelijoita.

Mutta kun aloitus oli selvääkin selvempi provo! Ei tuollaisia ole tosimaailmassa, vain jonkun kahelin päässä. Täytyy sitä tylsää heinäkuun päivää jotenkin saada kulutettua, ja tapa se on sekin, että keksii satuja ja tarinoita netin keskustelupalstalle, kuten ap:kin teki.

Vierailija
25/50 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulkitsen keekailun keikistelyksi, jalomuotoisen vartalon esittelyksi, mikä harmittaa vanhempia naisia, joilla jo linjavikoja.

Sinä tulkitset aivan väärin. 21 tulkitsi aivan oikein.

Vierailija
26/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, ovatko nuo ihmiset todellakin teidän ystäviänne. Selvästi yrittävät karistaa kärryiltä teidät sekä sen toisen pariskunnan, kun kutsuvat teidät vielä kerran iltapalalle. Minä kyllä seurailisin näiden ihmisten puuhia ja tekisin sitten omat johtopäätökseni eli hyvin todennäköisesti vetäisin viivan yli  tuon pariskunnan seuraavalla kerralla, kun järjestäisin kekkerit.

Tulkitsit oikein. Kiitos ymmärryksestäsi!!! Tarkoitin keekailulla sitä että näyttää hyvältä kivassa kropassaan, fiksut ja näyttävät laatuvaatteet, hienot aidot korut (siis tonnien arvoiset).. Näyttää siis tosi hyvältä, mikä harmittaa muita naisia. Ja tämä tapahtuu vahingossa, koska minkä minä sille voin että pystyn näyttämään helposti kivemmalta kuin moni muu. Kyllähän muutkin naiset pukeutuu juhliin mahdollisimman hyvin, miksen minä saisi?? Mutta tämän sitten muut naiset ottavat keekailuna eli itsensä näyttelemisenä. Anteeksi nyt vain, mutta saan minä tiedostaa sen, miltä näytän :)

Joo oon miettiny, kuinka ystäviä tämä pariskunta on. Ikinä eivät halua tavata meita oman seurapiirinsä seurassa. Paikalla on aina ainoastaan meidän omaa seurapiiriä, johon tämä toinen taaperopariskuntakin kuuluu. Ehkä nainen pelkää, että vien hänen kaverinsa? Tunnen hänen ystäviään jonkin verran, ovat mulle sellasia hyvänpäiväntuttuja.

Taidetaan tosiaan tehdä niin, että jatkossa pyydetään heitä vain kahville ilman muita vieraita. Tai maksimissaan illalliselle. Niin ja sitten nyt kun mennään heille, niin kysäisen että milloinkas te ne tuparit nyt sitten pidätte :D (taaperokutsussa kun ei puhuttu tupareista mitään). Kiemurrelkoon sitten vastauksessaan :D

Vierailija
27/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsit oikein. Kiitos ymmärryksestäsi!!! Tarkoitin keekailulla sitä että näyttää hyvältä kivassa kropassaan, fiksut ja näyttävät laatuvaatteet, hienot aidot korut (siis tonnien arvoiset).. Näyttää siis tosi hyvältä, mikä harmittaa muita naisia. Ja tämä tapahtuu vahingossa, koska minkä minä sille voin että pystyn näyttämään helposti kivemmalta kuin moni muu. Kyllähän muutkin naiset pukeutuu juhliin mahdollisimman hyvin, miksen minä saisi?? Mutta tämän sitten muut naiset ottavat keekailuna eli itsensä näyttelemisenä. Anteeksi nyt vain, mutta saan minä tiedostaa sen, miltä näytän :)

Joo oon miettiny, kuinka ystäviä tämä pariskunta on. Ikinä eivät halua tavata meita oman seurapiirinsä seurassa. Paikalla on aina ainoastaan meidän omaa seurapiiriä, johon tämä toinen taaperopariskuntakin kuuluu. Ehkä nainen pelkää, että vien hänen kaverinsa? Tunnen hänen ystäviään jonkin verran, ovat mulle sellasia hyvänpäiväntuttuja.

Taidetaan tosiaan tehdä niin, että jatkossa pyydetään heitä vain kahville ilman muita vieraita. Tai maksimissaan illalliselle. Niin ja sitten nyt kun mennään heille, niin kysäisen että milloinkas te ne tuparit nyt sitten pidätte :D (taaperokutsussa kun ei puhuttu tupareista mitään). Kiemurrelkoon sitten vastauksessaan :D

Ja tämä oli AP :)

Vierailija
28/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein seurapiiri ja hienot juhlat :D

Totta kai joku seurapiirirouva Vauva-palstalla kirjoittelisikin ja vieläpä tuohon tyyliin. Ja toisaalta, jos kirjoittelisi, niin olisi päivänselvää miksei kutsuttaisi seurapiirijuhliin.

Mutta siis, me kutsutaan yks pariskunta aina erikseen, koska eivät ikinä suostu jättämään lastaan kotiin, ei, vaikka miten painotetaan, että aikuisten juhlat, ei lapsia. Kaikki muut meidän kaverit ja ystävät kyllä ymmärtää, että aina joskus on tilaisuuksia, jonne lapset ei sovi.

