Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko normaalia että 12v puhuu itsekseen..aivan kuin puhuisi jollekkin..

Vierailija
27.02.2006 |

selittää päivän tapahtumia ja kyselee ja vastailee itse itselleen..

esim..olin tänään koulussa..ai jaa oliko kivaa..no jaa..olen menossa uimaan tuletko mukaan.. joo se olisi kivaa voinin vaikka tullakkin..

eli käy yksin keskusteluja.Sen tiedän etttä on normaalia kun lapsilla on mielikuvitus kavereita mutta vielä tuossa iässä.olisikohan aihetta viedä johonkin terapiaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olen 13 ja puhu usein yksin ollessani itsekseni asioita jotka ärsyttävät ja suututtavat. En puhu itsekseni oikein mistään positiivisesta. Onko tämä normaalia?

En tiedä onko normaalia, mutta huolestuttavaa ainakin on. Sinun kannattaisi keskustella jonkun kanssa ja selvittää mistä tapa johtuu.

Vierailija
22/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  puhun itsekseni kuiskaamalla ja kuvittelen kohdistavani sen tietylle henkilölle/henkilöille. Pidän siis esitelmää. Näin tapahtuu aina silloin kun jonkin asian selvittäminen kiinnostaa paljon (keskustelu on jäänyt jonkun kanssa mielestäni kesken, suunnittelen miten toimisin jossain kuvitellussa tilanteessa jne). Peili on laukaiseva tekijä, sen edessä puhuminen usein alkaa. 

Välillä käyn ajatuksissani vuoropuhelua. Vastakkain on 2 osapuolta. Esim ajattelen ensin "Menenkö jo nyt tien yli?" ja sitten "No mene! Ei ole mitään menetettävää". Toinen on sellainen raukkamainen jota pitää käskeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tota 22-vuotiaaksi asti, sitten se jäi kun ei poikaystävän seurassa enää kehtaa :D

Vierailija
24/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin teini-iässä, n. 15-19v, aina itsekseni. En tosin puhunut kuvitteellisen keskustelukumppanini repliikkejä, vaan vain omani. Puhuin myös eri kielillä, usein englanniksi, riippuen siitä, että mitä kieltä se toinen ihminen, usein joku julkkis, olisi ymmärtänyt. Se oli vaan sellaista haaveilua, ihan täyspäinen ihminen minäkin olin. Lopetin kun muutin yhteen kämppiksieni kanssa, koska olihan se aika erikoinen tapa, mutta myös, koska jutut tulivat aina unelmistani ja haaveistani. Tuntui liian henkilökohtaiselta selittää niitä ääneen.

Vierailija
25/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
26/26 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kaverien puute.Ehkä ei ole juttukaveria.En kyllä olisi huolissaan tästä,nimittäin aikuisetkin puhelevat myös itsekseen,jotkut jopa laulavat.Olen usein kuullut kaupoissa kun jotkut laulavat siellä samalla kun tutkivat tavara hyllyjä,jokin lemmikkieläin voisi olla kiva jolle jutella jos ei ole niitä kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan