Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekö ruuan ajattelu paljon aikaasi?

Vierailija
05.07.2016 |

Enkä nyt siis tarkoita pelkkää ruuasta haaveilua, vaan havahduin itse siihen, että käytän paljon aikaa sen suunnitteluun, mitä teen seuraavan kerran ruuaksi. Pohdiskelen, googlailen reseptejä yms. Ja jos suunnittelen vaikka viettäväni päivää kaupungilla, niin mallailen etukäteen paikkoja missä voisin käydä syömässä. Monesti myös aamuvuoron aikana (jos on töissä hiljainen hetki) eksyy ajatuksiin, että mitä söisi töiden jälkeen, kun syön töissä vain lounaan, ja päivällisen sitten kotona tai jossain matkalla. Ja uskokaa tai älkää, en ole mikään tonnikeiju, kunhan vaan tykkään pohdiskella ruokia. Muita joilla menee ajatukset tätä rataa? :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samä täällä. Työpäivän kohokohta on se lounas haha. En ole tonnikeiju myöskään.

Vierailija
2/4 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se vie aika vähän aikaa. Lähinnä ärsyttävää miettiä, mitä söisi, mikä maistuisi, veisi nälän eikä lihottaisi paljon. Kun löydän sopivan ratkaisun, olen tyytyväinen. En haaveile ruuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mulla aika keskittynyttä, siis se aktiivinen ajattelu ja suunnittelu. Meitä on viisi, teen melkein kaikki ruuat alusta asti itse, joten loppuviikosta alan miettiä ensi viikon ruokia. Teen niitä sitten pitkin viikonloppua pöytään ja pakkaseen. Lapset jo koulussa, molemmat vanhemmat töissä.

Sitten taas: harrastan kokkailua ja rakastan kaikkea ruokaan liittyvää. Muistelen hyviä aterioita, selailen keittokirjoja, syön mielelläni ulkona. Työpäivien lounas on henkisestikin tärkeä katkos työhön ja sen on oltava hyvä. Mutta tätä haaveilua voi tehdä ratikassa, yöllä, kun odottaa unta, kun ripustaa pyykkejä jne. 

Vierailija
4/4 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän