Saattaako mulla olla tällä hetkellä keuhkokuume päällä??
Eilen olin todella väsynyt ja nukuin töiden jälkeen. En jaksanut tehdä juuri muuta kuin ruokaa kun kotiin pääsin. Muuten ei yhtään sen kummempi olo, aamulla oli ehkä kurkku lievästi kipeä tunnin kun nukuin lattialla ja ikkuna auki.
Tänään sitten aivan helvetillinen väsymys aamulla, lihaskipuja ja aivan kauhea yskä. Repivä yskä joka sattui kylkiin ja tuntui kun kilo hiekkaa olis kurkun ja keuhkojen välissä.
Koko työpäivä meni yskiessä ja kivuissa sekä väsyneenä.
Pääsin kotiin ja sänkyyn samantien, nukuin tunnin ja heräsin horkkaan ja kauhea olo. Kuumetta 37.5 ( minulle jo kuume kilpparin vajaatoimintaa sairastavana) ja menin lämpöiseen suihkuun lämmittelemään. Silmiin kirvelee, vatsaan pistää ja veto aivan pois. Tähän vielä kipeä yskä ja kuume.
Ei ole ees nuhaa.
Miltä kuulostaa? Olisiko syytä hakeutua lääkärille vielä illalla?
Kommentit (11)
Mene lääkäriin. Tulehdusarvoista selviää onko virus.
Voi kai tuo keuhkokuumekin olla, erityisesti jos yleiskunto tuntuu romahtaneen eli et jaksa mitään tehdä. Sinuna nyt katsoisin vielä ainakin huomiseen ja soittaisin aamulla lääkäriajan, jos on edelleen yhtä huono/huonompi olo. Tuleeko keuhkoista ysköksiä kun yskit? Eli sellaisia infektoituneita vihreitä limaklönttejä?
Kovasti vaikuttaa influenssalta. Keuhkokuumeessa on harvemmin lihaskipuja, vain rintakipuja. Lämpöä joko on tai ei. Yskä on voimakasta, mutta ainakin minulla oli kuivaa. Varmuuden saa röntgenissä.
Nuo silmäoireet sopii enemmän influenssaan kuin keuhkokuumeeseen.
Jos olo ei ole huomenna parempi tai jos huononee vähääkään, päivystykseen. Pitäähän tuo selvittää, mikä se on. Bakteeritaudit on yleensä agressiivisempia, mutta hoito pitää aloittaa pian, jos haluaa sen toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai tuo keuhkokuumekin olla, erityisesti jos yleiskunto tuntuu romahtaneen eli et jaksa mitään tehdä. Sinuna nyt katsoisin vielä ainakin huomiseen ja soittaisin aamulla lääkäriajan, jos on edelleen yhtä huono/huonompi olo. Tuleeko keuhkoista ysköksiä kun yskit? Eli sellaisia infektoituneita vihreitä limaklönttejä?
Pieniä Limaklönttejä tulee kyllä mukana välillä, en sen kummemmin ole sitä tarkkaillut, kuhan tuntuu suussa yskiessä. Ja juu siis tuo kunto on aivan kaamea, tuntuu kuin tekisi kuolemaa. No ei nyt ihan mutta en pysty nousemaan kun olen niin poikki, vessaan lähtö vaatii kauheasti ponnistelua.
Katson aamuun. Kuume on nyt yli 38.
Ap
Yhden päivän oot ollu kipeänä?
Ihan tavallisessa flunssassa tulee väsyneeksi. Miksi olisi keuhkokuume?
Vierailija kirjoitti:
Yhden päivän oot ollu kipeänä?
Ihan tavallisessa flunssassa tulee väsyneeksi. Miksi olisi keuhkokuume?
Yleensä flunssani on alkanut nuhalla ja ihan ok ololla. Myöhemmin tullut ehkä kuumetta.
Nyt tämä kaikki on tapahtunut tosi nopeasti, sairaasta väsymyksestä repivään yskään, horkkaan ja koko ajan nousevaan kuumeeseen. Silmät punoittaa ja sängystä nousu vaatii ponnistelua.
Tunnen itseni paljon sairaammaksi kuin perus nuhakuumeella.
Mutta katson aamuun, voi olla että olen ihan hakoteillä.
Ap
No ei kait tuossa kannata aamun asti ootella, minäkin ajattelin noin ja keuhkokuumehan se siellä. Mikä ihmeen peikko se päivystys on? Ei ne syö eläviltä vaikka turhaan kävisi siellä ja tuo sinun tilanne ei ole turhaan.
Jos kuume vaan nousee etkä jaksa vessaan mennä niin sitten suosittelisin kyllä päivystystä. Et nyt kuitenkaan varmasti kuole, jos huomiseen odotat mutta, jos olo on hirveä, niin on kai parempi selvittää asia heti.
.