Ole viisas ja älä valita ylinopeusrikesakosta käräjäoikeuteen-t.ei niin viisas
Hei!
Ajoin ylinopeutta 71km/h 60kympin alueella, en keskittynyt tarpeeksi ajamiseen. Rikesakko 170e.
Kameratolppa välähti.
Valitin sakon olevan pienillä tuloillani kohtuuton, mutta myönsin tietenkin syyllistyneeni ko asiaan.
Älkää turhaan valittako eteenpäin, tulee vain turhaan kalliiksi yhteiskunnalle. Ei niitä rikesakkoja pienennetä, koska laki on kaikille sama tulotasosta riippuumatta-näin oli päätös.
Ymmärrän täysin ja päätös oli mielestäni täysin oikea. Tuli turvallisempi fiilis, että sakot on otettava vakavasti.
Jos ajat ylinopeutta, sillä on seuraamuksia.
Eri asia, jos olet esim.ammattiautoilija ja nopeusrajoitusmerkki ollut lumen peitossa tms. Tai vaikket olisikaan.
Jokatapauksessa opin, etten rasita enempää yhteiskuntaa oman väärinteon takia.
Jälkiviisaana on aina tietysti helppo vinkua, mutta josko jollekkin olisi apua, jos pohtii samaa.
Olisin ollut fiksumpi, kun olisin soittanut oikeusrekisterikeskukseen (jolle maksu osoitettu laskussa) ja pyytänyt maksusuunnitelmaa.
En siis voittanut muuta kuin aikaa ja näin kesällä maksaminen vituttaa. Sen kun olisin voinut hoitaa jo helmikuussa.
Siis anteeksi, virkamiehet ja yhteiskunta ja oppikaa muut virheestäni. Ja kiitos syyttäjä, käräjäoikeus teette hyvää työtä.
Mukavaa kesää kaikille.
T:Hyvä mieli kuitenkin
Kommentit (15)
Siperia opettaa.
Ihminen on luotu valtiota varten. Eikun...
Kyllähän siellä käräjäoikeudessa olisi tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin jonkun yksittäisen köyhän lompakon asiat, vaikka siihen kuinka olisi oikeus. Vaikka ei se mitään, oli siellä mukavaa, jos tuppaa olemaan ylimääräistä aikaa, köyhänä, kun ei kamalasti reissailla;)
Elämys tuokin siis. En kuitenkaan suosittele edelleenkään kenellekään:)
Laki on kuitenkin se, mikä on kaikille sama ja hyvä niin.
T:ap
Jos jokainen ihminen valittaisi jokaisesta sakosta, loppuisi niillä rahastaminen kun käsittely tulisi kalliimmaksi kuin tuotto.
Itse kiistän kaikki sakot ja rikokset.
Ja onhan se hyvä, että käräjilläkin on töitä. Pidetään koneisto isona.
Valitan, jos saan minkä tahansa sakon, niin kauan kuin valitusasteita riittää. Sama linja on muissakin päätöksissä. Tähän asti on kannattanut, asia on korjattu haluamallani tavalla. Valittaminen kannattaa ja lievennysperuisteita on löydettävissä. Hyödynnän opintojani.
Minulla on neuvo kaikille sakkojen saajille: älkää maksako niitä ennen kuin tulee huomautus. Minulla esim. Kaatui sakko laamannilla. Poliisi oli siis kirjoittanut sakon, mutta laamanni katsoi sakon olevan aiheeton. Eli jättäkää maksamatta, kyllä sieltä muistutus tulee ennen kuin kutsuvat käräjille.
Ymmärrän valittamisen, kun saa epäoikeudenmukaisesti sakot, mutta miksi kukaan valittaa aiheesta annetuista sakoista...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän valittamisen, kun saa epäoikeudenmukaisesti sakot, mutta miksi kukaan valittaa aiheesta annetuista sakoista...
Se lukee aloituksessa.
Vai 60kympin alueella ajoit. :D Nyt on whitetrash.
Vierailija kirjoitti:
Vai 60kympin alueella ajoit. :D Nyt on whitetrash.
:D Ihmettelin ensiksi, että mitä oikein mahdat tarkoittaa.
Oivallus oli hilpeä, sait kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Valitan, jos saan minkä tahansa sakon, niin kauan kuin valitusasteita riittää. Sama linja on muissakin päätöksissä. Tähän asti on kannattanut, asia on korjattu haluamallani tavalla. Valittaminen kannattaa ja lievennysperuisteita on löydettävissä. Hyödynnän opintojani.
Jos teet päivänselvän rikkeen, ja siitä tulee vakiosakko, voit valittaa vaikka kiinan keisarille ja hyödyntää "opintojasi"(elämämkoulu), niin totuus on se, että saat sakkosi lisäksi maksettavaksi oikeudenäyntikulut...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neuvo kaikille sakkojen saajille: älkää maksako niitä ennen kuin tulee huomautus. Minulla esim. Kaatui sakko laamannilla. Poliisi oli siis kirjoittanut sakon, mutta laamanni katsoi sakon olevan aiheeton. Eli jättäkää maksamatta, kyllä sieltä muistutus tulee ennen kuin kutsuvat käräjille.
Kumpaa laama uskoo Virkamiestä vai taparikollista...
Maksaako valtio tälläisen paskan pakottamisesta keskustelualueilla? Teksti on niin selvää jutkutusta alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli persute, kun sakot todettiin aiheettomiksi?
Itse taas jätin maksamatta, meni ulosottoon ja kuittaavat veronpalautuksista. Silti katson olevani casen voittaja, sillä minä en tee mitään tilisiirtoa joka kuittaisi sakon (käteisvarat noin 50x sakon summa). Sen sijaan julkisen sektorin syöttöporsaat joutuvat nyt näkemään vähän vaivaa siitä, että saavat rahat veronpalautuksista, kattaa mennen tullen tämän casen ja jää vielä minullekin mukavasti kätöseen.
Maksuhäiriö 3-5v "aivan sama", sillä en käytä luottokortteja, kämppälainaa en tarvitse, autot uudehkoja/hyviä jne...joten aika hampaattomaksi jäi poliisi/vouti tässä casessa :D. Rahansa saavat, mutta ottamalla ja päälle pääsin avautumaan oikein kunnola noille syöttöporsaille.
Ai miksikö tällainen keikaus? Siksi, että kameratolppa oli paikassa jossa haiskahti selvä rahastus eikä todellakaan liikenneturvallisuuden vuoksi. Periaatteesta en maksa mitään vastikkeettomia suorituksia niin yksityisille kuin julkisille toimijoille...
p.s. päiväsakot ovat eri asia ja niistä en osaa sanoa mitään.
t.ap