Ja jos kerta Ap pyörii seurapiireissä, niin koska niissä iltapukujuhlissa on lapsia paikalla? Kyllä ne on sen au pairin tai nannyn kanssa kotona siinä kohtaa.

Vierailija
29/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta todennäköisempää on, että on kokemuksia, että jos on kahta eri kaveripiiriä, niin nämä ovat juhlissa omissa leireissään, eivätkä halua tutustua toisiinsa ja sellainen on juhlissa vaivaannuttavaa ja isäntäväelle ikävää.

Musta on ihan ymmärrettävää, että ei haluta kutsua ryyppäjäisiin pikkulapsia. Juhlatkin voi järkätä niin monella tavalla, mielestäni tietysti asian voi ratkaista niinkin, että on kaikille isot juhlat, lapselliset tulevat jo iltapäivällä ja lähtevät aikaisin ja silloin ei ole vielä kovaa ryyppäystä. Sitten kun lapset ovat lähteneet, niin on aikuisten juhlat. Mutta sitten taas illanistujaiset on just ratkaisu, että hyvin ehditään jutella kaikkien kanssa. En ymmärrä ap:ta tässä asiassa, miksi ylipäänsä pitää ajatella, että tässä on koira haudattuna ja jos toinen yrittää olla ystävällinen niin sitähän se ei voi olla vaan siihen automaattisesti sisältyy joku juoni ap:ta vastaan?

Vierailija
30/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sukua sille viehkeälle liikehtijälle, joka sai sen hevimiehen hurmattua niissä puutarhajuhlissa älyllään ja rivollla huumorillaan?

Vierailija
31/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diamonds never made a lady, ap.

Vierailija
32/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ap on ylipäänsä kutsuttu mihinkään.

Vierailija
33/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä koko tätä kirjoitusta.

Vierailija
34/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä varmaan näytät hyvältä jne mutta oletko varma että se harmittaa muita? Miten olet siihen käsitykseen päätynyt? :)

Vierailija
35/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että ihmisellä on asiat liian hyvin elämässä, jos tällaisista saa kehitettyä ongelman.

Vierailija
36/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi myös noin. Kysyin, että koskas on tuparit. Vastasi, että katsotaan koska voisitte tulla käymään. Eli ei kutsua tupareihin. Aikaisemmin hän kutsui tällaisiin juhliinsa. Tiedän kyllä syyn: ei vaan halua minua juhliinsa. Onhan se surullista ja loukkaavaa. :(

Tämä on saanut selvästi negaa. Miksi? Ei pitäisi harmittaa, että sua ei haluta juhliin mukaan? Tiedän kyllä muiden ihmisten kautta, että juhlat ovat tulossa.

-tuo surullinen syrjäytetty

Vierailija
37/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi myös noin. Kysyin, että koskas on tuparit. Vastasi, että katsotaan koska voisitte tulla käymään. Eli ei kutsua tupareihin. Aikaisemmin hän kutsui tällaisiin juhliinsa. Tiedän kyllä syyn: ei vaan halua minua juhliinsa. Onhan se surullista ja loukkaavaa. :(

Tämä on saanut selvästi negaa. Miksi? Ei pitäisi harmittaa, että sua ei haluta juhliin mukaan? Tiedän kyllä muiden ihmisten kautta, että juhlat ovat tulossa.

-tuo surullinen syrjäytetty

Siis sinä kerjäsit kutsua tupareihin ja kaverisi kutsui sinut käymään, mutta ei maininnut tupareista mitään, koska ei edes tiedä aikooko sellaisia pitää laisinkaan. Ja sinä päättelet olevasi jostakin syystä syrjäytetty? Viitsitkö vähän avata ajatuksenjuoksuasi?

Vierailija
38/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuparit ole hieman teinimeininkiä? Itse lopetin tupareiden pidon jo alle 30-vuotiaana. Mieluummin tosiaan kutsun kaverit erikseen kuin järjestän juhlat.Ap on ihme ulisija

Vierailija
39/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä varmaan näytät hyvältä jne mutta oletko varma että se harmittaa muita? Miten olet siihen käsitykseen päätynyt? :)

En olekaan varma, tää on vaan epäily. On muuten yleisesti tiedetty tosiasia, että jos poikkeat porukasta jollain tavoi johonkin suuntaan, niin voit joutua kokemaan sorsimista. Tähän perustan tämän näkemykseni.

AP

Vierailija
40/50 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muuten tällä perheellä itsellään lapsia? Jos ei ole, tämä voi olla syynä, miksi ei halua teitä lapsineen tupareihin. Vai kyläilettekö heidän luona koskaan ilman lasta?

Toinen vaihtoehto on, että tupareita ei ole juuri nyt ja mahdollisesti myöhemmin tai sitten ei ollenkaan. Meillä oli tuparit vasta vuoden päästä muuton jälkeen, ei vaan ehditty aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi