Tuttava olettaa lapsettomien olevan ilmaisia lastenhoitajia
Mielestäni on loukkaavaa, että tuttavapiirin lapsettomat ovat joidenkin mielestä siinä asemassa, että yhteisiin juhliin ei kutsuta mutta oletetaan olevan koska vain käytettävissä ilmaisiksi lastenhoitajiksi jotta muut pääsevät vapaasti juhlimaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia osaan hoitaa, mutta onneksi ei kavereita laiteta lastenhoitajaksi. Ja hitto, jos mua ei kutsuttais mihinkään, mutta lapsenlikaisi kelpaisin, olisi se sen kaverisuhteen loppu.
Niin, sehän tässä ikävä kyllä taitaa olla realiteetti tuo minkä viimeksi mainitsit.
Vierailija kirjoitti:
Hä?Mihin juhliin sut on jätetty sitten kutsumatta?Itse en antaisi omia kullanmurujani yhdellekään nuorelle tai lapsettomalle hoitoon..en ikinä!!
Enkä usko että moni muukaan perhe tälläistä tekisi.Kyllä ne lapset niin tärkeitä on.
Ihmettelen myös kuviota,mistä juhlista kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?Mihin juhliin sut on jätetty sitten kutsumatta?Itse en antaisi omia kullanmurujani yhdellekään nuorelle tai lapsettomalle hoitoon..en ikinä!!
Enkä usko että moni muukaan perhe tälläistä tekisi.Kyllä ne lapset niin tärkeitä on.
Ihmettelen myös kuviota,mistä juhlista kyse?
Tyyliin esimerkiksi rapujuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös kuviota,mistä juhlista kyse?Tyyliin esimerkiksi rapujuhlat.
Eli siis tuollaisten aikuistenjuhlien ajaksi (kuten tosiaan rapujuhlat ja päivälliset) halutaan lapsenvahtia ja esimerkiksi jos halutaan mennä shoppailemaan rauhassa.
Kutsuja taas ei tule noihin juhliin (enää) eikä myöskään lasten ympärillä pyöriviin juhliin vaikka mielelläni muistaisin heitä syntymäpäivänä ym.
Itse jos järjestän jotain, niin vaikka omat sukulaislapseni ovat mukana ja osalla vieraista pienet lapset, niin nämä henkilöt eivät tule paikalle jos eivät saa lapsiaan hoitoon koska lasten läsnäollessa ei voisi heidän mukaan rauhassa keskittyä keskustelemaan toisten aikuisten kanssa.
En vain haluaisi menettää ystävyyttä tämän takia, jos nyt enää edes ystävyydestä voi puhua.
Mitä siis tehdä?
Kannattaisi sanoa vain ihan suoraan miltä sinusta tuntuu. Sano että se loukkaa kun kelpaat vain lapsenvahdiksi mutta et juhliin vieraaksi. Varsinkin kun mitään vastavuoroisuutta ei ikinä ole.
Jos ei kaverisi tajua noista sanoista kuinka typerä on, niin antaa hänen suuttua. Ei kuulosta kovin hyvältä ystävältä jos tuollaisesta suuttuu (voiko kukaan oikeasti edes suuttua tuollaisesta??). Vaikuttaa aika manipuloivalta henkilöltä kun yrittää saada sinut potemaan huonoa omaatuntoa vaikket ole tehnyt mitään väärää.
Minulta meni taas kerran yhdet sukujuhlat sivu suun. Oli ristiäiset, mutta en edes vauvan nimeä kuullut, kun kaikki pitivät itsestään selvänä, että minä juoksen taaperoiden perässä ja leikitän niitä siellä eteisen puolella poissa häiritsemästä muiden juhlaa. Ruokailunkin aikana parikin ämmää istui lautanen nokkansa alla, ja minä juoksin hakemaan 2- ja 3-vuotiasta lasta pihasta. Vilkas autotie kulki ihan vierestä, eikä kukaan viitsinyt oman mukulansa turvallisuutta ajatella. Yksi nainen tuli vielä sanomaan sinne eteisaulaan, että kun sinä olet täällä, minä menenkin sitten syömään. Ei tainnut tulla mieleen, että minäkin haluaisin osani kakusta ja että minä EN ole mikään lastenvahti. Vituttaa. Tiedän kyllä, että minun ei tarvitsisi muiden lasten perään katsoa, mutta en kyllä pysty jättämään pikkulapsia autotielle enkä ilkeä mennä pilaamaan juhlaa ja kailottamaan, että nyt ämmät pidätte huolen omista pershedelmistänne, minä syön kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi sanoa vain ihan suoraan miltä sinusta tuntuu. Sano että se loukkaa kun kelpaat vain lapsenvahdiksi mutta et juhliin vieraaksi. Varsinkin kun mitään vastavuoroisuutta ei ikinä ole.
Jos ei kaverisi tajua noista sanoista kuinka typerä on, niin antaa hänen suuttua. Ei kuulosta kovin hyvältä ystävältä jos tuollaisesta suuttuu (voiko kukaan oikeasti edes suuttua tuollaisesta??). Vaikuttaa aika manipuloivalta henkilöltä kun yrittää saada sinut potemaan huonoa omaatuntoa vaikket ole tehnyt mitään väärää.
Kiitos tästä! Viisaasti sanottu.
Mä vahdin mielelläni kavereiden lapsia. Pidän lapsista, mutta en tahdo omia. On paljon kivempaa lainata joskus joltain lapsi, leikittää sitä, viedä huvipuistoon, sirkukseen, tivoliin tai uimaan johonkin vesipuistoon tai mihin vaan sellaiseen lapsekkaaseen kivaan paikkaan, mihin aikuisena ei ehkä kehtaa mennä yksin tai ei saa ketään aikuista samalla tavalla lapsekkaasti innostumaan mukaan. Mutta sitten kun alkaa kyllästyttää, voi lapsen palauttaa takaisin omille vanhemmilleen ja lähteä itse iltaa istumaan siiderin ääreen.
En vain ymmärrä, miksi joku hankkii lapsia ja sitten odottaa täysin, että muut hoitavat ne. Isovanhemmat, tarha, lastenhoitaja kotona, tuttavat silloin jos isovanhemmat ja lastenhoitaja eivät pääse.
Ymmärrän toki, että apu on arvokasta ja oma aika. Mutta siinä vaiheessa kun yritetään saada muut hoitamaan koko ajan niitä lapsia niin ihmettelee!