Onko kaikilla jo Eamesin tuolit ja foscarini caboche?
Gallupinomaisesti kiinnostaa. Olen ajatellut itse hankkia. Mutta onko wt?
Kommentit (68)
Jäi ostamatta kirjoitti:
Eamesin ruokapöydän tuolit on muuten matalat verrattuna nykytuoleihin. Kannattaa huomioida pöydän korkeus, ettei joudu istumaan epämukavasti.
Hyvä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö noissa tuoleissa hikoile hirveästi?
Hikoilee. Mutta Eamesin huonekalut on suunniteltu silloin kun muovi oli uutta, futuristista ja 'cool' materiaali.
Sitä käytettiin myös sen takia, että pystyttiin valmistamaan halpoja huonekaluja. Eamesin huonekalut ovat siis valmistettu alunperin sitä silmällä pitäen, että niitä voitiin myydä halvalla. (mistä tulevat nykyiset absurdit myyntihinnat?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikoilee. Mutta Eamesin huonekalut on suunniteltu silloin kun muovi oli uutta, futuristista ja 'cool' materiaali.
Sitä käytettiin myös sen takia, että pystyttiin valmistamaan halpoja huonekaluja. Eamesin huonekalut ovat siis valmistettu alunperin sitä silmällä pitäen, että niitä voitiin myydä halvalla. (mistä tulevat nykyiset absurdit myyntihinnat?)
Nämä trendit nyt on huvittavia. On saatava joku vaikka se olisi epämukava, ja monesti ihan rumakin, kun nyt vaan sellainen on kuuma juttu. Mutta jokainen päättää itse miten haluaa asua ja kuinka sisustaa, käytännöllisesti, kauniisti vai niinkuin nyt piireissä kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mallia on korotettu muutamalla sentillä ja mittasuhteita muutenkin muutettu, joten mataluus ei ole enää ongelma.
Mitä. Voidaanko siis edes puhua enää Eamesin designista. Olen järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu monien Tapiovaaran kalusteiden kanssa. Tuolloin sarjatuotanto mahdollisti halvat hinnat. Ja taitavat edelleen olla kuitenkin puusepän käsityönä valmistamien kalusteiden hintoihin verrattuna kilpailukykyisiä.
Pohjimmiltaan on tietysti niin, että markkinat määrittävät hinnat. Ja maksaahan laadukas työnjälki jotain. Onhan nuo tehty ja suunniteltu kestämään. Itselläni on roskalavalta 20 vuotta sitten dyykattuja design- tuoleja, eikä niitä saa rikki millään. Yksi huonekalusuunnittelijaystävä kerran yritti purkaa yhden selvittääkseen rakenteen, mutta ei onnistunut. En kyllä ikinä maksaisi yhdestä tuolista yli 500 euroa, mutta jos ilmaiseksi saa, niin tottakai otan ja arvostan. Ja keulin anonyyminä vauva-av:lla :D
Muurahainen, Seiska, Egg, Swan, Barcelona, Paimio...
Etkö muka tunnista mitään noista tai ole ikinä kuullut mistään noista???